BIM - juni 2016
Skönt att jag inte är ensam med humörsvängningar. ;D
Äl+6 idag.. Hur snart kan man börja testa?
Skönt att jag inte är ensam med humörsvängningar. ;D
Äl+6 idag.. Hur snart kan man börja testa?
[quote=76648289][quote-nick]Rosenblad skrev 2016-05-22 15:13:27 följande:[/quote-nick]
Ingen bra dag idag :( Fy vad detta tär på en..blir inte bättre av att jag drömde att jag fick ett plus på stickan, höll på att ta bilder och åt macarons för att fira, haha..Funderat på hur jag ska berätta för mannen den dagen förhoppningsvis plusset kommer, men tror jag bara kommer bli en känslobomb och springa och skrika det rakt ut, att va lurig i de ögonblicket kommer jag nog inte kunna klara av. Sen att berätta det för familjen kanske man kan göra en kul sak av, hur har ni tänkt kring de? Har läst lite trådar om detta men inget som känns sådär rätt.
[/
Har också funderat över det. Sist så tog jag ett test precis innan vi skulle gå på begravning. Tänkte att "va fan. Den här dagen kan ju ändå inte bli värre". Testet va positivt och hur mycket jag än försökte bita mig i tungan och sitta på mina fingrar så lyckades inte hålla truten utan väste "jag är gravihihiiiid", i lite lött panik, precis när min sambo skulle till att bära in kistan. Ungefär NOLL skicklighetspoäng till mig så att säga, haha. Herregud stackarn visste inte om han skulle skratta eller gråta där han stod och slipsen har nog aldrig känts så stram. Han erkände efteråt att det kanske inte va den mest briljanta timeingen i världshistorien men oh well Så jag har insett att jag nog inte kommer lyckas hålla mig den här gången heller, Haha.
[quote=76649480][quote-nick]Loncelot skrev 2016-05-22 22:11:35 följande:[/quote-nick]
Jag tycker det blir så otroligt stelt på begravningar och självklart blir det väldigt sorgset, min farmor hade grav alzheimers de sista åren och det sista hon velat hade varit att alla grät på hennes begravning och hur ledsen jag än var så kändes det ändå som en befrielse när hon gick bort, det är ju inget värdigt liv...så när jag och farfar stapla in i kyrkan så hade dom flesta redan anlänt och stod och snyftade...vilket jag reagera på då nästan ingen brydde sig om henne senaste åren... så jag sa rent ut.."vad står ni här och gråter för" "det hade ju inte farmor velat" alla vart helt paffa oh började småle istället... min systerdotter som aldrig gått på begravning är 12år och hon störtgrät I kyrkan o ja tror farmor gick in i mig eller nått för ja kunde knappt hålla mig för skratt, så konstigt, sen farfar ville säga adjö ordentligt framme vid kistan och när vi skulle rulla därifrån med rullstolen så satt den som fastljuten i golvet så farmor ville väl inte vi skulle lämna hennes sida riktigt än utan hon ville säkert visa att det var fortfarande bestämde när vi fick gå vidare, o där framme stor ja röd o försökte knuffa på rullstolen...farmor fick sitt sista ord sagt och alla i kyrkan tyckte det var roligt. ..så vissa saker kan lätta på stämningen i jobbiga tider ;)
[/
Vilken fin historia det blev av begravningen ändå
När ni får fullt utslag på ÄL test, när beräknar ni att ni har själva ägglossningen då? Dagen efter positivt test? :)
Fattar ingenting. Förra månaden fick jag positivt på ÄL-test dag 18. Sent. Idag är det dag 18 och fortfarande inte positivt. Började testa dag 16. Vafan.....använde billiga tester nu, förra månaden Apotekets egna. Har jag missat, är den sjukt sen, eller kan jag ha ÄL fast jag inte får fullt positivt?! Leeeeess på detta.
Okej. Jag fick fullt i fredags och sen negativt på lördag morgon igen. Vi myste både torsdag, fredag och lördag kväll. Kan det räcka? Eller ska man mysa ikväll med för säkerhets skull? Fast det är nog sent ikväll. Får hoppas att det räckte ;)
Brukar alltid ha tydliga ÄL-flytningar. Förra månaden fick jag utslag dag 28 och hade då testat sen dag 11 och tyckte det var så himla segt att testa så länge. Så nu tänkte jag att jag kunde vänta, dubbelkollade nu, dag 15 började jag testa. Tror inte jag missat den eftersom jag haft noll känningar. Började dock få mer flytningar igår samt molvärk så jag trodde absolut jag skulle få utslag men icket..
Ja jag är säker :) det var positivt hela dagen i fredags och på lördag morgon var det negativt igen. Hade även så sjukt ont i magen i fredags kväll. Så jag hoppas nu. Så tråkigt att man måste vänta för att se om det blivit något :( :)
Lycka till :)
Postade detta i spökplus-tråden men testat här också, hoppas det är ok!
Det ekar fortfarande helt tomt på mina ÄL-test trots att jag nu är på dag 18 i cykeln (som vanligtvis brukar vara 29 dagar). Gick över från stickor och CB digital (vanliga) till CB digital med dubbel hormonindikator igår, men den ger inte ens blinkande gubbe ? bara en tom ring.Dock ser det ut som på bilden nedan när jag matar ut stickan och tar bort hylsan. Jag är fullt medveten om att CB själva skriver att man inte ska titta på dessa streck, men kan ändå inte låta bli att bli nyfiken. Man ser ju en tydlig ökning av det blå teststrecket till vänster (tiderna är lite otydliga men det första är igår vid 12, det andra igår vid 16 och det sista nu på morgonen idag vid 06).Är det någon som fått liknande ökning där testet sen slagit över till blinkande eller fast smiley? Ska ta ett test runt lunch idag igen och se hur det ser ut då. Kan tillägga att testen jag tog tidigare än igår var helt blanka (dvs. inte ens ett teststreck) så någon typ av ökning ser ju ut att ha skett.