BF Februari 2017
Hej, får jag hänga på?
Väntar nummer två 16 februari. Har en pojke född i oktober 2013 precis som du Stellla :) Är för övrigt lite äldre mamma, 35 nästa gång, nån mer 30 plus här i tråden?
Hej, får jag hänga på?
Väntar nummer två 16 februari. Har en pojke född i oktober 2013 precis som du Stellla :) Är för övrigt lite äldre mamma, 35 nästa gång, nån mer 30 plus här i tråden?
Hej alla som skickat meddelande till mig angående facebookgruppen, skriv gärna ert namn till hurtänktedunu så lägger hon till er, jag är bortrest och har lite svårt att fixa det nu :)
Gjort en till grupp! Utan regler utan attityder. En sida för att hjälpas åt och ge varandra tips! Grattis till alla nya pluss! Ni som inte är redo än får gärna gå med senare
Yay! Nu hoppar jag också in här, äntligen. Har läst sedan start och hoppats på att kunna starta ett konto och skriva jag med Plussade med CB digital i fredags på bim-2, extratest igår på bim och bägge sa gravid. Har BF i slutet av feb. Fick ett tidigt missfall i februari i år och har avvaktat med försök, men nu tog det direkt igen. Rädd men hoppfull om att denne lilla krabat ska stanna kvar. Mår illa, är trött o har molande värk i magen mest hela dagarna - så glad att det känns något! Har en dotter som är född -14, så det blir vårt andra barn!
Är det säkert att fb gruppen är anonym? Igår när jag sökte på fb efter grupp så visade den två med BF i februari, stod att de var slutna men sen kunde man ändå gå in o kolla medlemmar... Så jag blev lite fundersam, om det kanske är skillnad på sluten o hemlig.
Jag har blött lite under hela tiden, som en trolig konsekvens av att det är ivf-grav där man lägger till extra progesteron och man dessutom retar slemhinnorna hela tiden eftersom man för en progesteronet i slidan med en plastpinne.
Men idag kom det för första gången ut två små (1x1 mm) klumpar med levrat blod. Så nu är jag övertygad om att det är ett missfall på g.
Detta var för en halvtimme sen. Efter det har det inte kommit något mera. Ingen smärta värre än vanligt heller. Men är ändå nere.
Vad har ni för symptom och hur känner ni er?
Jag börjar få små hugg på vänster sida, ömma bröst, yr och ingen matlust alls. Är väldigt orolig att värken ska bli värre och få missfall.. Tycker inte brösten växer heller men de kanske bara är ömma i början? Inget galet illamående heller bara pyttelite.. Är bara i v5 men vet verkligen ingenting om det här.. Ringde BM imorse och de ska ringa på onsdag så får vi se vad de säger! Hoppas ni alla mår bra <3
Ska alla flytta över till FB? Jag hänger kvar här i några v till iaf. :)
Hej Allihopa!
Plussade för en vecka sedan.. BF 19 Feb.
Jag är 28 år och de är första barnet.
Då tar jag mig ett skutt in i denna härliga tråd som är lite "liv" i, jag är 25år och har BF (troligen) i slutet av februari med min sambo som är 32, har även en dotter på 6år som jag varit själv med sedan hon var liten.
Ska bli roligt att följas åt, min sambo ska ju bli pappa för första gången och han är helt upp i varv. Har ännu inte ringt mvc men ska ringa dit idag, känner mig sådär nervös även fast jag har barn sedan innan men de var ju några år sedan nu jag genom gick allt detta. "Hej, jag är gravid".
Jag vill gärna gå med i någon grupp på fb som är ordentligt hemlig som jag sett att många skrivit om, hur gör jag då?
Hej! Vad kul med en februari tråd ???? jag väntar nr.4 i februari.
Hejsan alla mammor! Jag fick mitt plus imorse.
Efter att ha fått negativt på RFSU testa tidigt mitt på dagen igår så släppte jag det helt men eftersom jag hade fler test så gjorde jag ett med morgonurin och .... Jodå, det är en trea på gång i magen!! Vi hade sex precis efter min mens var slut nu i början av juni och det var visst tillräckligt nära ÄL! jag är så glad och chockad!!
Har en dotter född -10 och en son född -13 och detta var inte helt planerat men ändå inte oönskat så vi är glada!! Jag har redan googlat runt på mammakläder och vagnar eftersom jag sålde alla mina gravidkläder efter sonen :)
Ska bli så kul!!
Hej :)
Ville bara säga att idag 30/6 stänger vi den slutna och hemliga gruppen Februaribebisar på Facebook för intag. Det gör vi för att gruppen inte ska bli för stor och vara mer personlig för oss som finns där :) Vill du gå med så skicka ett meddelande med ditt namn så blir du tillagd :)
Med BF 2/2 är jag kanske en av de tidigaste i gruppen :) Hoppas ändå lite på en januaribebis, men med sonen gick jag 9 dagar över tiden, så...
Är iaf i 12+0 idag och gjorde ett KUB med resultatet 1/7231 dvs "låg risk." (Fyller 35 i år) Fick dessutom se Lillhen som levde rövare och viftade och sprattlade för fullt. Helt underbart! <3 Har hela tiden haft tankar på MA i bakhuvudet, så en sådan lättnad att få se det lilla hjärtat! I morgon blir det upp på vinden och leta fram gamla gravidbyxor ingen anledning av vara obekväm och försöka dölja magen längre!
Hittills har inte tröttheten försvunnit, men, men tur att det är semester och att sonen fortfarande sover middag, just nu sover han och jag ungefär lika mycket per dygn ;)