BIM - juni 2016
Tack för era fina ord :)
Tack för era fina ord :)
hej tjejer. Har tagit test varje dag sen i torsdags och det är ff plus. Min mage är mycket svullen men samtidigt ska jag ha ägglossning nu.Har dock läst att det kan vara tarmarna som svullnar. Asså det är så svullet så det ser ut som jag är i 6e månaden eller nått. :O men min mage har lätt för att svälla. Jag känner att de stramar i äggstockarna men det jobbigaste är att jag känner mig konstig i huvudet som ett lätt tryck och lite yr. Någon som haft så när ni vart gravida? Det är 4 dgr kvar tills jag ska ringa till Mvc och berätta hur det går Känns som en evighet. Önskar att det är ett litet pyre i magen samtidigt som jag försöker förbereda mig på att när jag kommer till Mvc att de säger att de vart ett missfall. Mina plus har inte varit starka och på digitala står det 1-2 veckor. På gravidkalender står det att jag ska vara i vecka 5 beräknat från min senaste mens och då borde det stått 2-3 på digitala. Men vi får se hur det går nästa vecka...
aen till fråga....har ni alltid fått starka plus ?
Jag mår konstigt, känslig för lukter och en konstig känsla som inte går att förklara. Antingen en rejäl skengraviditet, eller så har det äntligen tagit sig. Men jag vågar inte hoppas... Första symptomen förut har varit större bröst, och det kan jag verkligen inte se nu
Äntligen!!!! Vilken lycka! ???? Testet visade gravid!!
Negativt I och för sig så testade jag inte på morgonen, utan vid 2 på natten. Men har BIM i morgon , så det borde ändå visat positivt nu. Så, vänta på mensen då...
Alltså jag kan inte fatta detta!!! Vågar inte tro på att det stämmer! Men inte mkt risk att det är falskt eller? Hade kissar 2.5 timmar tidigare och tog sen detta !!!!!
Hej tjejer. Tror ni att plusset på stickan kan bli starkare fastän det har vart missfall?
Den sista bilden är idag....
Nu vet jag inte all info om dina blödningar osv men om du haft blödningar och fortfarande har stacka pluss så kan det vara utomkvedshavandeskap.. Vill inte skrämma upp dig.. Men så va det för mig.. blödde brunt i nästan 2 veckor och jag trodde missfall.. Dock kom aldrig ordentliga blödningar igång så jag fick göra ett vul i vecka 8 och då såg de att jag hade något onormalt vid högra äggstocken.. o jag hade även höga halter av hcg i kroppen vilket tydde på utomkveds..
Ja visst kan det visa positivt ett tag.. men testen kan ju inte bli starkare om du fått ett missfall ? Sa hon att det kunde visa starkare ?? Eller du kanske inte fått bekräftat att du fått missfall? Utan du misstänker det själv??
[quote=76710176][quote-nick]Crazy catlady skrev 2016-06-14 11:11:34 följande:[/quote-nick]
Ja visst kan det visa positivt ett tag.. men testen kan ju inte bli starkare om du fått ett missfall ? Sa hon att det kunde visa starkare ?? Eller du kanske inte fått bekräftat att du fått missfall? Utan du misstänker det själv??
[/
Tycker också det vore konstigt att testen visar starkare vid missfall...tack för dina tankar <3
Jag ser ett svagt plus, grattis :)
Hej alla! Grattis till er som har fått plus! :)
Jag själv har en fundering, som jag inte kan släppa.
Jag fick ingen mens 27 mars, fick positivt 28 och 31 mars.
Den 6 april fick jag tyvärr misstänkt missfall, bekräftat via telefon. Alla symptom försvann på en gång.
Fick mens igen 7 maj, allt var som vanligt.
Jag skulle fått mens den 4 juni, men ingenting har kommit. Jag har känt att tjejmagen har jobbat och dragits lite, så jag har självklart trott att det är mensen som ska komma, men icke.
Det jag känner nu är illamående, mer flytningar, darrig och yr. Jag är grymt förkyld just nu så tyvärr har både lukt -och smaksinnena blivit påverkade och kommer och går. Men igår kväll när jag skulle dricka te tex, tyckte jag att det smakade gammal disktrasa, yäk! Min sambo kände dock inte av nånting sånt. Jag tog ett test igår från Testlagret som visade ett svagt streck på morgonurinen. Hurraaa!, tänkte jag! Idag tog jag tre olika sorters tester som visade neg, inkl en cb digital... Jag gick på toa kl 2 inatt, men det bör väl inte spela roll om jag tog testen sen kl 9 utan att ha druckit nåt däremellan? Att just cb digital visade neg gjorde mig mer deppig än testlagrets tester.. Är det nåt mysko med mig, har min kropp fortf inte återhämtat sig, ropade jag hej för tidigt helt enkelt? :/
Här är jag och hoppas på turen; är 40 plus och säkert på tok för gammal men har sån oerhörd barnlängtan efter ett missfall i april i år som var helt oplanerat. Nu gör vi ett sista försök på en liten till ,till barnaskaran och lyckas vi blir det nummer 7, fram till jul har vi sagt att vi skall försöka sen får vi nog ge upp det?.; har BIM 27 juni och har precis använt älstickor för första gången- helt förvirrande tycker jag?.; tror i vart fall vi lyckades pricka in början på ÄL och skulle gärna gett det några mystillfällen till men maken reser i jobbet och åkte dumt nog långväga när stickan lyste som starkast, men vi får tro att det är några goda simmare på väg mot ägget?..eller kanske redan där
Tycker konstigt nog när jag känner efter så där himla mycket man gör när man längtar att jag är lite öm i brösten?
Håller tummarna att vi får följas åt i en grupp med ankomst i tidig vår(mars för min del)!!
Stort Grattis!!
Nu blev det mer på riktigt. Så lycklig!
Grattis!!! (: (:
Precis testat och det blev pluss! :)
hej tjejer hoppat över till februaritråden nu då jag ff har plus. Hoppas vi ses där kram