Inlägg från: Med dinosaurie |Visa alla inlägg
  • Med dinosaurie

nedräkning till bf

De upptäckte det genom urinodling på UVI-misstanke. Så bra att det "råkade" upptäckas ialla fall!

Har ni bestämt namn ännu?

• Med dinosaurie

Jag känner också delvis igen det där med höftbenen, men känner det mer som att bebisen försöker göra plats genom att trycka bort höften! Haha, lite övertro på bebisens förmågor där kanske...

Vi har flicknamn klart men inget pojknamn, där är vi inte alls överens! Det hade vi inte till 3-åringen heller så det var väldigt praktiskt att det blev en tjej, får se vad vi gör om det blir en pojke, nån måste ge sig och det är ju inte kul. Lite stressande tycker jag men sambon bara säger att det ordnar sig nog. Och det gör det ju såklart!

Moorii, från både förvärkar denna graviditet och från förvärkar och värkar under förra graviditeten har det aldrig känts riktigt som mensvärk utan mer ont "på riktigt", så det är nog väldigt individuellt gissar jag?

• Med dinosaurie

Jag vet inte men tror det är en pojke. Men det trodde jag om dottern också.

Jag läste precis att förlossningen här i stan har haft intagningsstopp i 2 dagar, usch vad nervös jag blev! Tur att det är några veckor kvar, även om det inte alltid känns som det!

• Med dinosaurie

Eskilstuna. Tydligen helt enkelt för att det fötts otroligt många barn senaste dagarna så borde tydligen lösa sig snart.

Jag blir knäpp på dessa sammandragningar! Var 5-10 min nästan hela dagarna senaste dagarna! Men ingen unge än så ingen mening alls! Kom ut nu bebis! Men jag kan tänka mig att jag är långtifrån ensam om den känslan här! ????

• Med dinosaurie

Nu börjar det göra ont! Om det är på riktigt är det ju jättebra, annars får det gärna gå över, jag har fortfarande 17 dagar kvar till BF. I natt var jag uppe ett par timmar med förvärkar men de försvann igen. Nu gör vissa sammandragningar ont och andra inte. Mycket tungt och tryck nedåt också och en helt annan känsla längst ned i magen.

Mitt stora problem nu är att jag har så svårt att andas emellanåt, många gånger om dagen, och inget hjälper! Jag blir knäpp på detta, det ger en sådan panikkänsla! Jag spenderade nästan hela lördagen på förlossningen där de misstänkte propp i lungorna men fick åka hem 7 timmar senare efter en lungröntgen (nål i armen, värsta jag varit med om tror jag!) . De hittade inget, som tur var så klart, och sa mest att vad det än är går det nog över efter förlossningen. Jag hoppas verkligen det, kommer knappt våga bära bebisen annars!

Hur går det? Inga bebisar på väg ut? Jag har också fått känningar genom att vara väldigt lös i magen senaste dagarna  och läst att det kan vara ett tecken, vad säger ni andra?

• Med dinosaurie

Jag känner inte heller att jag direkt förberett mig mentalt men känns lite som att jag skjutit upp det medvetet. Jag vill inte behöva ha kontroll, det vill jag att BM har, jag vill inte behöva bry mig om vad som händer mer än göra mitt jobb liksom! Men det där är nog otoligt olika hur man är som person. Och vi alla fixar ju det!

Nu börjar det bli mycket här, foglossning, allmänt ont överallt, förvärkar, tryck nedåt och läckande bröst, så hoppas hoppas att nåt blrjar vara på gång! Sammandragningarna har helt ändrat karaktär senaste dagarna, till att de verkligen trycker uppifrån och nedåt. 16 dagar kvar till BF men tror nästan att det kan bli lite tidigare iaf!

• Med dinosaurie

Juulimamma och Grodanboll, då hoppas vi extra för er som gått över BF! Och om det är någon mer! Håller alla tummar!

Jag har gått upp 14 kg hittills med 2 v kvar. Jag gick upp 15 kg i förra graviditeten, men det blev 2 kg bara sista veckan (efter BF för hon föddes BF + en vecka) så kan ju vara några kg kvar. Jag är inte så stor i vanliga fall, hade 53 kg som startvikt o är 160cm, så blir rätt rejäl skillnad tycker jag. Men det mesta försvinner nog rätt fort.

Moori, jag har också fått en del kommentarer som den, i olika stadier i graviditeten, och tycker det är så konstig sak att säga till en främling! ????

Jag har inte vågat mig på hallonbladste då jag har så mycket sammandragningar ändå, men skulle egentligen vilja för läkningseffekten. Måste prata med BM om det.

