• Deni81

BIM - juni 2016

Hej! Jag hoppas över här från maj-tråden. Jag har BIM nu på onsdag (18/5) men testade blankt nu och vet därmed att det inte blev något denna gång. Jag har alla symtom på mens också så jag är redo!

Nästa BIM är den 12/6. ÄL runt den 29/5.

Försök... Ja du... Kanske försök 15 nu?

• Deni81
    Fru365 skrev 2016-05-16 15:22:11 följande:

Hej! Jag är där med dig, försökt över ett år nu.. Jag kör med Boragoolja och Fertilitetsmonitor.

Själv?

Hej! Skönt att inte vara ensam! Jag gör en fertilitetsutredning nu faktiskt, är 35 år så de tyckte det var värt att kolla upp allt lite mer. Jag vet att jag körde med bidrottninggele i början men det hände ju ändå inget :-/ Senaste cykeln körde jag med digitalt ÄL-test men sambon hade inte tid att prestera under ÄL så det blev inget av den varan

Borago? Vad är det? Fertilitetsmonitorn kostar ett par tusen va?
  • Deni81
    Fru365 skrev 2016-05-16 17:19:24 följande:

Vi har oxå påbörjat en utredning, första proven på mig visa sig vara jätte fina. Nu ska sambon testa sig i veckan.

Boragoolja är tydligen omega oljor som ska göra att ägget fäster lättare vid livmodern.

Jag har den gamla varianten den är inte så dyr om man köper den begagnad, finns typ på Tradera och blogget. Dock är stickorna ganska dyra typ 450kr ich räcker 2-3 månader beroende på hur lång menscykel man har.

Vad skönt att det såg bra ut för dig! Har ni några barn sen tidigare?

Spännande med oljan, var hittade du den?

Ja jag ska se vad gynekologen säger nu den 24/5 och sen så får vi se hur vi går vidare. Det kanske krävs en insemination, vem vet
  • Deni81
    Fru365 skrev 2016-05-16 18:21:02 följande:

Nää inga barn sen innan, dock blev jag gravid med min sambo typ första vi hade sex,tog ett dagenefter piller som gav sen effekt enligt min gyn. Detta va för tre år sen, ville inte inleda ett nytt förhållande med en bebis. Boragoolja finns på naturapoteket att köpa. Man ska ta från första Mensdagen fram till ägglossningen.

Har du barn sen innan?

Nä inga barn sen innan. Aldrig varit eller gjort någon gravid heller. Är så rädd att det ska vara försent för mig

Ok, tack för tipset!
  • Deni81
    Fru365 skrev 2016-05-16 21:36:58 följande:

I Indien blev en 72 årig kvinna gravid och födde sitt barn med hjälp av ivf så jag tror absolut inte att det är försent för dig:) När har du bim ?

Haha ja! Så länge hoppas jag att slipper vänta

Jag har BIM 12/6 Du?
  • Deni81
    Fru365 skrev 2016-05-16 22:54:05 följande:

Den 6/6!! Vi håller tummarna att det fäster sig denna månad (för oss båda och alla andra) uppdatera mig gärna hur det går..:) :)

Absolut! Då har du innan mig, vad ska du göra denna månad? Ligga varannan dag? Varje dag?
  • Deni81
    Fru365 skrev 2016-05-17 09:40:53 följande:

Jag ligger nog varje dag, läste någonstans att man ska helst ligga varje dag. Hur brukar du göra?

Jag brukar inte få som jag vill, hahaha! Barnmorskan sa varannan dag och dessutom mer efter ÄL än innan och det har fastnat hos min sambo. Han tycker vi ska följa deras professionella råd... Men varje dag är ju inte fel heller! Vi får se hur det blir, haha
  • Deni81
    Fru365 skrev 2016-05-17 11:58:23 följande:

Min snubbe va idag hos gyn, där sa han varje dag, så ofta som det går.. Det är olika från mottagning till mottagning!

Ni får kompromissa en dag har ni sex på morgonen nästa på kvällen :P

Ja! Märkligt att det ska vara så olika från ställe till ställe! Vi skulle haft din gynekolog
  • Deni81
    Fru365 skrev 2016-05-18 10:41:42 följande:

Äsch på med sexiga underkläder, så kommer han inte kunna motstå :p

Haha! Jo då... Så sexig är jag tydligen inte
  • Deni81
    Fru365 skrev 2016-05-18 11:03:28 följande:

Va sjukt det är med hur olika snubbarna är..

Min snubbe ställer inte mkt frågor utan lyder mig blind i allt jag säger gällande babyverkstan.

Haha ja, det är stor skillnad Min gubbe lyder mig inte alls, han ska nog veta så lite som möjligt om "bebisverkstan" för att inte få prestationsångest, alltså inte på det fysiska sättet utan det mentala
Svar på tråden BIM - juni 2016