nedräkning till bf
Vet inte direkt om det är nåt på gång här heller, men har fått ondare när jag går nu, kan känna ett väldigt tryck neråt ibland. Det är dock också allt som är annorlunda tyvärr.. Vem vet när denna lilla plutt behagar titta ut!
Vet inte direkt om det är nåt på gång här heller, men har fått ondare när jag går nu, kan känna ett väldigt tryck neråt ibland. Det är dock också allt som är annorlunda tyvärr.. Vem vet när denna lilla plutt behagar titta ut!
Åh denna väntan! Jobbigt att du fått ännu ondare, hoppas att det inte är allt för långt kvar.
Haha ja precis! Hur många dagar kvar till BF? Jag har haft ganska liten mage både med sonen och den här gången, men sonen var stadig på 4170g så är lite rädd för att det blir en stor bebis om jag går över mycket.. men 5 dagar till BF så än borde den inte bli allt för övergödd ;)
Hoppas din man har rätt då ;) håller tummarna att det max är 2 veckor kvar för dig!
Haha ja, man bär ju så olika! Min kompis som är bm undrade också vart jag hade gömt honom, haha.
Han kom 2 dagar efter BF, men det satte igång på rätt datum så kändes inte som att jag gick över. Men var lika för syrran med hennes första, sen gick hon över 6 dagar med andra om jag inte minns fel. Så jag försöker att inte ha för höga förhoppningar att bebis kommer i tid.
Men jag vet inte hur mycket storleken har med smärtan att göra, hört att det behöver inte göra mindre/mer ont för att bebis är liten/stor. Börjar bli nervös faktiskt, så funderar på att köpa boken "föda utan rädsla" nu så här i sista stund ;) har presentkort på akademibokhandeln som bara ligger ändå.
Timoteja och Moorii, har ni känt någon skillnad sen ni började dricka hallonbladste? Någon mer som testat?
Nä, precis, det skadar inte :)
Gick precis på en italiensk marknad som är i stan till imorgon. Vilket misstag.. De hade så mycket gott! Hade tänkt titta bara, eh.. Köpte pasta, pesto, parmesan och canollis, dessutom åt jag en pizzaslice till lunch.. Och fick en kommentar av en av italienarna: Oh, is it twins?! Och pekade på magen. Då vet jag att jag ser gigantisk ut iallafall :P
Jag har gått upp minst 16 kg, det var vad jag hade gått upp förra veckan, är säkert lite mer nu.. Ja, man får ju hoppas det "rinner av" en sen, som folk påstår att det gör!
Nej har inte druckit den, tyckte det lät så äckligt :P du dra inte dricka det denna gång?
Med dinosaurie, ja eller hur! Det är dock första gången jag får höra just det, men tog inte illa upp. De flesta ser nog inte gravida så nära bf, är nog inte så många som flänger på stan när det snart är dags tänker jag, då man är som störst.
Många tycker om att kommentera iallafall märker jag! När jag åt min pizzaslice fick jag dela bord med en kvinna och en man, och när jag skulle dela pizzaslicen så gick kniven av. Då sa kvinnan, du får äta med händerna! Men det är lika bra att du vänjer dig, för det kommer du få göra framöver ändå. Oookej, tack :)
Jo, lite märkligt var det :)
Jaså, vad konstigt! Folk verkar tycka att man kan ställa hur privata frågor som helst bara för att man är gravid. Inte riktigt ok.
Kl 15.30 idag kom vår son på 3880g 52cm. Är kvar för lite observation 1 dygn, men vi mår bra!
Det går segt här.. Har lite kraftigare sammandragningar nu, ibland gör de lite ont, det sticker lite i magen. Händer dock ingenting alls :/ hur mår du annars?
Imorgon är näst sista inbokade mötet med bm, eller ja, beror ju på om jag går över eller inte, men hoppas på att det är det allra sista!
Vi får hoppas att dom där sammandragningarna gör någonting ändå fast man inte tror det. Jag har med bmtid snart, på onsdag. Hade inte förväntat mig nehöva gå på den men det verkar så nu.
Har ni någon plan inför mötet? Hinnsvepning eller så? Tror inte min bm kommer göra något nytt jag gick ju över en vecka sist o hon föreslog inget då.
Jag fick hudbristningar på magen när jag överbar min dotter hade inget v 40 och nu samma sak lite mer o mer för var dag jag går över tiden med den här. Vet att det inte ska vara hela världen men det gör mig ledsen att se att min kropp förfaller lite mer för varje dag som går när ungen ligger färdigbakad i magen och vägrar komma ut :(
Hinnsvepning är inte läskigt alls de tar bara in fingrarna o rör runt, dets har du filt över dig så det ät liksom ingen som står o glor in där om de var så ni mena..
12/7 kl 1150 föddes min son. Började med att vattnet sippra kl 0630 sen starta värkarna intensivt direkt med 2-3 mins mellanrum. Valde att ta epidural kl 1135 var den insatt, men kl 1140 började redan Mina krystvärkar så de var helt onödigt och min pojke kom ut på 4 krystar. Gjorde mycket mer ont än första men skönt att de gick så fort
I torsdags, den 14/7 (på bf-dagen) kl 18.27 föddes vår älskade son! Efter 17 timmars hårt värkarbete tittade han äntligen ut! 3528 gram tung och 51 cm lång. Vi mår alla bra!
Nu är vi bara hemma och myser, äter, vilar och sover.