Inlägg från: Annelie 76 |Visa alla inlägg
  • Annelie 76

Min sjövilda 3 åring

Jag har en kille på 4,5 år som också har myror i byxorna. Jag kan ju säga det att (iaf min) det blir lite bättre med tiden. De mognar och växer de också.
    Jag försöker ligga steget före hela tiden, tycker det hjälper. Tala om vad som ska hända och vad jag vill att han ska göra. Påminna då och då. Kramas mycket och försöka att inte bli arg för ofta.

• Annelie 76

Vi har inga problem alls med dagis. Men han är inte den enda med myror i byxorna så de är väl vana. Eller så har vi ett ovanligt bra dagis...
    Men jag anpassar mig också efter barnen. Åker inte på sena kalas och är bara borta korta stunder. Ser till att han kan sitta och spela på telefonen en stund (då är han stilla iaf). Åker oftast och handlar utan barn eller med två vuxna. Säger nej när han vill ha en liten vagn (DET misstaget gör jag inte igen). När han var mindre och satt i sitsen hade jag en sele på honom så han inte kunde klättra ur.
    Men jag tycker det hjälper en hel del att berätta innan vad som ska hända samt att vara uppmärksam och hindra situationer att uppkomma (säga till innan han gör nåt dumt istf efter). I affären hjälper det mycket att ha en kundvagn att stoppa ner honom i...

Svar på tråden Min sjövilda 3 åring