Inlägg från: Tjillevippens |Visa alla inlägg
  • Tjillevippens

BF mars 2017

Hakar gärna på här :) plussade i torsdags och har BF 5/3. Jag är 25 och min sambo 27, vårt första barn. Måste säga att det känns så overkligt, men väldigt spännande! :) mina bröst har redan växt en storlek (börjar nalla på storlek 2, måste köpa nya BH:s i veckan...) och livmodern molar rejäääääääält, speciellt på kvällarna. 

• Tjillevippens
    RapidAngel skrev 2016-06-25 18:49:30 följande:
    Wohoo! Grattis!!!! Ja! Overkligt är ordet! Eller galet! Båda funkar! Men KUL!!! :)

Vet du vilken vecka du är i?
    trixy skrev 2016-06-25 19:44:15 följande:
    Kul! Grattis!
    Tack så mycket! :) 

Ja det är verkligen KUL!! :D är i vecka 5 (4+0) idag :) BIM idag, känns så skönt att snart få lämna den här dagen och faktiskt vara sen med mensen. Känns ju som en hel evighet sen jag testade positivt ;)

• Tjillevippens
    trixy skrev 2016-06-25 21:14:59 följande:

När ringer ni MVC? Eller har ni redan hunnit göra det?

Jag tänkte gör det imorgon, vet inte riktigt när man ska göra det egentligen, eller hur man ska uttrycka sig ens en gång Skäms när tänkte du ringa?
  • Tjillevippens
    bebisdags skrev 2016-06-26 10:08:21 följande:

Oj jag kissade alltså 02-03, väntade inte ut det:)**

Jag hoppas att kissen mitt i natten var det som gjorde att testet var svagare idag! Hjärta
  • Tjillevippens
    Novembersmile skrev 2016-06-26 12:22:38 följande:

vad har ni för känningar? Jag har en konstig pirrande/stickande känsla i brösten. inte öm i själva brösten, men bröstvårtorna ömmar. och molvärk som kommer och går. springer och kikar i trosorna efter blod hela tiden. :S Nojig till 1000!

Jag har också molvärk, speciellt på kvällarna och nätterna! Jag har bestämt mig för att slappna av och njuta av att äntligen vara gravid, så är inte så nojig... än. Kanske blir värre med tiden ;) mina bröstet är också ömma, och sticker och pirrar och har sig. Har redan vuxit rejält! Har dina växt något än?
  • Tjillevippens

Tog det sist testet jag hade hemma imorse, CB Digital. Fick Gravid 2-3 veckor :) idag är jag ÄL+15 så resultatet känns så bra! Nu är det färdigtestat här hemma!

• Tjillevippens
    Baljan skrev 2016-06-27 08:54:57 följande:

Har gjort en hemlig Facebook grupp för er som vill diskutera, dela tankar o funderingar "BF Mars 2017". Skriv ett meddelande till mig här på familjeliv, med namn och hur er profilbild på fb ser ut. Så lägger jag till er :)

Spännande! :) Är det helt säkert att ingen ser att man är medlem i den gruppen? Vill inte riskera att "outa" graviditeten för tidigt...
  • Tjillevippens
    Baljan skrev 2016-06-27 09:05:44 följande:
    Den är helt och hållet hemlig, ingen annan än de jag lägger till ser gruppen :)
    då känner jag mig trygg... :) har skickat ett meddelande till dig
  • Tjillevippens
    Midvia skrev 2016-06-27 12:14:17 följande:

Nu har jag bokat inskrivning. Blir först när jag är i v 9 pga semestrar etc men det känns helt okej. Då gör dom ultraljud vilket är väldigt skönt för att se att allt står rätt till med den lilla. Har ni andra ringt?

Jag ringde men fick telefontid först sent i em... inte ens säker på att jag kan ta samtalet då för jag kan sitta i bilen från jobbet med ett par kollegor, men vi får se. annars ringer jag tidigt som attan imorgon och tar en ny tid :)
Svar på tråden BF mars 2017