Lillknodd skrev 2016-06-19 22:43:52 följande:
Åh så drygt! Haha ja man är ju inte den smidigaste just nu heller. Jag får iaf sova när jag väl somnat förutom vaknar för toalettbesök eller när sonen tappat nappen. Ja det är väldigt konstiga drömmar nu :P
Usch, måste vara så jobbigt med foglossning, förstår att du är less! Måste vara så jobbigt att vara rastlös men ha för ont och trött för att göra något.
Vi har varit sjuka senaste veckorna (mest sonen) så har varit tvungen att hålla oss hemma, klättrar också på väggarna! Jag har varit hemma sen början av maj pga tungt arbete, men har mått oförskämt bra hela tiden. Tröttheten har väl kommit ganska mycket nu sista månaden, känner av fogarna lite om det varit en extra aktiv dag men jag kan verkligen inte klaga.
Förra gången intalade jag mig hela tiden att jag skulle gå över två veckor och var väl kanske därför inte alls lika otålig (gick över 2dagar men det startade på rätt datum så kändes inte som jag gick över något). Nu letar jag tecken hela tiden fast det är tre veckor kvar, haha känner mig löjlig.
Har dom senaste dagarna behövt gör nr 2 flera gånger/dag, och haft lite mensvärk av och till, så ett litet hopp tänds att det börjar hända något, fast jag vet att det kan vara så flera veckor innan ;) sist började allt med slemproppen på natten och sen ihållande mensvärk ca 1/2dygn innan värkarna började. Så varje gång jag känner mensvärk tror jag det ska börja haha!
Har du känt av något? :)
Mm, drömmarna är väldigt märkliga :P ja, precis, det blir väldigt tröttsamt i längden. Önskade jag kunde dra ut och jogga eller så. Pratade med min mamma ikväll och hon sa att jag borde vara ute och röra på mig, för kondition är minsann viktigt att ha till förlossningen. Hon hade aldrig foglossning, så hon fattar inte hur ont jag har och tycker antagligen bara jag är lat..
Jaså, men vad skönt! Jag var hyfsat rörlig fram till vecka 29, sen började det bli tungt. Nu knakar och krasar det i ländrygg/svanskota när jag går, får halta lite när jag kliver upp från sittande, för att få ordning på det. Jaja, "bara" 4,5 vecka kvar :P vad tråkigt att ni varit så mycket sjuka :/ hoppas ni får vara friska framöver!
Äsch, är väl inte konstigt att man letar tecken, gör jag med till viss del, även om jag knappt vet vad jag ska leta efter ^^ gick du inte över med första så kanske chansen är rätt stor att du inte gör det med denna heller?
Spännande! :) jo, jag känner som du av mensvärk ibland, men det är inget kraftigt och inget annat har hänt tyvärr. Fast han ska ju helst stanna inne iallafall i två veckor till :) ska bli intressant att se hur förlossningen börjar, om vattnet går eller inte, om slemproppen lossnar osv. Mest nyfiken är jag nog på hur lång tid allt kommer ta. Hur lång tid tog det för dig från att du kom in på BB?