Inlägg från: Myspys85 |Visa alla inlägg
  • Myspys85

Vi som precis plussat - dela känslor och tankar

Emsan91 skrev 2016-05-13 20:15:16 följande:
    Haha älskar att du är så positiv! jag måste också försöka se det så..! Har känt mig lite nere idag. Men har räknat och räknat och inser att det absolut kan stämma. Och har googlat lite (ajabaja) och hittat att det inte är ovanligt att man blir flyttad.
    Hihi ja vi måste ju peppa varandra här inne Glad Man känner sig ju ofta väldigt orolig för sin egen graviditet, men har lättare att se ljusglimtarna i andras berättelser Solig
  • Myspys85
    syster isabelle skrev 2016-05-14 01:50:19 följande:
    Jag jobbar.. treskift, så det är väldigt oregelbundet. Men har ett socialt liv iallafall. Eller det känns ofta som att jag jobbar så mkt att jag inte hinner träffa mina vänner. Men träffar mina föräldrar emellanåt.
    Vi ska flytta ihop snart men jag vet inte när, min kille verkar inte SÅ motiverad. Men för mig skulle det nog kännas bra om det skedde snart. Det är ju inte alltför lång tid innan bebis ändå, tycker jag.

Hur mår du nu? :)
    Ja jag förstår, ibland känns det ju som att man inte hinner/orkar med något socialt liv när man väl är ledig, måste vara extra tufft när du jobbar skift. Och jag förstår verkligen att du är sugen på att flytta ihop snart, men ni har ju ett tag på er som tur är :) Minns inte vilken vecka du är i, är du beräknad till början av januari? Min bf är ju 27 december, yay... Skrattande

Jo jag mår faktiskt bättre nu, på gott och ont. Har ätit laktulos i två dagar mot förstoppning, och nu när jag börjar bli normal igen så har liksom illamåendet (som jag trodde var gravidillamående) försvunnit också! Förvånad Jag kanske bara var förstoppningsillamående, alltså var glamouröst! Så nu känner jag mig inte lika gravid längre, hoppas allt är ok ändå, humöret är iaf fortfarande lika illa hehe och brösten är enorma. Hur mår du? Får du vila ordentligt med ditt skiftarbete?
  • Myspys85
    Oviss01 skrev 2016-05-16 09:56:54 följande:

Jag har börjat fundera över det här att berätta om graviditeten på arbetet. Jag började nytt jobb 1 januari och jag är ensam anställd, så det känns lite jobbigt.

När berättar ni?

Jag vet inte exakt när jag tänker berätta, men typ v 13 kanske, då har ju missfallsrisken minskat. Dock osäker på om jag ska göra KUB, ska ni?

Jag mår illa nu igen, på ett sätt skönt att ha symtom men å andra sidan inte alls kul... Sämst på kvällarna, blä. Imorgon bitti ska vi äntligen göra ultraljud, så läskigt men spännande, hoppas verkligen att det ser bra ut. Kram på er och hoppas ni mår bra!
  • Myspys85

Hej! Det gick bra på ultraljudet idag, pyret levde och hade ett litet hjärta, så himla skönt att få det bekräftat! Men man slutar ju aldrig noja sig, jag blödde lite några timmar efter undersökningen (andra blödningen hittills under graviditeten) och blev såklart jätteorolig, men vet ju att det är vanligt. Antagligen petade hon runt en del och slemhinnorna är ju sköra där nere. Nu har vi bestämt att göra KUB också om några veckor, så då får vi ett till ultraljud, skönt med några milstolpar på vägen till RUL :)

Förutom omtumlad och illamående mår jag bra. Hur mår ni tjejer? Kramar

• Myspys85
    Björckan skrev 2016-05-19 08:28:35 följande:

Hej allihopa.

Här har det hänt massa grejor. Jag var och gjorde nupp-delen av kubtestet i tisdags. Det var en högst levande och vilt sprattlande bebis där inne. Och riskberäkningen för trisomierna var jättelåg! Sköööönt....

