• Deni81

BIM - juni 2016

Rosenblad skrev 2016-05-18 19:23:48 följande:

Min man får prestationsångest vilket resulterar i att han aldrig kommer. Haft sex flera dagarna rad men senaste två så kan han inte komma. Han säger den är tom, vilket den såklar inte är. Blir irriterad för det är liksom nu de gäller, missade förra månaden pga han och även denna månad. Har äl idag och två dagar sen hade "riktigt" sex. Känns som det är detta som gör att jag inte blir gravid, han kan inte komma på de dagarna som gäller. Blivit sjukt arg pga detta även om jag försökt hålla mig men de går inte, vill så gärna bli gravid men hans kropp ska hålla på nu istället. Aaah irriterande!! Försökt allt men i slutändan blir de bara att sluta för de kommer inget.

Usch vad jobbigt! Brukar du säga när du har ÄL? Kanske bara ska förföra honom runt de dagarna och säga att du inte har någon ägglossning den månaden typ... Eller kan han inte komma på annat sätt så du kan samla in det och inseminera hemma själv?

Min kille får mer mental prestationsångest eller ja hur ska man förklara... Som att han nästan inte vill, och att han absolut inte vill att jag och min kropp ska bestämma. Han vill men ändå inte om du förstår. Han är nog lite skraj att få första barnet...
  • Deni81
    Fru365 skrev 2016-05-18 23:59:54 följande:

Min snubbe tycker oxå att det är jobbigt att prata om själva barnverkstan..

Han är Annars en sån som inte tycker om Att prata om problem.

Jag håller med att jag skriver av mig här, istället för att eläta hemma..

Man är på något sätt i samma situation.

Min snubbe vet typ när jag har ägglossning, han tar sina zinkvitaminer, och han är världsbäst på att trösta mig när jag får mens..

Jag brukar spicya till det runt ägglossning, jag har sexiga underkläder, myser lite extra med honom osv

Jag vet att han känner samma press som

Jag varje månad, dock måste jag inte komma för att det ska bli en bebis, utan han måste. Vilket innebär att klart männen får ännu mer press.

Försök med lite roliga lekar, eller sexiga underkläder eller ja what ever så han slipper se det som en syssla.

Min sambo sa senast idag att han älskar ägglossnings dagar, för då får han en massa rolig sex .

Ett tips bara.. Kram på er

Tack

Dock så är jag på BIM+1 nu och mensen brukar aldrig vara sen, ska testa mig imorgon. Det är den sista månaden jag trodde skulle ta sig för vi missade ÄL! Typ. Vi får se imorgon om det är ett plus eller en försening!
  • Deni81
    Fru365 skrev 2016-05-19 12:07:54 följande:

Oj va spännande håller tummarna för er!! snälla uppdatera mig!!

Hoppas hoppas!!'

Absolut Skriver imorgon tack!!
  • Deni81

Testade nu bim+2 och negativt. Fick antagligen mens nu också. Jag var helt bergsäker den här gången. Vi hade sex igår och sen hade jag enorma smärtor. Så jag kanske fick missfall pga sexet? Jaja, ny BIM den 14/6. Ny ÄL den 31/5.

Usch sörjer nu, efter så många försök.

• Deni81
    Dalkullan92 skrev 2016-05-20 08:36:08 följande:

Tråkigt att mensen kom. Förstår de är jobbigt.

Men Man kan inte påverka missfall på något vis. Varken så de inte blir eller så de blir. Så sexet hade inge de att göra om de blev missfall.

Hoppas de blir pluss nästa

Tack snälla <3 Ja hoppas det! Hoppas du också plussar
  • Deni81
    Fru365 skrev 2016-05-20 09:26:00 följande:

Nej , ni framkalla inte missfall pga av sex! Det ska du inte ens tro att det är ert fel!!

Jätte ledsen för din skull, jag vet hur jobbigt det är mens dagen!

Det är okej att vara ledsen!

Tack, ja idag får bli en sorgedag. Det regnar ute och är grått så det passar perfekt att ligga inne och titta på film och mysa under en filt <3

Nya tag om en stund! Hoppas på plus för oss och alla andra i juni
  • Deni81

Den här månaden tänkte jag prova att inte alls köra med tester eller appar. Utan testa att ligga när jag har som mest lust Oavsett om det är runt ÄL eller inte så får det vara en sån där skön "semester"-månad när man får göra som man vill  
    Det kan vara skönt att släppa taget också för en gångs skull. Och ja! Kortare perioder tack, men jag skulle inte vilja ha mens en gång i veckan dock. Och tänk om man bara hade mens en gång per år! Då hade det varit svårt att få till det!

• Deni81

Dag 5 i cykeln. Mensen snart slut! Den här ÄL ska vi testa med stickor igen och sen göra ett progesteron-prov veckan efter ÄL. Vi fick provsvar idag från fertilitetsutredningen och allt såg normalt ut! VUL såg normalt ut! Fina äggstockar och livmoder. Sperma i normal mängd och fart. Så inget talar emot att vi ska klara detta på egen hand! Vi ska försöka ett halvår till på egen hand, sen är det prat om att göra en ivf. Inget ägglossningsstimulerande då min ÄL funkar av sig självt. Nu känns allt spännande igen!

Gynekologen pratade också om fixeringen vid ÄL och sorgen vid mens och att det var helt normalt, vilket min sambo behövde höra för han tycker ju att jag är smått sjuk i huvet som reagerar så kraftigt vid mens.

Nu känns allt bra igen! Tjoho! Nu kör vi!

• Deni81

Mensen tog slut igår så nu är det bara att vänta tills nästa mens. Enligt gynekologen ska jag testa med äl-tester den här gången för att få ta ett progesteronprov veckan efter. Men idag hade jag äl-flytningar? Mensen var ju 2 dagar sen (vilket den inte brukar vara), kan det påverka att äl kommer tidigare? Jag är alltså på dag 7 nu. Är det läge att börja testa redan? Vi har inte haft sex nyligen heller så det var verkligen trådiga flytningar...

• Deni81

[quote-nick]Zoey90 skrev 2016-05-28 06:36:11 följande:[/quote-nick]Jag gjorde det nu :D [/quote]

Grattis!!

Svar på tråden BIM - juni 2016