Lillknodd skrev 2016-06-21 20:55:29 följande:
Vilken toppenlista! Jag kom på kamera och filmkamera.
Gick din förra förlossning fort, eftersom du är rädd att det ska gå fort den här gången? Om du vill berätta :) Alltid spännande att höra om andras förlossningar :D
Jaha, ja då är det bara hålla tummarna att det inte är så många andra just den dagen! :)
Vi har inte satt in babyskyddet, vet inte om vi kommer göra det innan eller om vi gör det när det börjar sätta igång alt. slänger med i bakluckan och monterar innan vi åker hem bara. :)
Tack för fler tips, jag har funderat på att ta med kamera. Kanske bör göra det. Vi hade det sist men vi tog mest bilder med mobilerna och de tog minst lika bra bilder som kameran. Vi köpte en dyr kamera inför dotterns ankomst men vi lärde oss inte riktigt hur den funkade så de blev inte så himla bra alla gånger. Men det är väll lika bra o ta med den också så kan man ta med både och :)
När dottern kom så hade jag molvärk under dagen sen kom värkarna igång sent på kvällen vid 22 tiden. Strax innan midnatt så ringde vi in då sa dom på förlossningen att jag ska ta en dusch försöka somna om, det är inte dax än med första barnet. Jag hoppa in i duschen och höll väll ut 5 min sen sa vi att nu åker vi upp ändå. Fick komma in och dom kollade värkarna med apparaten och såg att det var riktiga värkar och regelbundet så gjorde dom en kontroll och då var jag öppen 7 cm. Fick byta om o snabbt in på förlossningsrum. Där fick jag någon medicin för att lugna ner värkarna lite för allt gick så fort. I och med att jag fick den så blev det mer hanterbart och så han jag med eda, de sa att jag förmodligen inte skulle hinna få det för de hade gått så långt redan. Men som sagt vi hann och det var guld värt! Där imot så stannade tillslut värkarna av helt ett tag och vi fick vila ett par timmar. Så från att allt hände till ingenting. Det gick en tid sedan byttes personalen ut, den nya kom in sa " upp och rör på dig, nu ska vi föda barn!! " det var så lustigt för man märkte verkligen att personalen innan inte var så sugna på att förlösa någon när de nästan slutade sitt pass. På morgonen runt 7 tittade dottern ut efter ca 3 krystvärkar, tog väll kanske 10 min men det var dom värsta i mitt liv om jag ska vara ärlig. Så konstigt att man ser fram emot en ny förlossning igen. Det är blandade känslor.
Så i det stora hela så gick det inte så snabbt, kändes till och med väldigt utdraget när allt stannade av. De bad mig att inte äta eller dricka tillslut, kändes som de förberede utifall de skulle behöva snitta. Då blev jag lite orolig. Men att det gick så snabbt i början skrämmer mig lite. Den här gången kommer jag åka in direkt förlossningsvärkarna börjar och inte försöka vara hemma och vara duktig för att inte riskera att bli hemskickad med alvedon i handen. Jag vill gärna hinna med eda den här gången med, så jag är lite rädd att komma in försent för det.
Dela gärna med er med era förlossningshistorier ni som redan har barn. Skulle vara roligt att höra :)