Sedan berättade jag för jobbet idag. Vi har en turbulent tid där jag kommer vara ensam arbetsterapeut på jobbet från juni och framåt och det är massa förändringar på g så jag var nervös inför att släppa den här "bomben" till mina kollegor att jag försvinner i november. Men de var jättefina och gav mig glada tillrop. Skönt det med. Vet inte hur mina chefer reagerar dock. Jag skickade ett mail till dem imorse men har inte fått svar... Nåja, de får väl ta det som de vill.. Jag är glad i alla fall. All noja som jag haft sedan jag plussade känns bortblåst nu och det är så skönt. Nu gläds jag bara. Jag vet att det finns 100000000000 saker som kan gå fel, och säkert kommer jag in i perioder igen av oro men just nu är livet fantastiskt :)

Gud vad härligt! Njut av att allt står rätt till där inne och förhoppningsvis har du ett par "lätta" månader framför dig nu :)
  • Myspys85
    Emsan91 skrev 2016-05-21 09:12:38 följande:

Alltså. Det är så fruktansvärt jobbigt med denna väntan. Att inte veta om det lever - att allt är som det ska, vet inte ens vilken vecka jag är i.. :-/ önskar dagarna kunde rulla på lite snabbare.

Hur mår ni andra? Går det bra för alla? Har ni mycket symptom?

Jag håller med, väntan är jobbig... Men en liten tröst är ju att du inte har någon anledning att tro att det INTE står rätt till där inne, allt har ju gått bra hittills :) Jag tycker det har varit väldigt jobbigt med blödningar, man kan inte rusa in för ultraljud varje gång liksom utan får "anta" att det är ok sålänge det inte blöder massor. Det gör ju även att jag är ultraförsiktig med tex träning och sex, vill inte orsaka mer blödningar och oro så jag drar ner på sånt just nu. Längtar efter en ordentlig springtur!!

Mår verkligen skit på kvällarna, det är en pina att hålla sig vaken, brukar krypa i säng strax efter 21 för att slippa må så illa. Lergigan comp hjälpte väl sådär, ska ge det ett till försök ikväll, annars ska jag testa sea-band, någon som har provat det?

Berättade för mina föräldrar förra helgen, kunde inte låta bli även om jag gärna hade velat se UL först. De blev såklart superglada :)
  • Myspys85
    Emsan91 skrev 2016-05-21 12:59:38 följande:

Nä.. tycker det känns bra men det blev ju lite chock att få veta att jag är två veckor back. Kan ju inte låta bli att fundera på om allt är som det ska. Jag mår också riktigt risigt på kvällarna.

Längtar verkligen tills vi får se livet därinne. Vill berätta för våra familjer men sambon vill gärna vänta till efter ul så då respekterar jag det. :) Men tiden går så fruktansvärt långsamt...

Jag förstår absolut, det är skitjobbigt att gå och vänta men det kommer kännas skönt att kunna berätta sedan när ni väl gjort UL. Tiden går fort! "Skönt" ändå att du fått mer symptom nu hehe, man får ångra att man önskat fler symptom...
    Oviss01 skrev 2016-05-21 17:11:18 följande:

Hur tänker ni kring kub-testet. Gör "alla" det? 

Vi hade inte tänkt göra KUB men när vi väl blev gravida ändrade jag mig, vi har kämpat rätt länge och jag vill att barnet mår bra och att vi inte får jobbiga överraskningar senare i graviditeten. Tycker även att det är skönt med ett extra ultraljud. Dock kommer det krävas att vi får väldigt dåliga riskodds för att jag ska göra något moderkaksprov, känns onödigt med ett ingrepp om inte oddsen är väldigt höga förstås. Hur känner du/ni?
  • Myspys85
    Sabina91 skrev 2016-05-22 20:02:29 följande:

Hallå där!

