Inlägg från: Emsan91 |Visa alla inlägg
  • Emsan91

Vi som precis plussat - dela känslor och tankar

Myspys85 skrev 2016-05-17 18:11:30 följande:

Jag vet inte exakt när jag tänker berätta, men typ v 13 kanske, då har ju missfallsrisken minskat. Dock osäker på om jag ska göra KUB, ska ni?

Jag mår illa nu igen, på ett sätt skönt att ha symtom men å andra sidan inte alls kul... Sämst på kvällarna, blä. Imorgon bitti ska vi äntligen göra ultraljud, så läskigt men spännande, hoppas verkligen att det ser bra ut. Kram på er och hoppas ni mår bra!

Vi tänker berätta för våra närmaste när vi får se ett hjärta sen för de andra mellan 12 och 15 kan jag tro

Skönt med symptom! Jag mår sämst mellan typ 10 och 13. Kan inte äta, vill bara gråta, huvudvärk och känner mig typ bakis. Sen är det bra några timmar och sen lagom till middagen så blir det jobbigt igen.. haha!

Spännande med ultraljud imorgon! Du får uppdatera och berätta hur det gick!
  • Emsan91
    Myspys85 skrev 2016-05-18 19:48:22 följande:

Hej! Det gick bra på ultraljudet idag, pyret levde och hade ett litet hjärta, så himla skönt att få det bekräftat! Men man slutar ju aldrig noja sig, jag blödde lite några timmar efter undersökningen (andra blödningen hittills under graviditeten) och blev såklart jätteorolig, men vet ju att det är vanligt. Antagligen petade hon runt en del och slemhinnorna är ju sköra där nere. Nu har vi bestämt att göra KUB också om några veckor, så då får vi ett till ultraljud, skönt med några milstolpar på vägen till RUL :)

Förutom omtumlad och illamående mår jag bra. Hur mår ni tjejer? Kramar

Gud vad skönt att det gick bra!

Jag tycker jag mår alldeles för bra :/ men får se när det är dags..
  • Emsan91
    Björckan skrev 2016-05-19 08:28:35 följande:

Hej allihopa.

Här har det hänt massa grejor. Jag var och gjorde nupp-delen av kubtestet i tisdags. Det var en högst levande och vilt sprattlande bebis där inne. Och riskberäkningen för trisomierna var jättelåg! Sköööönt....

Sedan berättade jag för jobbet idag. Vi har en turbulent tid där jag kommer vara ensam arbetsterapeut på jobbet från juni och framåt och det är massa förändringar på g så jag var nervös inför att släppa den här "bomben" till mina kollegor att jag försvinner i november. Men de var jättefina och gav mig glada tillrop. Skönt det med. Vet inte hur mina chefer reagerar dock. Jag skickade ett mail till dem imorse men har inte fått svar... Nåja, de får väl ta det som de vill.. Jag är glad i alla fall. All noja som jag haft sedan jag plussade känns bortblåst nu och det är så skönt. Nu gläds jag bara. Jag vet att det finns 100000000000 saker som kan gå fel, och säkert kommer jag in i perioder igen av oro men just nu är livet fantastiskt :)

Men åh vad skönt att höra att allt är som det ska!

Jag längtar till mitt ultraljud om två veckor
  • Emsan91

Alltså. Det är så fruktansvärt jobbigt med denna väntan. Att inte veta om det lever - att allt är som det ska, vet inte ens vilken vecka jag är i.. :-/ önskar dagarna kunde rulla på lite snabbare.

Hur mår ni andra? Går det bra för alla? Har ni mycket symptom?

• Emsan91
    Myspys85 skrev 2016-05-21 09:51:39 följande:

Jag håller med, väntan är jobbig... Men en liten tröst är ju att du inte har någon anledning att tro att det INTE står rätt till där inne, allt har ju gått bra hittills :) Jag tycker det har varit väldigt jobbigt med blödningar, man kan inte rusa in för ultraljud varje gång liksom utan får "anta" att det är ok sålänge det inte blöder massor. Det gör ju även att jag är ultraförsiktig med tex träning och sex, vill inte orsaka mer blödningar och oro så jag drar ner på sånt just nu. Längtar efter en ordentlig springtur!!

