Anonym (Fylle) skrev 2016-06-15 18:52:56 följande:
Men menar hon inte i grund och botten att alla föräldrar borde kommunicera med sina barn, speciellt gällandes alkohol som om inte både i föräldrahemmet utan även utanför kan vara något vettigt att tillsammans med sina barn reflektera över?!
Visst hon kanske tycks prata mycket utifrån sina egna erfarenheter men din respons till henne vittnar mig mer som en person som helt enkelt vägrar tillåta sin självinsikt säga dig något annat än att du har rätt.
Hur dina barn har tolkat ditt sätt att dricka eller bemöta din omgivning är väl tillsammans med hela deras uppväxt och utav att vara barn till just dig som kommer visa sig överlag utmed deras år på denna jord.
Det ligger en nyans av nonchalism över dina argument.
Men vad vet jag. Du kommer troligtvis ha ännu en kvicktänkt replik på mitt inlägg.
Men Grattis till din så enormt välfungerande familj mannen!
Ja, det är klart att vi föräldrar inte bara har rätt, vi har även rätten att avgöra vad våra barn ska få uppleva av vuxenvärldens umgängesvanor.
Huruvida min familj är välfungerande eller inte har jag inte gått in på här, jag har bara konstaterat att alkohol inte utgör något problem vare sig ur ett vuxen- eller ett barnperspektiv för vår familj.
Varför är alla moralpredikanter så stryktäckt insinuanta, förresten? Den ingrediensen gör att moralkakorna blir extra motbjudande för den som de ska krängas till, enligt min uppfattning.