Inlägg från: juulimamma |Visa alla inlägg
  • juulimamma

nedräkning till bf

Grodanboll187 skrev 2016-07-02 16:03:46 följande:

Är det ingen som har fött än i tråden?

Håller på bli tokig här hemma.. Har BF imorgon, och flera dagar denna veckan har jag haft obehagliga/smärtsamma smärtor neråt mot underlivet.. känner ni igen er??

Igår höll det på en hel timme med några min mellanrum..

Idag inget igen..

Förra gången hade jag smärtsamma värkar i rygg/mage i två dygn innan jag födde med 2-3 min mellanrum.. det var jobbigt.. hoppas man slipper det denna gången.

Tror inte något fött ännu, iallafall ingen som hunnit ge sig till känna :)

Jag har inte haft så mycket känningar neråt bara mensvärk i samband med sammandragningar. Det kommer som värkar med nån minuts mellanrum undr ett par timmar men det kommer bara när jag vilar så på kvällarna tror jag något är på g och på dagarna händer ingenting. Då känns förlossning välsigt avlägset. 5 dagar till bf
  • juulimamma
    nokitus skrev 2016-07-04 15:48:44 följande:

Min lilla tjej kom ut med en vansinnig fart i fredas....:)

Men grattis grattis grattis!! Berätta gärna din förlossningshistoria för oss. Gud vad skoj att höra att ni fått en liten flicka. Stort grattis igen! Gick allt bra, hur fort gick det? Vi är så avundsjuka som går här med våra stora magar och väntar hehe :D
  • juulimamma

Den boken finns att låna på bibblan annars. Ingen här lär ju behöva den så länge. Jag läste den inför min första förlossning, jag tyckte den var bra och skulle rekomendera den. Nu har jag inte förberett mig alls mentalt. Har tänkt att jag tar de som de kommer men jag börjar också känna mig lite oförberedd o känna lite "jag skulle behöva 9 nya månader o förbereda mig mentalt".

På tal om storlek så förväntar jag mig med ett stort barn över 4 kg då jag har stort sfmått på 39 cm och på ultraljud i v 33 tror jag det var så låg måtten på plus några procent och vårt första barn vägde 4100 g men jag gick ju över med henne en vecka så den här lilla kan väll titta ut snart tycker jag. Sen brukar ju pojkar vara större än flickor så om det här är en pojke vill jag inte gå över längre än jag gjorde med dottern.

• juulimamma

Lillknodd: de upptäckte vid rutinultraljudet att bebisen hade lite för mycket vätska i njurarna. Då följer man upp senare och ofta har det växt bort som det gjorde för vår bebis. I samband med den kontrollen kollar de även lite annat som hur mycket fostervatten de finns, bebisens mått och flödet i navelsträngen. Om det inte hade varit bättre så får mamman behandling mot urinvägsinfektion annars kan bebisen födas med det och det är tydligen inte bra.

Jag känner igen de du säger med "klicket". Det knäpper till på nått vis, jag har också undrat om det var vattnet sen har det såklart inte varit det bara bebisen som ligger o knäpper till o luras.

Jag tror vi fixar förlossningen bra ändå utan böcker, profylaxkursero yoga :)

• juulimamma

Jag hoppas du får tidigare Med dinoraurie. Det låter som att det börjar närma sig iallafall :) det är ingen höjdare att gå över. Imorgon har jag bf och inga känningar här så det känns som att jag kommer hå över några dagar minst om inte mer.

Jag är så less på en här tunga kroppen. Kommer knappt upp ur sängen längre och för o inte tala om när man sitter på golvet och ska ställa sig upp. Känns som man väger ett ton.

• juulimamma

Tack Med dinosaurie, jag hoppas med att vi slipper gå så länge. Har börjat känna mer tryck nedåt men inget annat nytt. Hur går det för grodanboll? Vilken dag är du på nu? Jag är på bf+1.

Skönt o höra att det finns fler tungviktare här ;) jag har gått upp 20 kg nu. Från 62 till 82 o mer kommer det bli förmodligen, känns som alla går upp så lite som man hör talas om. Rör mig inte överdrivet mycket just nu kan jag säga. Har varit väldigt aktiv på jobb och fritid hela graviditeten så nu känner jag att jag kan få lata mig o soffan i väntan på bebisen. Vill inte åka för långt hemifrån om de skulle dra igång men jag antar att det blir 2 väldigt långa veckor om man får gå så länge o vänta o inte gör så mycket. Känner mig lite låg faktiskt fast det bara gått en dag över.

• juulimamma
    Lillknodd skrev 2016-07-09 19:57:10 följande:

Kl 15.30 idag kom vår son på 3880g 52cm. Är kvar för lite observation 1 dygn, men vi mår bra!

Stort grattis!!! Ååh så kul! Skriv gärna och berätta mer om förlossningen och er nya familjemedlem när ni återhämtat er lite :) ha de så mysigt ikväll med er lilla pojk! :D
  • juulimamma

Hur går de för er andra? Här har det blivit mer tryck nedåt och sammandragningar men inga som gör ont än.

• juulimamma
    Moorii skrev 2016-07-11 06:15:07 följande:

Det går segt här.. Har lite kraftigare sammandragningar nu, ibland gör de lite ont, det sticker lite i magen. Händer dock ingenting alls :/ hur mår du annars?

Imorgon är näst sista inbokade mötet med bm, eller ja, beror ju på om jag går över eller inte, men hoppas på att det är det allra sista!

Vi får hoppas att dom där sammandragningarna gör någonting ändå fast man inte tror det. Jag har med bmtid snart, på onsdag. Hade inte förväntat mig nehöva gå på den men det verkar så nu.

