• lövet2

Min sjövilda 3 åring

En del är vildare än andra. Min äldste var aldrig stilla - inte ens vid matbordet. Vi tog bort hans stol till slut, och så fick han stå och trampa runt medan han åt. I tonåren vände det och han blev den slöaste killen på jorden. Ville inte göra något annat än att sitta vid sin dator och aldrig kliva upp. Det jämnade ut sig till slut, men det var först framåt 20 år. Numera är han lite lagom aktiv men tycker fortfarande bäst om att göra - ingenting.

• lövet2
    Vilja01 skrev 2016-06-16 21:02:23 följande:
    Hur gjorde ni i sociala situationer? Fick ni också onda ögat av människor runt om som tycker att man ska ha pli på sina barn, att de måste lära sig att sitta i ring och sjunga sånger, sitta ner vid middagar osv?
    Han gick tack och lov inte på dagis, så han behövde inte göra sådana saker. När han väl började förskoleklass, så klarade han av att vara stilla åtminstone korta stunder. Vid 3 år gjorde han inte det, så vi undvek att utsätta honom för sociala situationer som var för svåra. Han följde inte med och handlade och vi tog inte med honom hem till någon som förväntade sig tysta och stillsamma barn.
Svar på tråden Min sjövilda 3 åring