Inlägg från: Inelg |Visa alla inlägg
  • Inelg

BF mars 2017

Hej alla fina tjejer. Får man hoppa på så här sent? Vecka 11 idag. Är 37 år och Bor i centrala Stockholm.
    Väntar mitt 2:à barn. Har en 2:åring hemma.
    Haft 3 MF och 2MA båda v10. Gjorde därefter IVF och fick vår flicka och nu Återföring av fryst embryo som även det lyckades. Går på moln men har inte vågat jinxa fören jag passerat mitt mentala hinder vecka 10. Världens lyckligaste nu.
    Min graviditet är lite kassare då jag mår illa varje dag men kräks inte som tur är. Ganska svullen, redan gått upp flera kilon. Puh!
    Tror att magen redan poppat för den börjar synas (spännande)
    Är lite nojjig av mig och hoppas få ventilera med er mina medsystrar om det går bra.

Kramisar

• Inelg
    DevilsDaughter skrev 2016-08-22 09:08:36 följande:

Inelg: såklart du får! Förstår att du bär på mycket oro med det du varit med om. Helt underbart att dagens metoder fungerar så bra! Blev du gravid på vanligt sätt de gånger du fick mf och ma? Hur kommer det sig att ni sedan gjorde ivf? Har du fått hjälpmedel för att få behålla denna gången? Du behöver såklart inte svara om du inte vill, förstår om du bara vill fokusera på graviditeten nu!

Hej. Tack att jag får hänga på.

Det är bara att fråga på :)
    Ja, alla missfall jag fick var på naturlig väg. Efter 5 MF vågade jag helt enkelt inte bli gravid själv på egen hand.
    Dels tog det tid mellan graviditeterna för att sedan få MF. Det tid väldigt mycket psykiskt och fysiskt på mig.
    Vi gjorde även MF-utredning som inte visade något fel på oss, och sen fick vi remiss till IVF. Efter 6 månader fick vi komma dit och vi lyckades på första försöket.

Jag har båda gångerna fått Progresteron vaginalt för att "behålla" graviditeterna. Jag vet inte vad det är som gjort att det fått bra men min och min mans teori är att mina ägg kanske varit omogna och nu vid IVF så väljer dom The best of The best! :)
  • Inelg
    Fidelisen skrev 2016-08-22 14:52:47 följande:
    Jag smörjer mig med progesteronkräm och det är endast när jag har smörjt mig som jag har fått behålla graviditeterna.

Jag har 2 mf och 2 ma bakom mig samt en lyckad graviditet och är nu i vecka 9+1
    Hej :)
    Jasså progresteronkräm har jag aldrig provat. Jag tror stenhårt på Progresteron.

Jobbigt med dina MF vet exakt hur det är. Det är som jag typ. Vad glad jag är för din skull att du är gravid nu ;) hur mår du då?
    Vad har du sedan innan? Pojke flicka? Hur gammal?
  • Inelg
    DevilsDaughter skrev 2016-08-22 16:04:38 följande:

Jj85: tror deträcker att du typ får i dig ägg eller ngt annat med protein. Det är ju under en kort period antar att det kommer gå över snart. Är också köttälskare i vanliga fall.

Jessica: vad kul att du fick så bra siffror! Jag fick 1:1500 med tredje barnet, var orolig hela graviditeten för att det skulle vara något fel då siffrorna var högre än de som bara var baserade på min ålder. Var dock baserat endast på blodprovsdelen i kub få vårt landsting inte utför blodprovet. Med fjärde och nu femte barnet har vi sökt fosterdiagnostik utanför vårt landsting då det är så värdelöst här.

Inelg: tack för svaren. Häftigt att kunna bli gravid på fryst sådär! Fryses ägget ner direkt efter befruktning eller hur funkar det? Har du passerat där du fått ma förut? Får du tätare koller för att se så att allt står rätt till?

Verkligen häftigt. Man blir nästan både kristen och vidskeplig på samma gång när man tänker på hur fantastiskt det är.

Äggen som ser bra ut fryses direkt. Jag fick ett ägg som sen blev min dotter och vi fick ett till frysen. (Av 11 ägg va bara 2 som klarade sig).
    Nu har jag passerat mina MAs vecka (10) Båda va v10.