Mår verkligen skit på kvällarna, det är en pina att hålla sig vaken, brukar krypa i säng strax efter 21 för att slippa må så illa. Lergigan comp hjälpte väl sådär, ska ge det ett till försök ikväll, annars ska jag testa sea-band, någon som har provat det?

Berättade för mina föräldrar förra helgen, kunde inte låta bli även om jag gärna hade velat se UL först. De blev såklart superglada :)

Nä.. tycker det känns bra men det blev ju lite chock att få veta att jag är två veckor back. Kan ju inte låta bli att fundera på om allt är som det ska. Jag mår också riktigt risigt på kvällarna.

Längtar verkligen tills vi får se livet därinne. Vill berätta för våra familjer men sambon vill gärna vänta till efter ul så då respekterar jag det. :) Men tiden går så fruktansvärt långsamt...
  • Emsan91
    Makintoch skrev 2016-05-25 08:46:04 följande:

Hej! Det går bra! Jag börjar märka av extrem hunger.. Blir liksom aldrig riktigt mätt. Och om jag blir det så är jag hungrig igen efter en eller två timmar. Annars känner jag inte av några särskilda graviditetsymtom! Hur mår du själv?

Skönt att höra jag mår bra vill jag säga. Lite som ovan skrev - jag mår inte illa men får kämpa i mig mat. Iallafall kvällstid... sen har jag ganska mycket molvärk men det tycker jag är ganska skönt - att känna att något faktiskt pågår därinne. Frustrerande att inte veta vilken vecka jag är i bara

Vill att de kommande veckorna ska rusa förbi så man kan passera v.12 och få se att allt är som det ska
  • Emsan91
    Myspys85 skrev 2016-05-26 09:33:11 följande:

Skönt att få höra hur det går för er tjejer! Förstår alla er som längtar efter era ultraljud, själv längtar jag redan efter nästa! Man nojar sig ju så himla mycket...

Jag går precis in i vecka 10 nu. Tror att illamåendet börjar lätta liiite nu, det är i alla fall inte katastrof på kvällarna och jag kan tom. peta i mig lite godis ibland (var helt uteslutet innan, klarade inte av sötsaker alls). Däremot har blivit magsjuk, alltså nåt magsjukevirus!!! Blev först orolig att jag ätit något dåligt och att det skulle påverka barnet, men oavsett så finns det väl inte mycket man kan göra i detta läge utan bara vänta och hoppas att man blir frisk. Kan i alla fall säga att det är INTE kul att ha diarré (magsjukan) och förstoppning (gravidhormonerna) samtidigt. Snacka om dålig i magen, snyft. Sitter hemma och petar i mig salta kex och apelsinjuice. Hoppas lilla bönan där inne mår bra mitt i allt detta!

Haha jaa.. man undrar ju om man kommer sluta noja innan bebis kommer.

Fy vad jobbigt med magsjuka! Jag tycker bara att gravidmagen är jobbig nog.. min mage är i fullständigt uppror. Hah! Vill att tiden ska gå liiiite fortare. Bara några veckor. Så man kan få slappna av någorlunda sen
  • Emsan91
    Myspys85 skrev 2016-05-26 09:53:48 följande:

Ja fy farao, man tyckte synd om sig själv när man "bara" hade gravidsymptom, nu förstår jag vilket helvete det kan vara att bli sjuk under graviditeten, och då mår jag ändå inte superdåligt nu, tror det börjar vända.

