Anonym (46 år) skrev 2016-05-12 08:05:27 följande:
Hej!
Fick nyss veta att jag är gravid. Är ju en gammal tant på 46 år så fick verkligen en chock. Panik också. Har redan barn som är äldre. Känns svårt att bestämma mig men pappan vill att vi behåller och han blev glad.
Är dock orolig för alla ev komplikationer.
Har ett bra jobb. Hög lön och nu blir det isåfall fattigt med föräldrapenning jmft med vad jag är van vid. Men väl ett lyxproblem.
Får se om detta går vägen. Stor missfallsrisk i min ålder. Är i vecka 5 bara. Sett hjärtat slå på ultraljud.
Vågar man ta in detta?
Fö mår jag illa och är trött. Och magen putar redan ut???
Åh grattis, vilken överraskning det måste varit men vad roligt!
Men är det vad du själv vill, inte så att du bara lyssnar på vad pappan vill? Tycker i alla fall att det låter som att du är glad, bara lite nervös för hur det ska gå vilket ju är helt naturligt. Vad skönt att du fått se det lilla hjärtat slå, fantastiskt! Håller tummarna för dig, kram.
syster isabelle skrev 2016-05-12 17:53:55 följande:
Tack!! Det börjar kännas bättre. Men känner mig så ensam också så fort min kille inte är här, när han är på jobbet.. Nu längtar jag tills vi ska flytta ihop. Och är glad att jag inte känner av så många symtom.. lite uppsvälld mage och till och från väldigt trött, annars är det lugnt.
Ja jag förstår att det känns ensamt med alla tankar osv när man sitter själv, men vad gör du om dagarna, jobbar/pluggar du? Har ni tänkt flytta ihop snart? :)
Här hade vi återigen en "toppenkväll" igår. Jag deppade över att inte kunna njuta av något jag stoppar i mig (kvällstid mår jag illa av allt) medan min man tyckte mer synd om sig själv eftersom han har en s.k. man flu!!! (läs: hosta) Så vi råkade i luven på varandra för minsta lilla och jag bestämde att vi trivs bäst på varsitt håll just nu, dvs en i soffan och en vid datorn. Mysigt värre :) Ser fram emot helgen då vi kan umgås dagtid, då jag mår bättre!
Emsan91 skrev 2016-05-11 09:50:31 följande:
Haha min sambo säger också att han inte förstår vad som händer. Eftersom han inte "känner".. Han sa igår att det nog inte kommer kännas verkligt förrän han på riktigt kan se och känna när magen växer. Jag tror dock att det kommer kännas mer verkligt för oss båda när man går på ul :)
LYCKA TILL idag Emsan91, jag tror på er!!!