jj85 skrev 2016-08-15 07:18:52 följande:
Åh vad skoj. Grattis till 9 veckor. Jag går in i vecka 10 denna vecka.
Kvällarna är fortfarande skit. I lördags så käkade jag pizza..åt sakta o lite...efteråt var det toa. Jag kräktes säkert 7 gånger. Jag har börjat känna på kvällarna att äter jag något så är det som ett tryck mellan brösten och det bränns på något sätt o då kommer illamående igång med kräkningar ofta..men som tur är endast på kvällarna..
Börjar bli svårt att dölja magen. Köpte mig ett par till mamma byxor igår..så sköna herregud varför har man inga såna på heltid haha.. men underbara
Hur är det med din mage?
jag ska ta prover på fredag o 1 september är det kub som gäller...Hur känner du inför det? Är iof 31 år men känner att jag vill kolla o hoppas på det bästa.. känns sådär om man får dåliga svar o så har man berättat för folk runt sig. Mycket tankar kring det testet faktiskt... men de ska nog gå bra
Vet inte om man bär oroa sig eller inte. Vad tycker du??
Jag känner mig förresten som en vegetarian. Äter knappt kött. Klarar inte av konsistens och inga söt saker vilket iof är positivt och jag hoppas hoppas det håller i sig så här. Men det är jobbigt att leva på mackor och sallad nån gång i veckan.. kvällarna vet jag knappt vad jag ska äta så jag inte kräks..
Vilken dag ska du på inskrivning? Jag blev inskriven i vecka 8 men då hade dem en ledig tid..ska bli skönt efter v 12 o testerna känner jag sen kan man ta en dag i taget igen :)
Min mage är inte så jättevullen tycker jag.. Dock tycker min vän att den är det och min pappas fru frågade om jag var gravid för två veckor sedan för att hon tyckte magen såg stor ut så jo, lite svullen måste den ju va, hehe.. Ligger jag ner känner jag tydligt livmodern ovanför blygdbenet, tror jag kommer få mage fort då magmuskulaturen inte lär vara den bästa efter att ha burit fyra barn.
Jag ska ju göra NIPT istället för KUB men känner mig inte orolig alls faktiskt. Så länge jag inte får ett negativt besked så kommer jag tro att allt är bra och får vi ett negativt besked så har vi redan besluten fattade. Känns dock lite smånervöst att få göra första ultraljudet som görs i samband med NIPT på onsdag. Har ju inte sett ens att det faktiskt är något där inne än! Men jag tycker inte alls att du ska oroa dig! Det är väldigt ovanligt att få dåliga siffror!
Jag äter precis som du, har svårt för kött, har tyvärr svårt för sallad också :(, äter mest macka, havrefras och havregrynsgröt, försöker äta "riktig" mat också för att kunna äta överhuvudtaget i Grekland sen..
Var ju på MVC idag för inskrivning och tydligen är jag uttorkad, så nu pimplar jag vätskeersättning. Sådär kul men då vet jag iaf att jag mår som jag gör av en anledning. Kan knappt gå genom huset utan att allt bara snurrar. Så nu ska jag se till att vätska upp och sen inte kräkas så mycket ;)
Började blöda idag efter sex förresten, antagligen från tappen (hoppas jag), har opererat den en del och den har varit lättblödig under tidigare graviditeter efter operationen. Läskigt ändå dock och vi har bestämt nu att inte ha mer sex på ett bra tag.
Jag fick tid för RUL 17 oktober, kommer vara i v 18+0 då och så fick jag nästa mvctid när jag gått 24 veckor. känns lääänge tills dess..