Man behöver inte få tätare kontroller bara för att det är ivf men vill man det så kan man få. Jag ville det. Är lite orolig av mig pga av alla MF. Jag får ringa när jag vill och få extrakonroll om jag skulle vilja kolla att hjärtat slår etc. Hade världens bästa BM. <3

Jag köpte faktiskt en "angelsound" så jag kan kolla bebis hjärta hemma :) :) Jag hörde bebis för första gången idag hemma. Lät som en galloperande häst.
    Det va lite efter det jag kände att jag vågade komma hit till er <3
  • Inelg
    Loppan81 skrev 2016-08-22 18:25:40 följande:
    Så kul med en till som bor i Sthlm. ????
    Jag bor vid st Eriksplan. Jag går in i v 11 i slutet av den här veckan.
    Håller alla tummar och tår för att allt ska gå vägen för er denna gång.
    Loppan: Å va trevligt :) jag bor också på St Eriksplan :)
    Tack för lyckönskningar :)
    Hur mår du då?
  • Inelg
    Loppan81 skrev 2016-08-22 19:18:48 följande:

Inelg:
    Haha! Vilket sammanträffande, kul! :)
    Har varit lite tufft de första veckorna med illamående men hoppas att det ger sig snart! Man blir ju så himla ynklig alltså! Var samma sak förra graviditeten, har en liten dotter som blir 3 år i november.

Hur mår du? Har du fått någon hjälp mot ditt illamående?

Loppan:
    Verkligen kul.
    Ja, Illamåendet är det värsta. Har inte fått nån hjälp. Har kommit på att de allts värsta dagarna beror på att jag druckit en kopp kaffe . Tål typ inte kaffe men tvingat i mig det mot huvudvärk. :/
    Klarar mig okey på Loka Flusch citrus som hjälper oväntat hyfsat ändå :) Äter även varannan timme också.
    Har även laddat med filmjölk att ta vid behov haha. Min förra grav va inte lika jobbigt illamåendemässigt.

3 år trots ännu? Hehe
  • Inelg
    Fidelisen skrev 2016-08-22 19:21:34 följande:
    Jag mår jättebra förutom tröttheten och på måndag börjar jag på ett nytt jobb, känns som att det kommer bli lite tufft et

Vi har en flicka på 2 år.
    Spännande med nytt jobb men fattar vad du menar. När man är så här trött och så ska man vara allert och visa framfötterna vara trevlig och glad när man inte känner för det. Puh!!
    Då föddes flickan 2014? Samma som min.
  • Inelg
    Loppan81 skrev 2016-08-22 21:25:09 följande:
    Alltså fil har jag också blivit beroende av! Brukar aldrig äta det annars... Måste vara det syrliga man vill åt.
    Där sa du något med kaffet... När jag tänker efter så är det sjutton efter det som jag också tycker att det blir värre... Får testa i morgon och ta en kopp te i stället.

Alltså 3-årstrotsen känns som att den kom som en brev på posten samma dag som jag plussade... Eller så var det min toleransnivå som sjönk avsevärt... Haha! Nej, usch får så dåligt samvete både mot min dotter och min sambo att jag beter mig som ett monster vissa stunder... Måtte det lugna sig snart.

Hur har ni det med trotsen? ;)
    Ja tänk på kaffet! Jag är kräkfärdig de dagarna jag dricker och nu när jag slutat så är det mer hanterbart :)??????Te däremot vet jag inte. Har ej testat.

Drygt med trots. Tror nog bestämt att det har med din toleransnivå att göra haha.

Vet du om det finns nån Stockholmstråd här eller FB?
  • Inelg
    FlikkanM skrev 2016-08-22 18:18:09 följande:

På tisdag ska jag få se vad som kan gömma sig där inne.

Efter färgade flytningar ett par gånger i veckan i 6 veckor och en mindre blödning för 2 v sedan tog jag mig i kragen och ringde för att se om de kan kolla hur det står till. Har en oro i kroppen att den lilla inte utvecklas som den ska och kroppen kanske inte fattar det som gör att jag inte glädja lika som jag hoppats. Detta är helt nytt för mig då graviditeten jag hade med dottern var smidig och perfekt förutom foglossning från v 11.

Vågar inte träna ordentligt då de ofta kommit dagen efter träning (jag tränar i vanliga fall 5 ggr/v på tävlingsnivå) vågar inte tro att det ska gå bra men samtidigt hållt mig från att kontakta sjukvården då jag länge tänkt att det finns inget att göra och alla är väl oroliga. Men nu tar det på mig och min sambo blir orolig för "så ska det väl inte vara".

Helt underbar sköterska som tog mig på allvar och sa att det är nog ingen fara, helt normalt att vara skör i slemhinnor osv men tyckte att det bör kollas upp.

Är nog mer förberedd på negativt resultat men kommer bli överlycklig om det blir positivt resultat. Hoppas läkaren är lika snäll som sköterska :)

Hej. Förstår din oro. Snart får ni koka in. Jag håller tummarna.
    Har du testat med angelsound doppler?
    Det lugnar mig när jag får som mmest panik. Man kan lyssna på bebis hjärtslag. Kan dock va svårt att höra tidigt men jag hotade hjärtslagen idag det va magiskt. Nu vet jag att bebis lever ??????????????????????
  • Inelg

Oj det blev hundra frågetecken av mina 4 hjärtan jag skrev med iphonen. Sorry för det. :/

Svar på tråden BF mars 2017