BIM - juni 2016
Jag är snart 25, sambon fyller 27. Vårt första barn och 6e försöket.
Jag drömmer om tvillingar, är själv tvilling och vill mer än gärna ha tvillingar. Men när man vill brukar man väl inte få
Jag är snart 25, sambon fyller 27. Vårt första barn och 6e försöket.
Jag drömmer om tvillingar, är själv tvilling och vill mer än gärna ha tvillingar. Men när man vill brukar man väl inte få
Ni andra med BIM 1e eller i början, vad har ni för symptom idag? Om ni har några dvs.
Själv har jag ömma bröst med väl synliga blodådror.
Ja precis. Är Själv sjukt nöjd över att vara tvilling så hade mer än gärna fått det.
Precis, jag har ju anlag för det eftersom jag är tvåäggstvilling(det är de som är genetiskt) Och vi har det längre bak i släkten med, dock har det gått varannan generation hittills, vilket borde betyda då att jag inte får det men man vet ju aldrig =)
Har googlat lite innan, och tydligen spelar det ingen roll om din man är tvilling, för han kan inte hjälpa er att få tvillingar. Däremot för han ju anlagen vidare på era barn så dom har det genetiskt. Det är tjejen som kan påverka anlaget när det är tvåäggstvillingar eftersom tjejen måste släppa två ägg! =)
Ja säkert sjukt tufft med 2 st, men tänk känslan att veta att du går och bär på 2 barn på en och samma gång! Sjukt häftig känsla måste det vara :D
Gud vad de stramar på höger sida nu ikväll..och brösten är såå tunga, gör ont så sitter framåtlutad nu i soffan så de kan vila lite. Hoppas detta är tecken på graviditet och inte mens. Vet om en vecka..
Vilken dag idag alltså.. Känslorna sitter verkligen utanpå. BIM om 6 dagar och är så nervös för att få den där jäkla mensen.. Fick några konstiga stick på höger sida för en stund sen som gjorde rätt ont, jag letar inte symptom för det vet jag är bara inbillning då men ömma bröst det har jag och sticker som kom kändes. Kan ju ha varit vad som helst men i bebisbverkstaden förknippar man ju det med symptom såklart. Snälla mens, kom inte denna månad! Nu är de fan min tur, 8e försöket och vi börjar bli otåliga och börjar tro något är fel. Vill verkligen bli gravid på egen hand och slippa annat. Men hoppet är ju inte som typ 2-4e gången, nu förväntar jag mig att få mens för den har alltid kommit. Förra månaden grät jag och var helt off i några dagar, och reaktionen blir den samma om det blir mens nu också. Kan inte alla som VILL bli gravida få kunna bli de?! Varför ska folk som INTE ens vill ha barn och som överväger eller gör abort ens bli de?! Varför ska folk som inte ens bryr sig om sitt barn bli gravida?! Sjukt jobbigt för oss som kämpar och kämpar. Säger inte det är fel att göra abort pga rätt själ men jag hoppas ni förstår var jag försöker komma... Sjukt orättvis och idag är jag en känslobomb!!!
Följer strömmen och testar på morsdag :) BIM 1/6e. Perfekt morsdag "present" till mamma, att hon ska bli mormor :) Hoppas hoppas!!! *kniper tummarna*
Gud vad tiden går långsamt.. BIM på Onsdag, kommer testa som många andra imorgon på morsdag. Har kvar två clear blue jag köpte förra månaden som jag aldrig hann testa med för mensen kom. Börjar känna mig stressad att det aldrig blir ett pluss, 8e försöket nu och jag vill hinna få 2-3 barn och inte va gammal mamma men i detta tempot kan jag ju säga lycka till!!! Ville ha barn runt 25 men allting stämde inte förens nu i 27 års ålder och jag tänkte inte det skulle ta så lång tid, känns som jag inte kan bli gravid :( Tar sånn jävla tid. Snälla ge mig ett pluss. Desperat nu för fan.
Godmorgon, inget positivt idag :( Men inte BIM förens på Onsdag så än finns de hopp, nu gäller de bara att mensvärken inte startar som brukar starta 2-3 dagar innan mens och öka mer och mer. Har haft ont i brösten lite mer än en vecka.
Så nervös!!!
Fy vad nervöst det är. Vi fick till det väldigt dåligt denna månad och har från början tänkt att det finns ingen chans så la ner tankarna på graviditet då för denna månad. Men ändå är jag så nervös nu innan BIM för det finns ju fortfarande en chans, och har läst om de som plussar den månad de minst trodde på att de skulle ta sig, och att det kanske påverkas av hur mycket man tänker på det. Svårt att tro att tankar och förmågan att bli gravid går ihop men lite känns de som att om man slappnar av så kanske tar de sig. min mamma vet att vi försöker och har gett mig rådet att släppa tanken så tar de sig, hon hade svårt att få mig så hon har ju varit där. Än har ingen mensvärk kommit så jag hoppas det förblir så. Jag vill ha en Februari bebis!!!!
Jag känner igen mig i det du skriver! Är i precis samma situation. Vi fick också till de lite dåligt den här månaden. Men tror vi låg samma dag som ÄL och dagen efter.. Alternativt dagen efter och två dagar efter. Har också tänkt att det inte tar sig den här månaden. Men samtidigt tänker jag precis som du, att tänk om det är nu det går vägen, när man inte tänker för mycket på det..
Har inte så mycket symptom. Men tycker ändå att jag känner mig lite tung i magen och kissar en del. Tycker också att urinen kanske luktar lite annorlunda? Men de kan vara inbillning.. Ni som varit gravida, ändrade ert urin doft? Isåfall hur luktade de?
Har BIM 5/6 så nu vill man spola fram tiden :)