Inlägg från: Mandypandy90 |Visa alla inlägg
  • Mandypandy90

BIM - juni 2016

Everestmadz skrev 2016-05-23 19:33:14 följande:

Tjenare :) hänger med i tråden. Hade ägglossning 14/5 och BMI 28/5. Hade sex dagarna innan, samma dag som ägglossning och dagen efter ägglossning. Inget speciellt har hänt med kroppen. Flytningar är mer vattniga men inget mer. Hoppas alla får plus. Vi har inga barn sen tidigare, är en 26årig brud som känner att den biologiska tickar ???????? lycka till alla!

Vad roligt! Vi verkar ha nästan exakt samma cykel. Och ålder.. Haha

Hade ägglossning 14/5 och BIM någon gång mellan 25/5-30/5. Har lite oregelbunden cykel. Har dock känt av en hel del symptom men vet inte om det bara beror på hormoner. Är ganska hormonell av mig i vanliga fall.. Haha lycka till! Hoppas vi plussar!! :D
  • Mandypandy90
    Rosenblad skrev 2016-05-23 22:28:02 följande:

9 dagar till BIM nu, har till och från ömma bröst, tex kommit mer nu på kvällen, alltså kommer och går. Säger mig ingenting men vill såklart ha massa symptom så man kan känna "Yes nu är de på gång!", men säkert alldeles för tidigt att känna något. Har inte allt för stora förhoppningar eftersom det är 8e försöket men någon gång måste de ju ta sig hoppas jag!! Och det kanske inte måste va den månaden vi fick till det flera gånger utan kanske denna månad då vi fick till det två gånger bara? Jag hoppas de. Använder mig utav appen Woman Log, där jag skriver alla symptom, mens osv. Riktigt bra att ha koll på allt! Räknar ut snitt på cykel osv, man får bra koll och man kan ju komplettera med äl stickor också men inte börjat med de än men funderar på att använda de nästa månad om de inte tagit sig så jag vet exakt. Men märker på kroppen när äl sker men inte exakt när de börjat osv. Bla bla bla skriver en bok här till er haha..hade kunnat skriva hur mycket som helst men frågan är om någon pallar läsa. Vill inte prata mer om barn med mannen för han får prestationsångest och jag känner att jag måste chilla på den fronten. Har redan rabblat barnvagnar, ägglossning, äl sekret - ja allt! Jag ska hålla mig tills vi väl fått plusset, då jävlar ska jag babbla om barn :)

Haha roligt det du skriver om att du inte vill prata mer med din man. Känner precis samma. Enda jag pratar om just nu är barn. Han har velat ha barn sedan länge medan jag för ca en månad sedan kände mig redo . Och nu kan jag inte tänka på något annat! Han kommer väl hinna tröttna innan vi ens plussar.. Tur det finns forum så man kan skriva av sig. Haha
  • Mandypandy90

Här kom mensen idag. Men det känns ganska skönt att veta att det är den som legat och spökat. Har känt mig konstig, vilket jag gör ibland innan menar Men nu blir det nya tag! :D Hur tror ni man ska tänka för att ha störst chans att bli gravid? Många säger ju att man ska ha sex varannan dag från det att mensen är slut.

• Mandypandy90

Tog min första tablett med bidrottninggelé idag. Någon annan som testat? Hur har ni reagerat? :)

• Mandypandy90

Hej på er! Hoppas ni kan hjälpa mig att lägga upp planeringen för veckans ligg.. Haha

Enligt appen ska jag ha ÄL på fredag. Dessvärre är min man iväg då. Vi låg i söndags, tänkte ligga idag men ÄL-testade precis neg. Ska vi strunta i att ligga idag och köra imorgon och torsdag istället eller ligga både idag och torsdag om nu appen stämmer om att jag har ÄL på fredag?

Är så tacksam för svar :D

• Mandypandy90

En fråga. När jag vaknade idag hade jag ägglossningsflytningar. Alltså äggviteliknande och klibbigt som liksom la sig på pappret när jag torkade. Och när jag testade ÄL-test visade det ingenting. Men borde vi ändå köra på nu eftersom flytningarna är som dom är?

När kan man förvänta sig positivt ÄL-test om jag fick flytningarna idag?

• Mandypandy90

Undrar samma!

Anonym (EL) skrev 2016-06-02 20:29:19 följande:

Jag fick mellansvagt streck på ÄL testet i lördags, starkt i söndags och halvstarkt i måndags. Vi hade sex på torsdagen och sen måndagen då det va halvstarkt. Tror ni det kan räckt med måndagen? Räknas ägget släppa vid starkt streck eller efter det är noll utslag på Stickan?

• Mandypandy90

Tack för svar!!:) hoppas det är samma för mig eftersom min man är borta fram till söndag nu.. Fick åka hem på lunchen idag och köra en snabbis innan han åkte.. Haha

DevilsDaughter skrev 2016-06-02 22:24:05 följande:

Loncelot: Ah då fattar jag hur du tänkte!

Mandypandy: Det är väldigt olika från person till person, jag brukar ha de flytningarna ca 3 dagar innan ÄL.

mixx: Jag testade positivt 7 dagar efter ägglossningen med trean. Men det är ganska ovanligt att man gör det. Beror på hur tidigt ägget fäster och hur snabbt kroppen producerar hcg. Men de andra tre har jag testat positivt på BIM (för mig 10 dagar efter ägglossning).

EL: Låter perfekt att ni hade sex på måndagen! Från dess att du har ett starkt streck (förutsatt att det blir svagare sen) så brukar man räkna 24-48 timmar framåt att man har ägglossning. Jag känner väldigt tydligt när jag har ägglossning och den brukar ske ca 1/2 dygn efter starkt positivt ÄLtest, men vanligare är nog att det dröjer till iaf 1 dygn efter starkt utslag. Alltså, när du får ett starkt positivt test så har du troligtvis ägglossning dagen efter. Men det kan ske både tidigare och senare.

yogamamma: Spännande!Hade du några tecken på ÄL när ni hade sex? Har de regelbunden cykel annars?

• Mandypandy90

GRATTIS NETTIZ85!!! Vad roligt!!

• Mandypandy90

Min man gör samma. Tror inte det kan påverka negativt :)

Svar på tråden BIM - juni 2016