Mammaresan skrev 2016-07-07 20:03:11 följande:
Hur vet du att ÄL redan varit? Jag tänker på att när du fått högsta stegring på ägglossningstesterna innebär det att ett ägg kan släppa mellan 1-3 dygn senare? Det låter nämligen väldigt likt ägglossningssytom (då ägget släpps ut till äggledaren. Den här månaden är det kanske ett nytt symtom för ÄL du har fått helt enkelt! Det kan ju variera från cykel till cykel. Det är nämligen alldeles för tidigt för något ägg att fästa om du är på ÄL+1 så känns mer troligt att det är ÄL idag.
Monitor har varit på Max förrigår och igår. Fick utslag på ÄL tester och typiska ÄL värken på cd 8 , tempen har åkt upp direkt och ner till cd 11 då jag fick utslag igen och värsta ÄL värkar med hugg och illamående plus vattniga flytningar på cd 12 , tempen åkte upp sen utslag cd 16 och Max på monitor trots att tempen har varit över coverline, Cd 17 vattnig sekret och ÄL värkar men svaga, tappen öppen igen. Idag tappen stängd men kom mensvärk som är annorlunda än ÄL värk som när man har Mens fast kraftigare i omgångar. Du kan ha rätt om att ÄL sker idag istället och jag hoppas på det men tempen är konstig. Nu är den hög på morgon men låg på kvällen tvärtemot vad det brukar vara. Dum som jag är gjorde gravsticka till monitor utan att sätta i monitor och där var det 2 streck, CB plus jag litar inte på men där är svag plus och testlagrets svag rosa streck med. Jag kan ske hade 2 ÄL och nu är rädd för utomkveds. Man börjar måla fan på väggen ju. Detta är bara teori.