• rebeqqa

IVF på Sahlgrenska i början av 2017

Hej alla här inne.

Vår remiss för IVF är ivägskickad och nu börjar all väntan. Jag har nyligen fått diagnosen Pcos, aldrig varit gravid, ett år har gått utan att vi haft ett enda riktigt försök - då vi inte lyckas frambringa någon ägglossning. Vi får inte mina ägg att växa alls tyvärr. Utredningen är gjord och nu börjar all väntan. Vi är 27, finns gott om tid för oss men ack denna barnlängtan är inte lättare för det.

Tänkte kanske hitta andra som också ska genomgå IVF på Sahlgrenska om några månader. Vi räknar med att bli kallade Feb 2017 då det är 7-8mån väntetid som det ser ut nu.

• Svar på tråden IVF på Sahlgrenska i början av 2017
  • rebeqqa
    Juli1979 skrev 2016-06-23 22:22:16 följande:

Hej!

Vår remiss är också skickad, och det ser ut att bli i början av nästa år för oss också på sahlgrenska.

Hoppas såklart att det blir ngt innan dess, men vi får se:) .

Jag blir 37 snart, så vi har inte lika mycket tid på oss. Jag har en tarmsjukdom som gör att jag har genomgått många stora magoperationer, vilket gör att jag har minskad fertilitet.

Började med levaxin idag, då jag har låg ämnesomsättning vilket tydligen också kan påverka fertiliteten.

Många hinder iväg tyvärr, men drömmen lever vidare :)

HEJ! Vad skönt med en till här i denna gruppen. Tråkigt att ni har sånna motgångar, precis som vi men det är ändå skönt i sammanhanget att man inte är helt ensam i det hela.

Jag kan förstå att du känner en stress över tiden, ja vi har ju inte den stressen på samma sätt riktigt då vi är unga båda två. Men vi är så redo, det är vår största längtan just nu - det är väl mest det som gör denna långa väntan så jobbig. Det samt att vi under tiden vi väntar inte känner oss speciellt hoppfulla att det kan gå ändå på något vis med hjälp av en stor dos tur.

Svar på tråden IVF på Sahlgrenska i början av 2017