• Moorii

nedräkning till bf

juulimamma skrev 2016-06-21 21:13:01 följande:

Tack för lite fler tips men jag tror inte jag kommer använda mina egna kläder där. Jag hade sjukhusets kläder med dottern tills dagen jag åkte hem förra gången. Hade även sjukhusnättrosorna typ en vecka efter förlossningen ihop med deras megabindor.

Amningsskydd ska jag packa! Nu ser jag du mena topp, jag läste amnings "stopp" , alltså skydd. Haha men vad bra det ska jag ha med. Tack!

Jag använder redan amningsbh sedan runt v 15. Växte ur mina vanliga då. Nu i v 38 har jag gått upp 19 kg i vikt, jag tycker det låter helt sjukt mycket fast jag känner mig inte så stor som jag trodde man skulle göra när man går upp så mycket i vikt. Hur har ni andra det på viktfronten? Jag börjar iof växa ur lite gravidkläder nu, det är drygt. Tur att det inte är så länge kvar.

Ah, ja så kan man ju göra också :)

Haha, ja precis, men du associerade ju det till något du ville ha med, det är ju bra ändå ^^

Det har förvisso jag med, men har packat ner två extra, ifall jag skulle behöva byta. Jag har gått upp 14,5 kg, sist jag kollade, går in i vecka 37 imorgon, men kommer säkert gå upp en del mer innan det är dags. Har också vuxit ur vissa gravidkläder, magen är för stor :P
  • Moorii
    Lillknodd skrev 2016-06-21 21:28:57 följande:

Skönt att det gick lite bättre idag, och skönt att shoppa lite ;)

Ja intressant att se sen! Jag tror nog UL-datumet stämmer bäst, gjorde några neg. grav. test först, var inte fören en vecka efter beräknad mens som det blev positivt. Så var helt inställd på ul att bli flyttad :)

Oj, inte meningen att låta brutal! Vill inte skrämma upp, bara dela med mig. Men kanske blev för mycket info, sorry för det så fall!

Vi hade med lite nyponsoppa och chokladbitar på förlossningen, sen får han ju mackor där. sen på BB så åkte han iväg och handlade mat när han ville äta eller gick till "kiosken" som finns på sjukhuset. :)

Ok, ja, antagligen lär det vara så här med, eftersom vi blev framflyttade nästan en vecka på de ul vi gjorde tidigt. Det är mer önsketänkande att det första datumet ska stämma ;)

Nej, nej, ingen fara! Jag förstår ju att det kommer göra väldigt ont och det är väl bara bra att du är ärlig med det :) så fortsätt dela med dig!

Ok, ja det kan ju funka :) svårt att veta hur länge man kommer stanna och hur mycket mat man behöver ta med också, så får se hur vi gör! Men godis och cola lär jag köpa med ;)
  • Moorii

Juulimamma, du är inte ensam om att nattsudda.. Vaknade för en halvtimme sen och nu kan jag inte somna om. Drygt :/ händer typ varannan nått, minst!

Idag går jag in i vecka 37, 27 dagar kvar till BF. Läskigt när det kommer upp en ny grej i appen om att största delen föder mellan vecka 37 och 42 och att jag ska trycka där om barnet är fött. Gah! :P

• Moorii
    Lillknodd skrev 2016-06-29 22:32:43 följande:

Skönt att förvärkarna iaf slutat och att du tar det lugnare! Även om det också gör att förlossningen känns ännu längre bort.. Men, när man minst anar det! Jag kände inte ett dugg dagen innan förra gången, sen gick slemproppen på natten och så var det igång. Så man vet aldrig :) men det är väl just det, att man inte vet som är det dryga! Nu har jag 1 1/2 vecka till BF, men kan lika gärna bli 3 1/2..

Åh så drygt med förkylningen! Jag hoppas det bara är en snabbvisit och att du snart får bli frisk och samla energi!

Igår och idag har mitt sötsug försvunnit och ist ersatts med "matsug", speciellt på kvällen känner jag behov av att äta något mer ordentligt. Kroppen som laddar upp?

Märkligt! Jag har fått en överdriven törst istället, och jag är i vanliga fall en person som inte dricker så mycket alls, har inte ens lyckats med det under graviditeten. Men sen igår häller jag i mig! Lillen bökar och knölar mer än vanligt, helt bananas :P har fått så jäkla ont också, känns som han trycker med huvudet på nerver nertill så jag knappt kan gå stundtals. Han trycker också med händerna vid höftbenen, någon annan som känner av det? Lite konstig känsla.. Mindre än tre veckor kvar nu, börjar bli lite nervöst!
  • Moorii

Juulimamma, ja precis! Nästan så man undrar hur långt ner livmodern sitter egentligen.

För en kvart sen vaknade jag av att min mage krampade och det kändes som stickningar samtidigt. Gjorde ganska ont, men inte brutalt. Så väntade ut det hela. Kändes inte som mensvärk alls, så tänker att det inte var en värk? Men vad kan det då varit? Nu har det gått över helt, skönt det.

• Moorii

Med dinosaurie: haha, ja, så kan det nog vara. Nog känns det som han tar i för kung och fosterland ibland iallafall ^^

Jaså, där ser man. Då kanske det var en riktig förvärk ändå! Får väl se om det händer nåt mer i dagarna. Nu är jag ju förbi 37+0 så det är ju ok iallafall.

• Moorii

Är det bara jag som vet vilket kön bebis har? :) Vi vet att det blir en pojke hur som helst och har nog bestämt oss för ett namn nu, till slut. Innan vi visste att det var en pojke så hade vi också ett flicknamn, men det får vi spara till en eventuell framtida dotter :)

• Moorii
    Lillknodd skrev 2016-06-30 12:37:37 följande:

Åh så spännande! Har du känt något mer efter det eller var det en engångsgrej? Hur många dagar har du till BF?

Intressant det där med törsten, bara passa på att dricka medan du väl är sugen om du annars inte dricker så mycket.

Nej, inget mer än tyvärr, förutom lite svag molvärk emellanåt. Har 19 dagar kvar, så det är ändå ett tag, fast jag skulle inte klaga om han vill ut tidigare ;)

Ja, du har väl rätt :) har gjort en stor batch med hallonbladsthe precis, ska göra isthe av det tänkte jag, då går det nog ner lättare!

Hur går det för dig, har du några känningar?
  • Moorii
    Med dinosaurie skrev 2016-06-30 23:17:38 följande:

Jag vet inte men tror det är en pojke. Men det trodde jag om dottern också.

Jag läste precis att förlossningen här i stan har haft intagningsstopp i 2 dagar, usch vad nervös jag blev! Tur att det är några veckor kvar, även om det inte alltid känns som det!

Va?! Vilken stad då? Nä, det är ju inget man vill höra talas om när det snart är dags :/
  • Moorii
    nokitus skrev 2016-07-04 15:48:44 följande:

Min lilla tjej kom ut med en vansinnig fart i fredas....:)

Stort grattis! :D
Svar på tråden nedräkning till bf