• Milie

BIM - juni 2016

DevilsDaughter skrev 2016-06-08 12:22:34 följande:

Milie: ne det va de inte. Brukar man ha lägre eller högre temp efter man sovit? Om jag tempar mig varje morgon nu innan BIM borde jag kunna se en sänkning den dag jag väntar mensen? Brukar din lutealfas vara oregelbunden? Min lutealfas följer alltid ägglossningen. Min menscykel varierar mellan 25-29 dagar.

Lägre. Då man sovit kommer man så nära basaltemperaturen som möjligt, och det är den temperaturen man måste utgå ifrån om man ska se några skillnader som rör menscykeln. Jag kan ha svårt att komma ihåg att tempa innan jag rört mig för mycket. Jag samsover med en 11 månader gammal tjej och för henne är det 0-100 som gäller då hon vaknar. Hehe.

Ja, om du börjar tempa nu så kan du mycket väl se en sänkning då mensen kommer. Vissa är mer eller mindre känsliga för om man mäter vid olika tidpunkter, då man sovit olika länge o.s.v. För min del spelar det inte så stor roll, så länge jag sovit 3-4 timmar i sträck innan.

Jag har inte så bra koll på min cykel sen efter förlossningen för ett år sen. Jag har bara haft tre cykler och inte riktigt hittat ägglossningen. Cykeln är regelbunden på 24-25 dagar, men just nu är jag på CD15 och fortfarande negativt ägglossningstest. Innan jag var gravid hade jag 22 dagar och positivt ägglossningstest på dag 12.
  • Milie
    DevilsDaughter skrev 2016-06-08 12:39:17 följande:

Milie: Ok, kan ju vara intressant att göra det då! Om det inte blir ngt denna månad så kan det ju vara bra att börja tempa sig varje dag då kanske så får man ännu bättre koll på när ägglossning verkligen skett.  
    Hur ofta testar du? Använder jag ÄLtest så måste jag testa fm och em, missar lätt stegringen annars då jag bara har stegring under några få timmar.

Preggo: Jag hade nog testat för att få veta säkert..

Ja, gör det. Jag kör med Natural Cycles och de har en väldigt bra app som är lätt att förstå och ger bra med information. Den kostar ju däremot en del, men vad jag förstår finns det en uppsjö av gratisappar där man kan få se diagram av sin temperatur.

Jag testar en gång per dag fram tills det börjar närma sig mitten och sen två gånger per dag. Jag har hört att vissa har superkorta stegringar. Kan ju vara så att det är så för mig nu också. Det känns så konstigt att det ska skilja så mycket från innan graviditet/förlossning till nu.
  • Milie
    DevilsDaughter skrev 2016-06-08 13:10:57 följande:

Milie: Ja, så kan det ju vara. Ni har ändå haft sex regelbundet? Tänkte ifall du missar ÄL med testen.. 
    Tycker det är kul med statistik och sådant så det hade nog varit ngt för mig :)

Min mage är toksvullen.. Alltså ser gravid ut i v 20 typ.. Måste byta kläder för såhär kan jag ju inte se ut! PMS eller tidigt gravsymtom? Jobbigt att spekulera hehe.. Brukar bli svullen vid både ÄL och mens, men nu är det nog mer än vanligt.. tror jag.
    Det enda jag har som jag tror skiljer från vanlig PMS är att jag har molvärk i svanken och inte bara i magen. Dock känner jag ju efter nu och kanske har jag haft värk där tidigare innan mens utan att tänka på det Obestämd.. 

Hyfsat. Jag kollade tillbaka och vi har kört CD8, 9, 11 och 12. Nu är jag som sagt på CD15 så det är bäst vi lägger på ett kol! Hehe. Det är lite det jag tänker med tempningen. Om jag fortfarande har låg temperatur så borde jag inte ha missat ägglossningen. Det känns bara så knäppt att den är så sen, men det gör ju egentligen ingenting..bara den kommer någon gång.

Var är du i cykeln?
  • Milie
    Anonym (EL) skrev 2016-06-08 21:34:06 följande:

Jag tog ett ägglossningstestet nu (för skojs skull. Hade ett kvar.) med kvällsurin som blev svagt positivt.? Haha, varför blir det så? Har BIM på söndag så är ju ganska tidigt men inte sjutton har jag ägglossning nu? Är det bara något annat i urinen det tar upp?

Hur menar du med svagt positiv? Det är vanligt att man alltid har lite bakgrunds-LH i urinen. Så länge teststrecket är svagare än kontrollstrecket så är det negativt.
  • Milie

Äntligen en tendens! Helt sjukt. Jag ska egentligen ha en cykel på 24 dagar och ägglossning runt CD12. Är på CD17 nu. Är så less på att testa, så jag har bara lämnat stickorna och gått efter mindre än en minut. Det här senaste tog jag inatt vid kl 4. Får se om jag hinner med ett eftermiddagstest.
  • Milie

POSITIVT ÄGGLOSSNINGSTEST! Hade ett CB-test kvar. Tog ett från RFSU där teststrecket blev nääästan lika starkt som kontrollstrecket så jag chansade mitt sista CB på en smiley och den kom! Äntligen! Sjukt sent och konstigt men fan vad skönt att det äntligen slog om.
  • Milie
    Emmissara skrev 2016-06-10 14:41:35 följande:

åå härligt, äntligen :D

Ja, så himla nice!

Hur var det med BIM-lista. Nu har NC satt min cykel till 31 dagar istället för 24, så ny BIM är 24 juni. Nästan på dotterns 1-årsdag den 25:e, hehe.

• Milie

Eller nej, sista cykeldag den 24:e, BIM blir fanimig på dotterns födelsedag den 25:e juni! Vad är oddsen för det.

• Milie

När man ser på Simpsons och mot förmodan stöter på ett avsnitt man inte sett och introt är en befruktning och celldelning. Det tar jag lätt som ett tecken! Haha. ÄL+4, 5 eller 6.

Anonym (underverk7) skrev 2016-06-16 20:52:59 följande:

Alldeles ny här undrar jag hur jag svarar ett visst inlägg?.? 

Sitter du via mobilen? I så fall trycker du på kugghjulet vid inlägget du vill svara på och väljer "citera". Då hamnar inlägget (och lite datakod) där du ska skriva. Skriv ditt meddelande under och skicka. Personen får då notifiering om att den blivit citerad (alltså fått ett svar).
  • Milie

Jag är dålig på det här med flytningar för jag har nästan aldrig några. Eller ja, jag märker dem sällan. Men nu.. De senaste dagarna har jag nästan trot att jag pinkat ner mig. Har aldrig varit med om liknande. Jag har ett barn sen innan och har således varit gravid, men det här känner jag inte igen.

BIM-7.

• Milie
    Signealice skrev 2016-06-18 19:06:55 följande:

Nu har jag äntligen fattat vad bim är haha! Och har bim på midsommar skulle jag tro. Har fått större bröst som även gör ont, men det är antagligen pms. Kan man ens känna symptom såhär tidigt?

Egentligen inte. Det är ju ingen skillnad förrän hCG börjat produceras. Men samtidigt vet vi inte allt heller, så jag man ska nog inte vara alltför tvärsäker.
  • Milie

Ägglossningen blev en vecka sen, men idag kommer mensen ändå. Den fördröjdes inte en vecka. Det var 8 dagar sen jag fick positivt ägglossningstest. En så kort lutealfas måste ju vara lika med infertilitet.

Svar på tråden BIM - juni 2016