Inlägg från: lilsis |Visa alla inlägg
  • lilsis

BF mars 2017

ceciliabkbh skrev 2016-07-27 15:25:23 följande:

Gravtest visar positivt.

Blöder fortfarande hela tiden (inte mycket).

De såg inga tecken på graviditet på ultraljudet.

Fick ta blodprov idag, nästa blodprov på onsdag och på torsdag får vi veta.

Verkar väl dock som missfall i så fall om de inte såg nått på ultraljud?!?! :(

Konstigt känna det iaf då jag fått tre positiva tester, tre dagar i rad nu.

Ajha.. Ett missfall från hjälp så det är ju positivt i så fall.

Jag har haft positivt i över fem veckor efter missfall, en annan gång tog det mindre än en vecka till negativt.
  • lilsis

Jag tänkte först göra bara NIPT men börjar med KUB och beroende på resultat där, även NIPT innan ev FVP.

• lilsis
    nanna100 skrev 2016-07-27 22:29:28 följande:

Tiden går sakta, sakta... v9 nu (8+4)...

Är det någon mer vars mage redan har börjar svullna? (Vet att det inte är själva gravidmagen utan mest troligtvis tarmar som ändrat läge). Är gravid med 2:an om det har betydelse?!

Skall på inskrivning i mitten på aug och KUB-test i slutet på aug...

Känner lite i ligamenten när jag hostar, annars är jag nästan symtomlös, men hade inte så mycket symtom med 1an heller. Eller får lite energideppar under dagarna!!

Min gör det i princip redan på 4+0. Förr när jag hade uniform behövde jag inte kissa på sticka, visste att jag var gravid (inga barn) när byxorna stramade... Mest troligt tarmarna men ändå.

Känner av ligamenten om jag reser mig för snabbt och de senaste dagarna har jag börjat få bäckensmärtor (som det heter numer). Över skinkorna "bara" men tjohej, är i v 6+0 liksom
  • lilsis
    Anonym (En liten stund till iaf...) skrev 2016-07-28 19:09:29 följande:

[quote=76833184][quote-nick]DevilsDaughter skrev 2016-07-27 18:00:39 följande:[/quote-nick]ellami och anonym: Jag gör blodprovet i Linköping, sen skickar han det till USA, så man behöver inte göra ngt själv förutom lämna blodprov. Det kostar 6050 kr.

Tack för info Vi går se hur vi gör.

Är det någon mer som ska göra/har gjort sköldkörteltest? Det erbjuds alla över 35 i min kommun. Googlade lite på det. Dumt gjort, eftersom jag då givetvis har massor av symptom som stämmer in :-P

Jag har konstaterad hypotyreos sedan 2008 så kommer lämna prover ungefär var fjärde vecka.
  • lilsis

Jag rider också och tänkte göra så länge det går nu när ponnyns misstänkta gaffelbandsskada inte var någon skada alls.

Tänkte försöka starta några LC:1 också

• lilsis
    lilsis skrev 2016-07-30 20:14:07 följande:

Jag rider också och tänkte göra så länge det går nu när ponnyns misstänkta gaffelbandsskada inte var någon skada alls.

Tänkte försöka starta några LC:1 också

Har vanlig BH med en sport över.
  • lilsis
    Fidelisen skrev 2016-08-01 10:09:27 följande:

I sketna Gävleborg där man mer eller mindre aldrig får vul, oavsett historik.

Ring Studentgyn i Uppsala.
  • lilsis
    jj85 skrev 2016-08-01 10:15:54 följande:

Oj vad tråkigt. Alltså grejen är den, när jag plussade så sökte jag (var ju då utomlands och ville vara förberedd inför hemresan) på barnmorskor i göteborg. Hittade då till barnmorskegruppen, ringde dem på måndagen, hon i telefon var fantastisk. Jag berättade att jag blödigt och vill gärna veta om jag fått missfall och att jag är orolig. Berättade om symptom osv, och hon sa att det är så svårt att veta utan ett VUL, dem kunde tyvärr inte erbjuda tid samma vecka så hon gav mig nr till några gynekologer, dem i kungälv (ligger nära göteborg) svarade och jag fick tid samma vecka.

Hon sa att man kan ringa till gynekologmottagningen på sitt sjukhus också och dem ska kunna hjälpa en.

Konstigt att dem inte kan erbjuda dig detta, men får man fråga vad för symptom eller vad som hänt för din del?

Gynakuten där jag bor nekade mig besök ingen hel vecka. Fick tid privat och fick gå direkt därifrån till akuten med en remiss jag fick trycka i handen på

en BM och sedan blev jag inte utsläppt förrän tre dagar senare med en äggledare mindre.

Vissa ställen är så sjukt motvilliga att de riskerar livet på folk!
  • lilsis
    jj85 skrev 2016-08-01 09:53:37 följande:

Visst är det hemskt när det är så långt kvar, iof för min del inskrivning på torsdag men det känns som en evighet tills dess och dem erbjuder ett VUL om man vill kolla att det ser bra ut, funderar på att göra det på torsdag och kolla igen. Kanske endast för att få lyssna på lilla hjärtat :D

Jag tänkte vänta med att prata med MVC tills VUL är gjort så jag slipper avboka en massa tider. Har gjort det förr.

Men det börjar bli dags att kolla sköldkörtelvärdena så jag ringer på måndag direkt efter VUL.
Svar på tråden BF mars 2017