• Tiiffany

I väntan på remissbedömning

Hej!

Jag har fått 2st  brev hittills. Det andra brevet stod det att kötiden är 6-8 månader men antar att det inte är det brevet som innehåller bedömning. Remiss skickades 30/5 och sen det datumet har det idag gått 8 veckor, Borde kanske få en bekräftelse när dem är tillbaka på semester? 

• Tiiffany
    Yonne skrev 2016-07-25 12:09:15 följande:

Tiiffa­ny. Grattis till att du står i kö! :) Jag har också fått dessa brev först ett brev där de stod att de fått remissen och sedan ett brev där de bekräftade att vi står i kö. På andra brevet stod att vår kötid räknas från april så nu har vi stått i kö i 100 dagar. Man skulle även skicka in ett papper om att man vill stå i kö som vi skickade in direkt. Tror inte man kommer att få fler brev innan de skickar kallelsen till förstabesök. Fast jag vet inte 100%. De hade väl inte så länge semesterstängt har jag för mig så man skulle kanske kunna ringa och fråga.

Jag hoppas det innebär att dem redan bedömt och att vi står i kö :D Såg inte att det står Ni står i kö, utan det stod att dem ska behandla remissen och väntetiden är 6-8 månader. Jag har slängt iväg ett mail, dem är tillbaka 8e augusti när min semester börjar :) 
  • Tiiffany

Jag åberopade vårdgaranti för 2 veckor sedan och har stått i kö för ivf sedan 30/5. De borde skicka en kallelse till mig när som helst

L1na89 skrev 2016-08-23 20:29:07 följande:

Nu ska man bara fördriva tiden till årsskiftet!

Tiffany: fick du något svar? Du borde kanske fått ett till brev nu att dem behandlat din remiss.

Som yonne sa så vill dem ha lite medicinsk information som man får skicka in, och en bekräftelse på att man fortfarande vill göra en behandling.

• Tiiffany

Idag fick jag det magiska samtalet! Har fått första kallelse 7/9 vilket gör att vi börjar med behandlingen nu i september! (:

Svar på tråden I väntan på remissbedömning