Vill också att tiden ska gå lite fortare! Längtar så efter KUB-ultraljudet som blir nån gång i v13, och sedan berätta för mannens familj. Han vill vänta tills dess, medan jag berättat för min redan nu (de har inte mycket kontakt så det är ingen risk att de får veta!). Tänk att få gå på semester och känna sig lite lugnare i kroppen och själen, det är min dröm just nu!

Haha jaa.. men skönt att det går åt rätt håll

Vi har ju bestämt oss för att berätta nästa helg om allt ser bra ut på ultraljudet nästa fredag hoppas hoppas.
  • Emsan91
    Myspys85 skrev 2016-05-26 09:53:48 följande:

Ja fy farao, man tyckte synd om sig själv när man "bara" hade gravidsymptom, nu förstår jag vilket helvete det kan vara att bli sjuk under graviditeten, och då mår jag ändå inte superdåligt nu, tror det börjar vända.

Vill också att tiden ska gå lite fortare! Längtar så efter KUB-ultraljudet som blir nån gång i v13, och sedan berätta för mannens familj. Han vill vänta tills dess, medan jag berättat för min redan nu (de har inte mycket kontakt så det är ingen risk att de får veta!). Tänk att få gå på semester och känna sig lite lugnare i kroppen och själen, det är min dröm just nu!

Haha jaa.. men skönt att det går åt rätt håll

Vi har ju bestämt oss för att berätta nästa helg om allt ser bra ut på ultraljudet nästa fredag hoppas hoppas.
  • Emsan91
    Myspys85 skrev 2016-06-03 06:58:49 följande:

Lycka till idag Emsan, vad spännande att få se det lilla livet igen!

Tack snälla! Håll tummarna för att det finns ett litet levande gryn därinne <3
  • Emsan91
    Myspys85 skrev 2016-06-03 20:03:19 följande:

Hoppas att det gick bra!! Har hållt tummarna idag!

Jag tror dina tummar gjorde susen! Jag är i v9 (8+5) och vi fick se hjärtat slå så fint! Kunde tillochmed se konturerna av en bebis, inte bara ett litet gryn. Det var nog bland det häftigaste jag varit med om. Och nu känner jag att jag kanske vågar tro att det här kan gå hela vägen
  • Emsan91

Alltså nu har jag en helt annan känsla i kroppen och jag vaknade upp med ett stort leende. Det är en sån sjuk känsla att tänka att man har ett riktigt liv inom sig och barnmorskan sa att det ska mycket till nu för att detta inte ska gå vägen - sen kan man såklart aldrig vara helt säker. Jag mår bra - mår illa lite till och från, känner att det växer, fruktansvärt svullen och gasig i magen och trött så in i bomben emellanåt men känner inte att något av detta är jobbigt.

Funderar på att boka ett "sista" ultraljud i typ vecka 13/14 för att se innan man berättar för alla.

Berättade dock för min familj igår och ska berätta för sambons familj idag. Allt känns så himla bra och det känns skönt att kunna släppa lite oro!

Önskar oss alla lycka till! Längtar också efter en liten bebismage

• Emsan91
    Myspys85 skrev 2016-06-04 09:11:37 följande:

Så roligt att ni berättat nu! Ja jag kände samma sak, vi har också bestämt att vi vill ha ett till UL i typ vecka 13, man vågar liksom inte tro på det annars. Kommer göra KUB mest för ultraljudets skull men även för att jag är lite nojig för kromosomfel, men samtidigt vet jag inte om jag vill veta! Lite läskigt blir det... Men hoppas på det bästa, känns lika bra att kolla när de ändå erbjuder.

Ja det känns skönt. Vi bor nära mina föräldrar och umgås mycket med dom så det har varit lite jobbigt att hålla det hemligt.. här erbjuds man inte kub så jag får nog boka ett nytt privat ultraljud isf. Ska ringa mvc på måndag för det har jag inte heller våga gjort ännu. Får se vad dom säger nu när jag ringer och är i v.9 haha!
Svar på tråden Vi som precis plussat - dela känslor och tankar