• Med dinosaurie

Moorii, haha, det var en ännu skummare kommentar! Jag har inte heller tagit direkt illa upp men blev trött på att okända människor (oftast på jobbet, jag stod mycket i reception) kommenterade min graviditet så mycket. Okända människor frågade om det var tvillingar, om det var planerat, sa oj du som är så liten, hur ska du kunna få ut den där, och liknande. Konstigt beteende.

• Med dinosaurie

Jamen att bara ligga på soffan är ju så långtråkigt! Så jobbigt när det enda man egentligen orkar är att ta det lugnt är det inte det man känner för att göra! Eller är det bara jag?

Dagen spenderades på zoo med treåringen. Det kommer jag få lida för imorgon men blir knäpp av att bara vara hemma. Får bli varannan dag, aktiv dag följt av en trött dag med ont och sen aktiv igen, haha...

Lillknodd, den värsta kommentaren jag fått var på jobbet av en patient, en man som pekade på min mage och sa "jag vet vad du gjorde för några månader sedan, höhöhö", äckelgubbe! Annars brukar jag inte bli upprörd över kommentarer, mest lite irriterad, men det var att gå för långt!

Nu hoppas jag extra för er andra några dagar, vi vill ju se lite bebisar nu i helgen! Min får gärna stanna inne några dagar då sambon är bortrest över helgen men sen så!

• Med dinosaurie

Väntan, väntan, väntan... Segt! Min slempropp lossnar i småbitar sedan i torsdags och mycket tryck nedåt. Annars är det lugnt, inga förvärkar längre. Men jag kommer faktiskt inte ihåg några förvärkar sista veckorna innan förlossning förra gången, det var tidigare, så kanske inte är obligatoriskt.

Juulimamma, jag håller med dig om hinnsvepning, det skrämmer mig lite grand och inget jag skulle vilja vara med om så länge det inte är viktigt för barnet. Men kanske inte är så läskigt egentligen, men vågar inte ta reda på det!

• Med dinosaurie

Juulimamma hoppas det hjälper snabbt och drar igång! Anledningen att jag tycker det berkar så otäckt är att jag har hört eller kanske läst någonstans att det är med en stor "virknål" bm tar hål på hinnan, men det kanske inte stämmer? Har också hört att det gör väldigt ont. Dock kommer jag inteihåg källan till påståendena... Hur långt över har du gått nu?

• Med dinosaurie

Juulimamma, aha, jag har faktiskt inte fattat förrän nu att det är olika saker! ????

Jag har envecka kvar idag till bf så upp till 3 veckor antar jag... Jag var hos bm idag och bebis är tydligen fortfarande ruckbar, men så långt nedsjunken att den inte gärna kan komma längre ned, så den kanske inte kommer fixera sig antar jag. Hon lyckades känna på näsan på bebisen, haha...

Grodanboll187 oj, stor liten kille! Grattis igen och hoppas ni har det lugnt och mysigt hemma!

• Med dinosaurie

Mal mal, nej jag har ingen erfarenhet av det själv, men är det inte så att de kommer att göra vändningsförssök på spec mvc bara? Jag har två vänner som gjort det, gick bra båda gångerna. Alltså att vändningsförsöken lyckades och bebisen la sig rätt. Vet inte på rak arm vilken vecka, men definitivt efter v 36 för båda. Jag hoppas du får bra besked imorgon!

• Med dinosaurie

Lillknodd, det låter ju bra set där, fram till moderkaksproblemen! Hur stor var han? Tror att du skrev det tidigare men hittar inte i tråden! Underbart med en liten kille på 2 veckor!

Här går det bra och dåligt, ingen bebis än och tungt och segt och jobbigt, men egentligen är sllting bara bra, ibga problem och precis som det ska! 2 dagar över tiden idag.

• Med dinosaurie

Vet inte om det alls är någon kvar här inne längre, men tänkte ändå berätta att i onsdags kom äntligen vår lilla dotter! Hon är en mörkhårig kopia av sin storasyster och mår finfint!

• Med dinosaurie

Det gick jättebra, 2,5 h på Förlossningen innan hon var ute, jag var 8 cm öppen vid första kontrollen trots att jag inte hade haft särskilt ont och var rätt säker på att bli hemskickad, haha... Så energin var så mycket lättare att få tillbaka efter en snabb om än i slutänden såklart smärtsam och jobbig förlossning, än förra gången med 24 h av värkar varav riktigt ont i 12. Hon var 50 cm, 3736 g och 34 cm hattstorlek ich sover duktigt hittills. Och ja, världens gladaste och stoltaste storasyster!

Svar på tråden nedräkning till bf