• Guffy78

Bim Juli 2016

Vill berätta så ni andra vet att det kan hända. Fick Max på monitor och positiv ÄL test dag 16 och 17. Dag 20 började tempen stiga sakta. Dag 22 hade fortfarande vattniga flytningar med betydligt högre temp över coverline. Ägget släppte på dag 22! Enligt alla regler det kan inte hända efter tempen har stigit, men kalla fakta är det. Från utslag gick det 6 dagar till att ägget släppte . Detta är så klart undantag men kan hända.

• Guffy78
    Loncelot skrev 2016-07-12 17:45:19 följande:

Jag har läst att när tempen stiger så har ägget redan släppt hmm..

Ja, det har jag läst med. Darför sa jag att detta är undantag dock bekräftat med VUL . Var på VUL dag 20 då har ägget inte släppt än och idag på dag 23 då har den släppt igår.
  • Guffy78
    Anonym (Alexandra) skrev 2016-07-12 18:22:21 följande:

Ja kroppen kan vara konstig! Fick du de typiska ägglossningsflytningarna någon gång? Jag och mitt ex körde säkra perioder, och jag blev konstigt nog gravid en vecka efter ägglossningsflytningarna slutat. Var helt torr, och skulle snart ha mens. Vet att det var just då jag blev gravid, för det var enda gången under tre månader som vi hade sex. Borde ju vara omöjligt? Och här sitter man nu, prickar ägglossning med tester, och inget händer!

Har varit helt torr på Max utslaget. ÄL flytningar kom på dag 18 och slutade idag på ÄL +1 . På Fertility friend är jag dock på ÄL+3 tack vare tempstigning
  • Guffy78
    Loncelot skrev 2016-07-12 20:27:21 följande:

Konstig kroppen kan vara! Inte konstigt man blir helt scitzo under verksamhetens tid...

Håller med! Jag håll på att bli tokig när fick 3 ggr positiv ÄL under den månad cd8,cd12 och cd16 och alla dagar sedan cd 8 kraftigaste ÄL värkar jag någonsin haft fram till igår då jag nästan svimmade och kräktes när ägget släppte. Jag kände det så väl! Så skönt nu utan de värkar första dag!!!:))
  • Guffy78

Har varit borta från tråden ett tag.. Var helt uppgiven för kunde inte fastställa äl då hade så mycket vattniga flytningar, blödning kring äl på 5 dagar och jag flippade ut helt på min man igår natt då jag trodde att vi missade helt äl nu. Trots att mina temp var stigande sedan 5-6 dagar tilltillbaka. Jag gick ju efter vattniga flytningar!

Konstig symptom som jag fick för 3 dagar sedan är kraftig ont i bröstvårtor som jag aldrig har annars.

I och med att jag hade värkar i över 2 veckor nu . Enligt FF appen jag är på äl +7 men kan vara senare.

Vill inte glädjas för mycket för för oss tröskeln är Bim då vi får mf strax efter alltid. Så ny målsnöret har vi nu. Skiter i att tempa och allt annat och bara väntar till Bim för att undvika all stress.

Har kraftig molvärk till och från.

Gjorde samma test för en vecka sen för att jämföra senare och den var blank med svag grå skugga men nu är linjen så tydlig och ljusblå och kom innan kontrollinjen . Ska köpa testa tidigt test för att dubbelkolla.

• Guffy78

Såg att det syntes inget på bilden men väldigt tydligt irl. Här är testa tidigt test:

• Guffy78
    Mammaresan skrev 2016-07-17 14:41:19 följande:

Grattis! Håller tummarna hårt att det går vägen denna gång! ^_^

Grattis till dig med! Alla tummar behövs nu:)
  • Guffy78
    Blixtpatrullen skrev 2016-07-17 14:40:43 följande:

Hej på er! För vår del så försöker vi med barn nummer 2 nu, har en dotter född i mars 2014. Det är vårt allra första försök efter uttag av spiral. Har därför ingen säker sista mens att gå på. Vet att jag hade ägglossning ca den 5/7, så är på äl+12. Troligen bim på tisdag 19/7 (vilket för övrigt är exakt samma bim som med min dotter fast tre år senare:) ). Testade med ett clearblue idag. Vad tror vi om detta?

Prova att testa om 2-3 dagar. Min var lika svag för flera dagar sedan. Jag beställer 2 pack CB för 80 kr på Medistore.se tar bara en dag leverans. Skitbilligt. Digital CB kostar 60 kr där. Testa tidigt test köper på lloyds Apoteket . De är jätte bra dock man måste vänta minst 3-5 min för att strecket ska synas.
  • Guffy78
    DevilsDaughter skrev 2016-07-17 17:02:37 följande:

blixtpatrullen: På CB brukar man kunna se ett streck där det blåa strecket ska vara. Har fått så och blivit lurad på det. Ta ett annat test, vilket som. Men testa-tidigt är störst chans att fånga ett tidigt plus med.

skyrocket och gruffy; Stort grattis!!!! Hur känns det!?

Känns jobbigt då jag brukar få plus varje månad ( 9 konstaterade tidiga MF ) för min del kommer det kännas overkligt när jag passerar Bim med 1 vecka och är fortfarande gravid då. Men jag känner tydlig skillnad denna månad då jag få kraftig molvärk och ont i bröstvårtor ( har aldrig det) och för första fången vet inte 100% hur långt från ÄL är jag då jag hade försenad ÄL denna månad och trodde att ägget har släppt förrigår:) och vi kunde inte få till det sedan måndags då min man har fått prestationsångest. Men som tur vi fick sedan cd 8 var tredje dag. Sammanlagt 7-8 gånger och så många ggr/månad har vi inte haft på 1 år:) Tydligen så räckte det . Ev är jag på ÄL+8 idag. Ska testa igen om 2 dagar.
  • Guffy78
    Mammaresan skrev 2016-07-17 21:06:38 följande:

Så skönt! Jag kunde inte hålla mig och sprang och gjorde ett för någon timme sedan också, otroligt skönt att få det svart på vitt! Studsar här hemma och vågar tro på att HCG:n ökar nu i alla fall! Hoppas det går fortsatt bra för oss båda!

Story grattis! Hoppas att joina er i plustråden senare:)
Svar på tråden Bim Juli 2016