• Rosenblad

BIM - juni 2016

Hoppar in här då från Maj tråden, varit inaktiv några dagar nu då jag bröt ihop totalt vid BIM och mensen då. Blir 8e försöket denna gången och vi kommer nu försöka mer än nånsin, vi kommer köra på varannan dag från mens till BIM med start idag. Känts jobbigt innan med schemalagt sex men orkar inte bli så knäckt igen så nu kör vi bara! Inget äl prickande utan bara varannan dag, så kan man släppa tanken på vilken dag det är, känns skönt. BIM 1e Juni, och sen den 29e igen! Nu ska de gå!!!

• Rosenblad

Många vi är som har BIM i början på Juni, kul om vi alla kan plussa samtidigt!! :)

• Rosenblad

Läst ikapp nu efter en paus då det var bara den tråkiga väntan men nu börjar det närma sig äl igen! Vi körde igång idag och ska försöka nu varannan dag eller varje beroende på vad vi orkar. Försöker ligga kvar iaf 10 min efter, även om de sägs att de inte gör någon skillnad så känner jag att kan jag på påverka så är värt de. Käkat folsyra i 9 mån..men börjat med Mitt val Kvinna nu istället, två tabletter om dan. Nu ska de ta sig! 8e försöket och jag är 27år och min man fyller 30 i år. Vill ha minst två barn och inte alltför många år mellan dem. Känns som plusset aldrig kommer men hoppet är det sista som lämnar en!

• Rosenblad
    columbus skrev 2016-05-14 08:13:40 följande:

Håller tummarna för dig! När har du ÄL nästa gång?

Nu den 18e, så 4 dagar kvar :)
  • Rosenblad

Ska tillägga att jag överkonsumerat sushi nu innan början på äl, men nu är de slut med de. Älskar sushi och tycker det är perfekt sommar-mat men får bli med endast avokado nu. Älskar sushi, sashimi och sånt så kommer bli jobbigt att inte kunna äta de mer om de nu tar sig. Men väljer en bebis före sushi alla dagar i veckan :D

• Rosenblad
    Milli_1 skrev 2016-05-15 15:01:26 följande:

Går äta sushi, fråga bara om den varit fryst i minst tre dagar. De flesta mer seriösa sushiställen kan svara på om en gravid kan äta deras sushi. Jag åt jättemycket sushi när jag var gravid

Jo men jag litar inte på dem. Tänker inte riskera något när de flesta ställena jag varit på inte ens klarar av speciel beställningar. Kommer va super noga med allt så inget kan hända.
  • Rosenblad
    Deni81 skrev 2016-05-18 12:54:14 följande:

Haha ja, det är stor skillnad Min gubbe lyder mig inte alls, han ska nog veta så lite som möjligt om "bebisverkstan" för att inte få prestationsångest, alltså inte på det fysiska sättet utan det mentala

Min man får prestationsångest vilket resulterar i att han aldrig kommer. Haft sex flera dagarna rad men senaste två så kan han inte komma. Han säger den är tom, vilket den såklar inte är. Blir irriterad för det är liksom nu de gäller, missade förra månaden pga han och även denna månad. Har äl idag och två dagar sen hade "riktigt" sex. Känns som det är detta som gör att jag inte blir gravid, han kan inte komma på de dagarna som gäller. Blivit sjukt arg pga detta även om jag försökt hålla mig men de går inte, vill så gärna bli gravid men hans kropp ska hålla på nu istället. Aaah irriterande!! Försökt allt men i slutändan blir de bara att sluta för de kommer inget.
  • Rosenblad

Jahap.. Äl är förbi, haft ont igår och idag. Mannen har prestationsångest så han kan inte komma så det är kört. Ger upp denna månad och troligen kommande också då han nu har bollen och jag kommer inte mer ta intiativ till sex då jag är så jävla trött på detta daltande för att kunna ha sex vid ägglossning. Tar för mycket energi att veta ett nu kunde jag blivit gravid men nä chansen är kastad. Sorry för bitterheten men försök nu i 8 månader och nu får han prestationsångest så nu är det noll chans istället en liten chans som tidigare. Försökt med allt men bara tanken på att nu är de ägglossning så går de inte för han...... Så jävla frustrerande och tråkigt.....Varför ska de va så svårt att bli med barn. Längtar tar ju död på en. Usch..

• Rosenblad

Hade dock fullbordat sex den 13 och 15e, så får hoppas de räckte även om äl var 18-19e....

• Rosenblad
    Loncelot skrev 2016-05-19 23:47:27 följande:

Kan du inte låta bli o ge han sex fram till ägglossningen då, då måste han ju ändå längta...en dag i månaden får man väl förhoppningsvis till det, så håll igen tills äl dagen kommer. Förstår det e jobbigt.

Ja de kan jag ju testa, förhoppningsvis är han lite mer redo då.
Svar på tråden BIM - juni 2016