• Juli1979

IVF på Sahlgrenska i början av 2017

Hej!

Vår remiss är också skickad, och det ser ut att bli i början av nästa år för oss också på sahlgrenska.

Hoppas såklart att det blir ngt innan dess, men vi får se:) .

Jag blir 37 snart, så vi har inte lika mycket tid på oss. Jag har en tarmsjukdom som gör att jag har genomgått många stora magoperationer, vilket gör att jag har minskad fertilitet.

Började med levaxin idag, då jag har låg ämnesomsättning vilket tydligen också kan påverka fertiliteten.

Många hinder iväg tyvärr, men drömmen lever vidare :)

• Juli1979

Hej Shatiri!

De tipsade på sahlgrenska att just ringa och ligga på när tre mån har gått, man kan ha tur att komma in tidigare då.

Vad det gäller vårdgarantin så tänkte jag kolla om man typ kan välja carlanderska i så fall. Vi diskuterade nämligen vårdgarantin när vi träffade läkaren senast, men att åka till ett annat landsting/annan stad känns inte aktuellt, då det är så många besök som ska göras och det är svårt med tanke på jobb och logistik.

Jag genomgick en stor op för drygt ett år sedan och har inte fått bli gravid på ett år. Så för vår del känns det ok att ge den naturliga vägen ett försök under hösten, så jag är inte helt knäckt över väntan. Sen har vi såklart tiden emot oss med tanke på ålder.

Svar på tråden IVF på Sahlgrenska i början av 2017