Hoppar in här efter att precis plussat, fick ett pytte svagt plus igår på ett RFSU test som legat i badrummet i flera månader. Imorse tog jag ett clearblue digital med veckoindikator och fick gravid 1-2 veckor samtidigt tog jag ett RFSU till som var negativt???? Detta är min andra graviditet, fick ett MA två veckor innan jul, skulle varit i början av vecka 14 men fostret och graviditeten hade stannat i vecka 8.. Är nu jätte rädd för att det ska bli samma sak, samtidigt som jag vill hoppas. Ska berätta för sambon nu ikväll då han varit borta på jobb hela helgen men vi har känt på oss detta några dagar nu så kommer väl inte som en överaskning direkt.. Mina symptom är ömma bröst som kommer och går speciellt höger sida, de har svullnat upp och blivit större och bröstvårtor och Vårgårdarna är mycket större, sedan lite små mensvärk som kommer och går ihop med ständig hunger.

Drack en halv celsius förra helgen borde jag vara orolig samt att jag drack två cider precis vid min troligtvisa ägglossning. Min mens och ägglossning har alltid varit oregelbunden men varit ännu värre sedan MA.. Vill så gärna ha detta barn men samtidigt är jag jätte orolig för att mist det, och att jag druckit "farliga" saker innan jag visste att jag var gravid och hade ägglossning gör inte saken bättre..

Du behöver absolut inte oroa dig för att du drack lite alkhol runt ägglossningen, det kan inte påverka barnet eftersom befruktningen knappt ens skett då. Och de första två veckorna efter ägglossningen har embryot ingen direkt blodtillförsel från dig, som jag förstått det, så det är inte hela världen om man ätit något olämpligt innan man plussar :) Stort grattis och jag håller tummarna för er, det kommer säkert lyckas denna gång! Glad
  • Myspys85

Skönt att få höra hur det går för er tjejer! Glad Förstår alla er som längtar efter era ultraljud, själv längtar jag redan efter nästa! Man nojar sig ju så himla mycket...

Jag går precis in i vecka 10 nu. Tror att illamåendet börjar lätta liiite nu, det är i alla fall inte katastrof på kvällarna och jag kan tom. peta i mig lite godis ibland (var helt uteslutet innan, klarade inte av sötsaker alls). Däremot har blivit magsjuk, alltså nåt magsjukevirus!!! Rynkar på näsan Blev först orolig att jag ätit något dåligt och att det skulle påverka barnet, men oavsett så finns det väl inte mycket man kan göra i detta läge utan bara vänta och hoppas att man blir frisk. Kan i alla fall säga att det är INTE kul att ha diarré (magsjukan) och förstoppning (gravidhormonerna) samtidigt. Snacka om dålig i magen, snyft. Sitter hemma och petar i mig salta kex och apelsinjuice. Hoppas lilla bönan där inne mår bra mitt i allt detta!

• Myspys85
    Emsan91 skrev 2016-05-26 09:47:35 följande:
    Haha jaa.. man undrar ju om man kommer sluta noja innan bebis kommer.

Fy vad jobbigt med magsjuka! Jag tycker bara att gravidmagen är jobbig nog.. min mage är i fullständigt uppror. Hah! Vill att tiden ska gå liiiite fortare. Bara några veckor. Så man kan få slappna av någorlunda sen
    Ja fy farao, man tyckte synd om sig själv när man "bara" hade gravidsymptom, nu förstår jag vilket helvete det kan vara att bli sjuk under graviditeten, och då mår jag ändå inte superdåligt nu, tror det börjar vända.

Vill också att tiden ska gå lite fortare! Tungan ute Längtar så efter KUB-ultraljudet som blir nån gång i v13, och sedan berätta för mannens familj. Han vill vänta tills dess, medan jag berättat för min redan nu (de har inte mycket kontakt så det är ingen risk att de får veta!). Tänk att få gå på semester och känna sig lite lugnare i kroppen och själen, det är min dröm just nu!
Svar på tråden Vi som precis plussat - dela känslor och tankar