• Guffy78

Bim Juli 2016

Här slits man mellan att det kan ske blir bra trots allt och negativa tankar. Igår på första dagen med Max så fick vi till det på kvällen men jag hade inga flytningar. Idag maken är borta till imorgon kväll och plötsligt rinner det nu och jag har typiska ÄL värken igen. Hoppas att några av simmare har kunnat simma vidare trots allt igår och väntar på ägget. ÄL tester dock mycket svaga nyss trots jätte koncentrerat urin . Oj vad detta är jobbigt:(

Vet någon om det betyder att ägget släpper nu? Starkaste utslag var nog igår morse. Vet att det kommer jag veta med morgondagens temp men ändå...

• Guffy78
    Rosenblad skrev 2016-07-06 20:40:05 följande:

Några dagar sen jag skrev nu, hoppades då på en graviditet eftersom min mens var sen och fick spökstreck på testet. Dock kom mensen sen och värken kom på dag tre, fattade inget.. Nu har jag dock kommit till den grad att jag gett upp. Har gråtit varje dag sen mensen kom och klarar inte av att se ett barn eller någon gravid. Vänder bort blicken direkt. Så nu ska jag och mannen försöka oss på en utredning, för jag tror något är fel. Och när folk säger att t.om tankarna och stressen kan påverka, ja då är det ju kört för oss för det går inte en dag utan att jag tänker på det. Räknar ner dagarna tills vi kan försöka igen och sen när vi väl är där känner mannen prestationsångest så vi kan aldrig få till det tillräckligt endå så det känns omöjligt. Och det gör inte saken bättre att jag gråter varje dag och han får trösta mig och sen får han pressen på sig att försöka göra så jag inte gråter månaden därpå. Nä usch.. Vill köra på en utredning direkt! Hade vi haft pengar hade jag gått raka vägen till en ivf mottagning men förhoppningsvis får vi hjälp. Någon mer som snart ger upp eller redan gjort de? :(

Du är inte ensam om detta med man som har prestationsångest och blir stressad och kan inte komma in i mig bara på de dagar kring ÄL . Måste vara jävligt snabb att hoppa på honom när han ligger ner för att hinna få in någon sperma överhuvudtaget. Ursäkta för detaljer men det är rätt tufft efter 10 år tillsammans. Vi hade inte detta problem innan vi började försöka för 2 år sedan.
  • Guffy78

Förstår inget. Jag borde vara på ÄL +1 idag. Tester är helt blanka. Har plötsligt fått en världens mensvärk och rosa flytningar direkt efter. Nu har bara lätt ont/ pirrande i livmoder och i ryggen som om någon håller min rygg inte ont direkt utan konstig känsla . Känner inte igen symptom från ÄL +1 utan de symptom brukar jag ha en vecka efter.

• Guffy78
    Anonym (Alexandra) skrev 2016-07-07 16:04:05 följande:

Jag fick något liknande i samband med vad jag tror var min första ägglossning efter missfallet. Fick fruktansvärt ont i magen och ryggen och blodiga, slemmiga flytningar. Vet inte riktigt varför.

Oj vad skönt att jag är inte ensam om detta! Jag är helt vimmelkantig nu! Blöder ut blodiga slemklumpar och hemsk mensvärk och ont i ryggen. Tempen nu på kvällen dök ner till rekordlåga 36.3 som jag aldrig har under lutealfasen. Gjorde flera Gravtest nu och de alla visar svagt positivt och de ska ju inte göra det då jag är på ÄL+1 enligt monitor. Måste börja med progesterontabletter men vågar inte störa kroppens egna processer. Väntar till imorgon. Hur länge hade du blodblandade flytningar under ÄL ? Fick du Mens som vanligt då?
  • Guffy78
    Mammaresan skrev 2016-07-07 20:03:11 följande:

Hur vet du att ÄL redan varit? Jag tänker på att när du fått högsta stegring på ägglossningstesterna innebär det att ett ägg kan släppa mellan 1-3 dygn senare? Det låter nämligen väldigt likt ägglossningssytom (då ägget släpps ut till äggledaren. Den här månaden är det kanske ett nytt symtom för ÄL du har fått helt enkelt!  Det kan ju variera från cykel till cykel. Det är nämligen alldeles för tidigt för något ägg att fästa om du är på ÄL+1 så känns mer troligt att det är ÄL idag.

