FDFMGA skrev 2016-06-11 20:20:54 följande:
Är det inte dina intellektuella och emotionella begränsningar som yttrar sig där.
Dels genom att du som många jagsvaga personer använder pronomet vi i stället för jag och dels för att du tror att du kan tillämpa ett statistiskt medelvärde för alkoholmissbruk som en riskfaktor för mig.
Jag har levt så pass länge att jag känner mina brister och förtjänster ganska väl, i vissa fall har jag totalkoll på dem - som med alkoholbruk. Jag kommer aldrig någonsin att missbruka alkohol.
Vet du förresten vad min gamla mormor brukade säga om folk som gömde sin person bakom ett vi: "Vi sa svinskiten" eller alternativt "Du och dina löss".
Fyndigt, tycker jag - men så var det också en intressant kvinna, tyvärr minns jag inte om hon brukade alkohol eller inte.
Hur ska ni
göra för att lämna mig utanför diskussionen
??? Statistiska medelvärden för alkoholmissbruk???
1. Vi pratar inte om alkoholmissbruk i den här tråden, jag tror ingen tycker det är okej att missbruka alkohol i närheten av barn. Vi pratar alkoholbruk
2. Den statistik jag syftade på var att du tolererar en 0-procentig risk för dina barn, vilket naturligtvis är oförenligt med att över huvudtaget leva.
Jag menar att det är inte vi vuxna som ska uttala oss om huruvida vi kan/bör dricka i närheten av barn, det är barnen själva som vi måste fråga.