• L1na89

I väntan på remissbedömning

Hej

Efter en äggledarinflammation och en operation då dem tog bort båda äggledarna väntar man nu på en remissbedömning från Huddinge sjukhus så man kan påbörja denna ivf karusell.

Någon mer därute som är i samma båt eller har varit och vill delade sig?

• Svar på tråden I väntan på remissbedömning
  • L1na89

Vi har väntat i åtta veckor nu, jag tänkte också att det säkert är normalt att det kan ta längre tid ibland om dem har mycket att göra men tänkte ringa dem nu i veckan, så man vet mer säkert vad som händer Drömmer
    Man vill ju gärna ha ett ungefärligt datum också  så vet hur länge man får vänta.

Ovissheten är den jobbigaste!

• L1na89

Ja , mycket väntan är det. Vet inte hur vi ska göra med vårdgarantin eftersom det bara gått en månad sen jag opererades, vet inte om jag behöver "extra" tid på mig innan behandlingen.

Men jag ringer Huddinge och hör med dem och sen kanske man ringer vårdgarantin och hör med dem också så får vi se hur det går.

• L1na89

På KS sa dem att pågrund av att flera läkare vart sjukskrivna har handläggningstiden förlängts till 8-10 veckor istället.
    Så kommer ringa vårdgarantikansliet också så kanske det går lite fortare.

• L1na89

Vi fick den också igår!

Precis man får ta en bit i taget. Man kommer hinna samla på sig en massa frågor iaf ????

Har också känt mig lite stressad av att inte få så mycket informationsp känns väldigt skönt att den kom nu.

Nu får vi njuta av midsommar i lugn och ro!

Glad midsommar!

• L1na89

Nu ska man bara fördriva tiden till årsskiftet!

Tiffany: fick du något svar? Du borde kanske fått ett till brev nu att dem behandlat din remiss.

Som yonne sa så vill dem ha lite medicinsk information som man får skicka in, och en bekräftelse på att man fortfarande vill göra en behandling.

• L1na89

Får hoppas det ????

Vi har valt att inte ta vårdgarantin då jag blir klar med plugget till sommaren, gör inget att vi får vänta lite extra då tyckte vi.

Svar på tråden I väntan på remissbedömning