Monitor har varit på Max förrigår och igår. Fick utslag på ÄL tester och typiska ÄL värken på cd 8 , tempen har åkt upp direkt och ner till cd 11 då jag fick utslag igen och värsta ÄL värkar med hugg och illamående plus vattniga flytningar på cd 12 , tempen åkte upp sen utslag cd 16 och Max på monitor trots att tempen har varit över coverline, Cd 17 vattnig sekret och ÄL värkar men svaga, tappen öppen igen. Idag tappen stängd men kom mensvärk som är annorlunda än ÄL värk som när man har Mens fast kraftigare i omgångar. Du kan ha rätt om att ÄL sker idag istället och jag hoppas på det men tempen är konstig. Nu är den hög på morgon men låg på kvällen tvärtemot vad det brukar vara. Dum som jag är gjorde gravsticka till monitor utan att sätta i monitor och där var det 2 streck, CB plus jag litar inte på men där är svag plus och testlagrets svag rosa streck med. Jag kan ske hade 2 ÄL och nu är rädd för utomkveds. Man börjar måla fan på väggen ju. Detta är bara teori.
  • Guffy78

Hej tjejer. Behöver hjälp här. Enligt monitor var Max för 3 dagar sen dock lägsta temp igår och idag, blodiga flytningar, ordentlig värk och stickningar vid vänster äggstock så jag är säker att ägget har släppt imorse då min temp åkte upp nu rejält - tecken på att tempen kommer vara hög imorgon. Hade sex på första Max dagen dvs för 3 dagar sedan . Frågan är : är det för sent att ha sex ikväll?? Hinner spermier komma fram? Och varför tog det så lång tid från utslag till att ägget släppte?

Tacksam för input

• Guffy78
    Mammaresan skrev 2016-07-08 19:29:28 följande:

Jag hade provat att ha sex, om det inte finns spermier som kan befrukta ägget redan (väntandes) kanske spermierna ikväll också har en chans! Beror helt på vilka simmare det är den här gången. De riktigt snabba simmare kan nå ägget på 30 minuter men det finns ju så många hinder på vägen så för de allra flesta tar det längre tid. Vi hade sex två dagar innan ägglossning och samma kväll då jag tror ägget redan släppt också.

Ägglossningstesten är ju inte 100% tillförlitliga och säger ju bara på ett ungefär när ägglossning kommer ske. Det är så jag tänker varför de gav utslag så pass mycket tidigare. Men oavsett så kan de flesta spermier överleva 3 dagar i en gynnsam miljö också!

Tack för svar. Vi ska försöka men det är rätt avtändande de flytningar jag har. Nu har jag riktiga ÄL äggviteflytningar blandad med vattniga men äcklig brunröd färg:( illamående dessutom nu mot kvällen så kraftig så jag hoppas att jag inte förstör sängen:) aldrig har varit med om sådan fruktansvärt ägglossning!
  • Guffy78

Vi fick till lite mys ikväll och min temp är mot 38 nu på kvällen. Tyder på temphöjning imorgon . Hoppas att spermier hinner fram till ägget bara. Tempen började gå upp vid 16:00 idag så ägglossning var på förmiddag och ägget bör leva minst 12 timmar . Om några simmare skyndar på sig bara...Om det nu var värsting ägglossning som var så kraftig med så mycket blod så hoppas jag på flera ägg som släppte och någon av de är guldägget:)))

Från dag 13 förra gång till ÄL på dag 19 med värsta värkar någonsin i över en vecka. Nu är man lugn, jag som är värsta kontrollfreak över min kropp:)))

• Guffy78
    copycat skrev 2016-07-09 10:32:02 följande:

Haha han bara tokskrek:

- ÄLSKLING?!

-....ja?

- VI ÄR GRAVIDA!!!

- jag vet!:)

Haha:)

DevilsDaughter skrev 2016-07-09 10:48:29 följande:

Copycat åhh va roligt!! Grattis!

Jag testade två starka streck idag! Så nu verkar det som att hcgnivån höjts betydligt! Nu känns det bra!

Grattis tjejer båda två!! Vad kul!!!
  • Guffy78

Själv kom jag från gyn idag då jag hade så kraftig ont så jag kunde värken sitta eller stå och fick ordentlig blödning så jag trodde att mensen kom 2 veckor tidigare:) Men nej! Läkare sa att jag har fin treskivktad slemhinna som ska vara under ÄL och såg enormt stor blåsa. Men hon kunde inte säga om den var på väg att släppa eller redan släppt. Så blödningen är ÄL blödning . Har haft rosa flytning tidigare nån gång vid ÄL men aldrig blödning! Jag läste någonstans att man är mest fertil när man har en sådan. Hoppas den där ägget släpper nån gång! Det är snart 5-E dagen sedan positiv utslag på tester. Så ni som testar med ÄL tester bara ska veta att ägget kan släppa nästan en vecka senare än utslag. Hade jag inte mätt tempen hade jag trott att jag har haft ÄL .

Svar på tråden Bim Juli 2016