Hur mår ni vecka 6? Svullna?
Fick se ett tickande hjärta idag.. 6+1v sa Gyn.. Jätte mini är den just nu men så glad :) Nästa ul blir väl om 6v ungefär :)
Fick se ett tickande hjärta idag.. 6+1v sa Gyn.. Jätte mini är den just nu men så glad :) Nästa ul blir väl om 6v ungefär :)
20/6? Ska jag med men är då i v 7+5 (idag 6+5), så om du är i 6+3 idag så är du väl bara i 7+3 nästa vecka?
Är med rädd att inget ska synas...
Usch ja, stackars dig om illamåendet, än så länge har jag inte känt av mycket illamående alls, nån enstaka gång bara. Har du gjort vul ?
Ska göra mitt första 20de i v 8+3. Nu v 6+3.
Är så orolig att de inte lever eller nåt annat tok. Är de vanligt med missed abortion? Missfall man inte märker av förrän på ul.. har nåra missfall i bagaget så jag bara tänker på de hela tiden!
Alla symptom kan komma och gå från en dag till en annan, så inget att oroa sig för. Men vet man nojjar över det ändå.
Då gör vi UL/VUL samma dag :) - kul se vad vi får för mått, skiljer ju bara 2 dgr mellan oss
Men du, de har du rätt i; jag som tänkte fel när jag skrev haha!! 7+3 ska de vara ja! :D
Mitt huvud tänkte på de visar att jag är i vecka 8 när ja ska göra vul så de blev fel :)
Ja de är hemskt.. varje dag är man rädd att man tappat nå symptom, å letar å håller på. Idag när jag vaknade kände jag mig piggare än igår och då kände jag mig helt förvirrad och blev genast orolig. Dock vet jag ju att jag sov mer inatt än igår..
Blir de fram och tillbaka med tröttheten eller kan de faktiskt va nåt fel om jag känner mig pigg en morgon ? Dum fråga jag vet. Men hur knäpp blir man inte av det här!!
Om man gör fostervattenprov eller NIPT kan man se det tidigt genom proverna, de är även 100% säkert. Vissa berättar på RUL (bara om de känner sig säkra). Annars går det boka privat, hos oss kollar de isf runt v 25-26 då det är lättare att se. Jag har kollat privat med båda mina då de inte kunnat se på RUL.
Denna gången vill jag ha en överraskning på förlossningen :)
Skönt att höra! Ja man gör ju de!!
Ja verkligen, när kan man som tidigast se vad de är för kön? Du hade väl barn sen innan så du vet väl :)
Var på min inskrivning förra veckan, var i 6+1 då, så lite tidigt tyckte jag men de hade svårt med tider. Sen ska jag göra kub, så det bokades in då och även RUL.
I vilken vecka har ni fått inskrivning på mödravården? Tycker att jag fick lite sent.. V11+någonting. Tänkte mest på blodproven och så..kan nog ha dåliga järn värden..
Jag skulle inte vilja ha så tidigt VUL igen...fick det med första barnet pga smärtor, första i v 6+0 och det tog fram till v 7+3 innan de såg ett liv...hemska dagar av oro, de sa det förmodligen skulle bli missfall osv...så tycker inte man ska jaga allt för tidiga VUL, de kan skrämma mer än de gör nytta om man har otur...
De gör man! Men de är ju också för att man vet att missfall är så pass vanligt! Grattis! Vilken lättnad de måste ha vart för dig! Varför fick du göra så tidigt som i v 6 redan? Jag ska också få göra tidigt, men tidigast jag fick var v7+3 om nära dagar.. önska att ja fick göra lika tidigt som dig! Ok, ja jag ska få komma på nåt sånt där samtal om kost osv om några dagar, men de är väl inte lika som inskrivning tror jag... de sker nog lite senare kanske!
Ja, jag har inte blödigt en endaste droppe och knappt nå flytningar alls å inge magvärk så jag tkr väl att jag borde ha tur den här gången att de går som de ska. När man försökt i ca 1 år och 4 månader med nåra tidiga missfall emellan så har jag bestämt mig för att de bara måste gå den här gången!
Åhh grattis!!
Jag var med på VUL idag, mitt första. Såg ett tickande hjärta och bäbisen var precis i rätt stl för v 7+5 som jag själv räknat fram, känns så himla underbart! 1,37 cm lång var vår lilla böna
Ah jag hade tyckt det kändes konstigt bli flyttad eftersom jag har stenkoll på när ÄL var och plussade på BIM-4, det hade ju inte gått få plus då om jag blev gravid senare. Så jag är väldigt glad att måtten stämde som de skulle!
Vi kommer nog berätta för föräldrar och syskon nu, men inga barn. Just för vi behöver en del hjälp med att slutföra bostäderna inför försäljning så vi kan flytta ihop på riktigt..så jag tror inte de riktigt kommer förstå vår brådska om de inte vet varför. Helst hade jag velat vänta till efter KUB men känns ok att de närmsta vet eftersom de då även kan stötta om något går dåligt....
Vad menar du med 18-25 mm? Längden på ditt foster? Min var ju 14 mm och stämmer då bra med 7+5 som jag är. Skickar med en bild, och de mått du säger är ju tre veckor i skillnad nästan..,så förstår inte vad du menar. Om du är i 5+5 så är ju fostret bara runt 2 mm
Jag hade också koll på äl, körde med letrozole.. så kan ju säga att jag blev skapligt förvånad endå :) men sen så kan ägget släppa några dar senare förstås, mellan 18-25 mm eller nåt.. sen kan ju även spermierna leva upp till en vecka, säkert så de var för mig, därför de tog tid då :D vad härligt.. ja gör de, så skulle jag också göra om jag var i lika vecka som er! :)
" nykär15 " mitt foster är 4.1 mm enligt vul :) tack endå för du skickade tabellen, har endå undrat hur mkt de växer ungefär endå :)
Då är jag med! Haha blev fundersam eftersom du skrev mm efter så fick inte alls ihop vad du menade.
Men ja den tabellen är lite bra!
Jag hade tyckt det var lättare må dåligt om omvärlden visste om det så man kunde förklara att man behövde vila osv. Nu får man liksom bita ihop...
Men så länge jag har koll på blodsockret och äter regelbundet (svårt för jag är inte sugen på nåt och det är olika som funkar från dag till dag) så mår jag ändå helt ok, väldigt trött men slipper huvudvärk iaf. Så har inget emot vara gravid, men önskar jag hade tid att vila/sova mer och oftare....zzzzzzzzzzzzzzz