BF mars 2017
Den satt på rätt ställe den här gången :)
Den satt på rätt ställe den här gången :)
Fy vad hemskt!! Så allvarligt att du fick operera bort äggstocken tillochmed?!? Jag har knappt någon koll på vad utomkvedes är men jag hoppas ändå att du mår ok trots allt! Kram
Jag har än så länge inget större illamående. Kan få nån liten konstig känsla ibland men inget mer än så. Är fruktansvärt trött istället.
Vi har inte pratat om dom där testen. Vet inte riktigt vad de innebär men jag har inga planer på att kolla om nått är "fel". Det enda jag vill ha koll på är att de växer och deras hjärtan fortsätter slå. Är det nått annat tar vi tag i det sen. Fortsätter det va tvillingar är det ju en nog så stor risk för kompilationer men just nu finns bara tankarna på att båda ska överleva kommande vecka.
På ett vis är det klart skönt om hela världen vet vad man går igenom men samtidigt blir det då fler man måste uppdatera om läget. Fick en känsla i morse att jag måste berätta för mamma idag men den gick över när jag lugnat mig. Vill veta om det är två även nästa koll innan vi berättar hur läget är/har varit.
Om inte jag visste att jag var gravid så skulle jag inte misstänka något nu. Mådde illa i två veckor men i lördags släppte det.
I måndags tittade vi på "Greta" igen i v9+5 och hon har vuxit rejält sedan 7+5 och hade fint hjärta så det är inte MF som är anledningen till att jag inget känner.
På min klinik odlar man befruktade ägg till dag 5 innan man fryser.
Jag har blivit gravid på fryst två gånger i år men båda MF 5+1. Har även en "spontan" graviditet som blev missfall i 5+1.
Den jag har i magen är det enda ägget som utvecklades efter IVF nr 2 i juni.
Åhh vad mysigt. Och skönt att bebis växer som den ska :)
lilsis: Vad fint att få på bild! Visste ni redan innan ni fick ägget insatt att det var en flicka?
häxan: Ja, nu i efterhand känns det galet. Min läkare idag blev mycket förvånad över att jag har fått må som jag gjort tidigare graviditeter. Har ju inte träffat läkare då utan bara BM och de verkar ju inte ha oroat sig. Men visst man går på inskrivningssamtalet v 8 och sen v 20 nästa gång så de missar ju halva graviditetens mående och dum som man var så ville man härda ut för att slippa ta mediciner. Känner mig liite orolig nu över att ta medicin när jag är gravid, gillar det inte alls. Men vad gör man..
Finns inte så mkt att skriva just nu. Väntar på NUPP (15/9) och mår inte illa längre. Det enda som skvallrar om att något är på gång är att tarmarna typ står still (...) och så sticker det ibland på vänster sida, tror det är äggstocken som har det trångt mellan livmoder och myom.
Sedan drar det i ligamenten om jag reser mig för snabbt men det gör jag sällan, har ofta lågt blodtryck (även innan plusset) och reser mig långsamt av gammal vana :p
Hade jag dessutom varit en sådan som blöder en skvätt vid förväntad mens så kan jag förstå de som upptäcker sina graviditeter sent.
Kan man få veta kön via niptb? Skönt att allt såg bra ut Fresten.
Angående hormoner. Min sambo bad mig lägga in en påse med sängkläder i vårt förråd. När jag tog påsen och la det på den hyllan där jag fann plats, ovanpå en kartong, sa han "låg klädpåsen där när du tog fram den sist?". Min reaktion var att kasta ned påsen, sparka på den och storma ut ur rummet.