Har ni någon plan inför mötet? Hinnsvepning eller så? Tror inte min bm kommer göra något nytt jag gick ju över en vecka sist o hon föreslog inget då.

Jag fick hudbristningar på magen när jag överbar min dotter hade inget v 40 och nu samma sak lite mer o mer för var dag jag går över tiden med den här. Vet att det inte ska vara hela världen men det gör mig ledsen att se att min kropp förfaller lite mer för varje dag som går när ungen ligger färdigbakad i magen och vägrar komma ut :(
  • juulimamma

Jag har gått över 4 dagar, blir 5 nu efter midnatt då. Gick över 6 dagar med dottern och jag kände på mig att det skulle bli mindre den här gången men jag verkar haft fel. Skönt för dig moorii att du sluppit bristningar hittills. Kliar massor!!

Ang hinnsvepning så har jag lite fobi för allt vad som har med gynundersökningar o göra. Kan verka jättekonstigt eftersom jag fött barn o ska göra det igen snart men då har man liksom inget val. Då tar jag emot all hjälp jag kan få utan problem. Så jag tror inte det blir någon hinnsvepning för mig om inte min barnmorska skulle insistera att det verkligen skulle vara det bästa för barnet.

Grodanboll187 vad jobbigt att du fått gå över så länge, hoppas verkligen det drar igång snart för dig.

Timoteja: hoppas att det är tecken att det är på g snart. Någon sa till mig idag att hennes varit väldigt lugna precis innan det dragit igång. Att de vilar o samlar krafter. Låter logiskt. Min kan ha sånna marathon med i magen vissa kvällar. Man blir nästan illamående

• juulimamma

Stort grattis grodanboll187!! Vad kul att höra att allt gått bra, äntligen :D bra att det gick fort också, hur stor är er pojk? Ni får ha det så mysig nu med massa babygos! Tack för stöd ang hinnsvepning.

Jag var ju hos mvc idag och barnmorskan insisterade att vi skulle göra hinnsvepning så jag gick motvilligt med på det. Det var inte så farligt som jag förväntat mig. Nu går vi o väntar för o se om de gav någon effekt. Har haft lite mensvärk under dagen men inte mycket och lite mer tryck neråt. Hoppas att det hjälper nu. Mitt sfmått är nu 41 cm, någon annan som har eller haft så stort? Bebisen är nu fixerad, det var den inte sist.

• juulimamma
    Med dinosaurie skrev 2016-07-12 16:35:11 följande:

Väntan, väntan, väntan... Segt! Min slempropp lossnar i småbitar sedan i torsdags och mycket tryck nedåt. Annars är det lugnt, inga förvärkar längre. Men jag kommer faktiskt inte ihåg några förvärkar sista veckorna innan förlossning förra gången, det var tidigare, så kanske inte är obligatoriskt.

Juulimamma, jag håller med dig om hinnsvepning, det skrämmer mig lite grand och inget jag skulle vilja vara med om så länge det inte är viktigt för barnet. Men kanske inte är så läskigt egentligen, men vågar inte ta reda på det!

Det låter ju väldigt positivt att slemproppen börjat lossna. Hoppas allt drar igång snart :)

Ang hinnsvepningen så var det inte så farligt. Min bm övertalade mig till o göra det som sagt. Jag fick inte ha någon filt på mig som grodanboll187 sa men barnmorskan tittade o pratade med mig hela tiden. Kändes inte alls som en gynundersökning som jag förväntat mig. Nu väntar vi för o se om det hjälpte, har inte haft så mycket effekt än tyvärr.
  • juulimamma
    Med dinosaurie skrev 2016-07-13 21:39:58 följande:

Juulimamma hoppas det hjälper snabbt och drar igång! Anledningen att jag tycker det berkar så otäckt är att jag har hört eller kanske läst någonstans att det är med en stor "virknål" bm tar hål på hinnan, men det kanske inte stämmer? Har också hört att det gör väldigt ont. Dock kommer jag inteihåg källan till påståendena... Hur långt över har du gått nu?

Men vad konstigt. Jag svarade på ditt inlägg men nu verkar det vara borta. Det du beskriver låter mer som när man ska få vattnet att gå. Det ska tydligen vara väldigt obehagligt. Hinnsvepningen gjorde hon med fingrarna. Jag tyckte det var lite obehagligt men det gjorde inte ont. Jag är på dag 6 över nu. 7 snart. Vilken dag är du på nu?
  • juulimamma

Stort grattis grodanboll till er lille grabb! :) hoppas ni mår bra och att funkar bra!

Vi fick en stor fin tjej igår morse på 4.7 kg, så i mitt fall så stämde stort sfmått med stort barn som jag befarade innan. Men allt gick jättebra, jag vaknade på morgonen av en värk, 3 timmar senare var hon ute. Men jag fortsätter gärna och följer tråden , är nyfiken på hur det går för er andra :) lycka till!

• juulimamma
    Med dinosaurie skrev 2016-08-01 21:03:55 följande:

Vet inte om det alls är någon kvar här inne längre, men tänkte ändå berätta att i onsdags kom äntligen vår lilla dotter! Hon är en mörkhårig kopia av sin storasyster och mår finfint!

Hej! Jag tittar in ibland o ser om de hänt något här. Vad roligt att er dotter kommit, stort grattis!! Gick allt bra med förlossningen? Vad kul att de är så lika. Det är våra döttrar med, säger fel namn hela tiden. Vill kalla den lilla för den storas namn :)
Svar på tråden nedräkning till bf