• Loncelot

BIM - juni 2016

columbus skrev 2016-05-24 06:57:50 följande:

Åh jag håller tummarna! Sexat har vi gjort 9 av de 11 senaste dagarna så där är vi förhoppningsvis på den säkra sidan, haha. Har fått "godkänt" av mannen att orka 2-3 dagar till (förklarat läget med ägglossningen). Vanligtvis kör vi inte så ofta men tur nog är han med på noterna nu! Ska göra nästa test om fyra timmar igen och se hur det ser ut då!

Oj, jag hade dock inte haft see varje dag då spermierna vill ha någon dag emellan , kör på varannan tills man vet 100% att man har äl då kan man köra varje dag tills den är över..men ni gör självklart som ni vill :)
  • Loncelot
    columbus skrev 2016-05-24 11:24:04 följande:

Åh lyckan! Nu slog testet över i fast glad smiley. Den gick med andra ord från tom ring imorse (06.15) till fast smiley nu (11.15). Hoppade över blinkningen med andra ord. Sjukt lättad hur som helst! Vi fortsätter med verkstad idag och imorgon också (redan haft sex lördag och söndag) och håller tummarna!

Nice, bara o sexa på nu tis ons tors :)
  • Loncelot
    lillagumman85 skrev 2016-05-24 16:26:17 följande:

Om jag var dig skulle jag ta en värktablett ändå.

Jag tänker att innan man ens vet något ska man leva precis som vanligt. Inte meningen att man ska behöva gå och må dåligt för att man kanske är gravid. 

Är du osäker så ta ett test för säkerhets skull.. är det negativt så ta en tablett och tänk inte at det kommer skada fostret.

Beror ju helt vad det är för värktablett alvedon är ok men annat skulle jag faktiuskt avstå.
  • Loncelot

32år 4 barn 5, 4 och 1år, 5:e försöket med monitor men kört oskyddat sen augusti 2015.

• Loncelot

32år 4:e barnet har 3 st på 5, 4 och 1år, 5:e försöket med monitor men kört oskyddat sen augusti 2015.

• Loncelot

Jag har 2 rosor på ryggen samt min mans namn och nu har ja kommit fram till att ja ska tatuera en ros i olika färger för varje extra månad det tar samt barnens namn så får väl hoppas det går snabbt nu så ja kan spara alla pengar o göra en stor tatuering om 1år istället...haha ;)

• Loncelot
    aprilhimlen95 skrev 2016-05-26 22:11:10 följande:

Är på dag 14 denna cykel nu. Vi hade sex igår och förrgår. Min cykel är på ca 30 dagar så borde inte haft äl än. Är en sån som knappt märker äl. Karln hade redan somnat när jag gick o la mig nu och ville inte väcka honom så får mysa till de imorgon o helgen ist :) tror ni varannan dag räcker eller försöker ni sexa varje dag?

Jag hade absolut inte Sexat varje dag då spermierna vill ha lite ledigt, men vet jag att jag 100% har ägglossning så sexar vi varje dag tills den är över, men dom rekommendera sex varannan till var tredje dag och då ska man bli gravid inom 1år om man har oddsen med sig :)
  • Loncelot

Därför ja tycker om ägglossning tester för hos mig syns det när ja har ägglossning på testerna så vi slipper ha "onödigt påfrestande" sex...

Svar på tråden BIM - juni 2016