Inlägg från: aprilhimlen95 |Visa alla inlägg
  • aprilhimlen95

BIM - juni 2016

DevilsDaughter skrev 2016-06-04 15:09:52 följande:

aprilhimlen: Om det inte tar sig denna gång så var det antagligen något annat än för lite sex som inte klaffade. Det är mycket som ska stämma för att det ska bli en graviditet. Tycker det låter som bra förutsättningar.

Ja det är ju mycket som ska till för att det ska bli ett plus. Men då vet man att man gjort vad man kunnat iallafall och man kommer ju ännu en månad närmre ett plus. för någon gång är det ju vår tur :) är ganska ung, 21 år och hoppas det kan vara bra för en graviditet. Har inte haft koll på detta med fertiliteten förur och trott att fertiliteten börjar dala efter 35. Tydligen är det redan efter 25. Någon som har några erfarenheter av att bli förälder i ganska ung ålder? Gärna positiva erfarenheter ;) tack för svar DevilsDaughter!
  • aprilhimlen95
    Anonym (Anna) skrev 2016-06-04 17:16:57 följande:

Det hoppas jag med.. vi håller tummarna..:).. jag vet exakt vad du menar med att få ihop det pga jobb.. min sambo jobbar veckovis så han är hemma 7 dagar och borta 7 dagar.. jag kände inte så mkt förutom molvärk i magen när själva äl inträffade och just efter letade man ju symtom, men dom kom aldrig.. jag fick en son för 4 månader sen så jag blev väldigt förvånad när inte mensen kom och vi plussade.. :)..

Ja min sambo jobbar lite olika varje vecka. Senaste har han jobbat 07-16 o jag 16-24 haha. Omöjligt nästan. Men vi fick till de lite. Ja jag känner efter hur mycket som helst redan. Men blir så besviken när de inte blir något så försöker slappna av nu så får vi se vad som händer. Minsta magont behöver inte betyda varken de ena eller de andra :) har aldrig känt efter vid äl så mkt förut. De enda jag känner nu är lite ilningar i magen och ömma bröstvårtor. Men de kanske jag alltis haft vid äl bara att jag ej känt de förut! Vi får se om nån vecka hur de känns :) va kul med barn så nära varandra. Så kul dem ska ha ihop!
  • aprilhimlen95

Någon mer än jag som känt hugg/ilningar på vänstersidan dagarna efter äl? Hugger till i några sekunder innan det går över. Vad beror detta på? Någon som vet? :)

• aprilhimlen95
    Anonym (L) skrev 2016-06-05 16:52:39 följande:

Jag har haft i höger äggstock (liksom stramat åt). Är på ÄL + 5 Men du kanske menar högre upp när du säger sidan?

Nä samma som dig. Längre ner där äggstocken bör sitta ;) de liksom högg till några gånger under kvällen. Hade fullt utslag på äl test i tors så är väl på äl+3 bara :) finns ju mycket man kan inbilla sig men inte sånna där hugg känns de som..
  • aprilhimlen95

Vaknade upp idag och alla symptom är försvunna. Mår som vanligt haha. Blir så arg på mig själv som inte kan sluta tänka på det och slappna av i 10 dagar tills de är bim. Är så rädd för att bli ledsen o besviken igen. Vet ju att de bara är äl+4 :p och troligtvis för tidigt för att känna nått. Får slappna av i några dagar nu innan jag ska testa. Hur tidigt innan bim tester ni? Och ni som vart gravida tidigare, hur tidigt plussade ni?

• aprilhimlen95

Okej. Så olika för alla. Ska vänta med att testa till söndag då. Äl+10 bör det va då. Hoppas på ett plus :)

• aprilhimlen95

Är på ÄL+6. Kände ju 3 hugg i tjejmagen två dagar efter äl. Har väldigt ömma bröstvårtor annars inga symptom. Tror inte de tagit sig denna månad heller tyvärr. Men man hoppas ju såklart. Känns enklare att gå in med inställningen att det inte blir något. Vårt tredje försök nu. Längtar så mycket såklart. Som alla andra här inne :) har aldrig tempat i syfte att bli gravid men vet att min temp vanligen brukar ligga på 36,5. Idag testade jag för skojs skull och hade en temp på 37. Har hört att tempen höjs efter äl? När går den ner igen?

• aprilhimlen95

Är på bim-7. Känner inga symptom alls och börjar ge upp lite nu. Ska testa på söndag tänkte jag, bim-5 då. Kan jag hålla mig så testar jag på tisdag. Någon här som inte haft symptom tidigt i graviditet? Skulle väll vara att jag är trött isf. Hade ömma bröstvårtar några dagar efter äl men det är borta nu. Så frustrerande.

• aprilhimlen95

Hade äl för en vecka sedan exakt. Känner mig alldeles kallsvettig och illamående på jobbet ikväll. Vågar jag testa imorn eller är det för tidigt? Imorn är bim-6

• aprilhimlen95

Är på äl+9. Gjorde nyss ett digitalt test. Negativt. 5 dagar till bim. Första gången jag faktiskt blir ledsen efter ett test. Känns som digitalt test hade visat gravid om jag nu var det..

Svar på tråden BIM - juni 2016