Barn och alkohol - för eller emot.
Högljudd och babblig har väl mindre med alkohol och mer med personlighet att göra för övrigt.
Jag pratade inte om mig och sa inget om två glas heller, men man blir ju gärna otrevlig när man vill att det ska va ok att dricka med barn.
Jag utgick från hur jag kände när jag var barn . Omdu läser allt jag skriver så fattar du kanske.
Ja, det är ju lite det jag vill komma fram till. Att jag hoppas att alla frågar sina barn eller ser efter hur de känner inför drickandet. Det kan ju vara så att de upplevt obehag vid drickande med nån annan och då känner lika när föräldrarna dricker. Tycker liksom bara det är viktigt att man inte bestämmer att det ska vara okej utan att barnet får frågan.
Jag kommer ändå inte dricka med mina barn, antar att jag har upplevelser i bagaget som gör att jag fattar det beslutet och därmed "antar" åt andra hållet istället-att mina barn INTE är okej med alkoholen. Men sen pratar jag inte direkt om ett glas vin till maten heller utan snarare ett par i några vänners sällskap, för man vet verkligen aldrig hur det kan bli.
Jag må överdriva kanske men ja ... Så är det.
Jag tänker att gör vi alkoholen olaglig och klassar den för vad det faktiskt är så behövs inte dessa diskussioner, hur man nu än kan jämföra yoga på gräsmattan eller att uppleva skräck för att en dörr stänga med vuxna människor som dricker en laglig drog under kontroll eller inte.
självklart spelar vår konsumtion av alkohol roll på Alla plan roll med tanke på hur vår alkohol konsumtion i detta land faktiskt ser ut.
Nåja, du tog upp surströmming i inlägget och ifrågasatte varför man inte skulle få ta in marijuana i jämförelsen om man nu fick jämföra med surströmming. Men du kanske var otydlig?
I övrigt håller jag med dig om att två jointar per år knappast gör vare sig från eller till.
Så man får inte jämföra alkohol och gräs, men alkohol och surströmming? Eller får man jämföra vad som helst så länge man håller med dig?
Alkohol är lika skadligt som röka, i det långa loppet. Att röka en joint två gånger per år är inte skadligare än att dricka alkohol två gånget per år. Så de är klart jämförbara.
Jag förstod precis vad du menade, jag bara påpekade jämförelsen när nån menade att man inte skulle jämföra alkohol och gräs.