Emsan91 skrev 2016-06-03 21:02:09 följande:
Jag tror dina tummar gjorde susen! Jag är i v9 (8+5) och vi fick se hjärtat slå så fint! Kunde tillochmed se konturerna av en bebis, inte bara ett litet gryn. Det var nog bland det häftigaste jag varit med om. Och nu känner jag att jag kanske vågar tro att det här kan gå hela vägen
Grattis Emsan91 vad roligt :D Hoppas hoppas allting håller sig nu hela vägen till mål, håller tummarna????
[quote=76684642][quote-nick]Myspys85 skrev 2016-06-04 09:11:37 följande:[/quote-nick]Så roligt att ni berättat nu! Ja jag kände samma sak, vi har också bestämt att vi vill ha ett till UL i typ vecka 13, man vågar liksom inte tro på det annars. Kommer göra KUB mest för ultraljudets skull men även för att jag är lite nojig för kromosomfel, men samtidigt vet jag inte om jag vill veta! Lite läskigt blir det... Men hoppas på det bästa, känns lika bra att kolla när de ändå erbjuder.[/
[quote=76684780][quote-nick]Frkmaria skrev 2016-06-04 10:01:47 följande:[/quote-nick]Vi ska också köra kub. Däremot är vi lite oense om hur vi går vidare vid ett "dåligt" resultat. Jag tycker inte vi ska gå vidare då risk för missfall finns medan min man absolut tycker vi ska gå vidare. Jag vill diskutera så vi har bestämt hur vi ska göra innan proverna, han tycker det är bättre att diskutera när det väl kan bli aktuellt! Vi berättade supertidigt för min familj. Mycket för jag mådde så dåligt så det inte skulle kunna gå att vara där en hel helg utan att man märkte att något var fel. Mannens familj vet inte än och vet inte nästa gång vi träffar dem. Dock har vi en mycket närmare relation till min familj än till hans.[/
Kul och läsa om hur ni andra tänkt angående KUB testet, vi var hos barnmorskan i torsdags på första besöket och är beräknade till 26 januari och är nu i vecka 7 (6+1) och jag och sambon har diskuterat fram och tillbaka hur vi skulle göra med det där testet och hur vi skulle ställa oss till ett dåligt realitet. Och eftersom vi (speciellt jag) redan nu är ganska nojiga över missfall och fick höra att det finns en missfalls risk med att gå vidare och Göra ett fostervattensprov så kommer vi inte göra något KUB test. Våran barnmorska sa också att dem kan se ev. stora avvikelser på ultraljuden och att KUB testerna oftast bara skapar extra oro. Vi kommer ändå få göra ultraljud i vecka 13 och 19, känns som en hel evighet tills dess.
[quote=76684908][quote-nick]Otit skrev 2016-06-04 11:07:43 följande:[/quote-nick]Hej hörni!
Plussade imorse efter nio månaders försök. Så himla sjukt. Det känns så himla overkligt och konstigt. Kan inte tro det!!
Är dock orolig såklart. Sambon fyllde 25 förra helgen, så drack lite vin och nu har jag varit på jobbresa och druckit en del alkohol samt ätit väldigt rosa kött, ost, gravad lax med mera. Är orolig för att det inte kommer gå vägen och att det var mitt fel. En annan fråga. Hur gör man med hårfärgning? Jag är trots min unga ålder gråhårig på vissa ställen. Kan inte gå åtta månader utan att färga då jag kommer se ut som en gråtuss då. Hur tänker/gör ni?[/
Grattis till plusset, försök slappna av, du gjorde allt det där innan du visste om att du var gravid, kansle inte det bästa men finns nog inget att oroa sig för. Det viktigaste är att du från och med nu inte äter och dricker utav dem tabulagda sakerna så kommer set nog gå vägen :)