• Fru Ve

BF Mars 2017 - syskon

Startar ny tråd för oss som väntar syskon i mars -17. Jag är 32 år och väntar tredje barnet. Våra söner är snart 5 samt 8,5 år. Så detta blir lite av en sladdis om det går vägen. Jag plussade dagen före midsommarafton. BF enligt min app är 3/3 -17.

Fler?

• Svar på tråden BF Mars 2017 - syskon
  • Amorea
    jyns00 skrev 2016-07-16 07:38:22 följande:

Vad sa de på MVC? Jag var hemma från jobb igår för jag orkade inte genomlida en dag till på jobb. Är hemma själv med min dotter idag då min sambo ska på svensexa. Men jag är så rädd att jag ska må för dåligt men hur har ni gjort som har syskon sen tidigare? Jag vill gärna ha tre barn men jag kommer inte orka genomlida en sån här graviditet igen.

De hänvisade till min husläkare då deras läkare var på semester. O så sa de att jag skulle äta en gång i timmen. Efter många turer så fick jag en läkartid igår o den läkaren skrev ut lergigan Comp till mig. Har tagit andra tabletten nu o mår mkt bättre. Känner fortfarande illamående men inte lika intensivt. Nu kan jag iaf hjälp till lite.

I förrgår kunde jag inte sova pga illamåendet. I natt mådde jag inte illa men istället kröp det i benen på mig. Så i natt har jag sovit med en kylklamp på fötterna för det va det enda som funkade.

Tycker absolut att du ska försöka få lergigan Comp utskrivet om du mår så pass illa. Vi har varit tvungna att berätta för sonen. Jag har ju varit sängliggande halva dagen så för att inte oroa sonen ville vi berätta. Han är 4 år nu o väldigt förståndig så han fattar liksom läget. Tråkigt nog så tyckte han det va kul med syskon först men nu när han har sett hur jag har mått så vill han inte längre ha syskon haha
  • Sagvilast
    jyns00 skrev 2016-07-16 07:38:22 följande:

Vad sa de på MVC? Jag var hemma från jobb igår för jag orkade inte genomlida en dag till på jobb. Är hemma själv med min dotter idag då min sambo ska på svensexa. Men jag är så rädd att jag ska må för dåligt men hur har ni gjort som har syskon sen tidigare? Jag vill gärna ha tre barn men jag kommer inte orka genomlida en sån här graviditet igen.

När man har såna 'skräpgraviditeter' så väntar man 10 år mellan 2an och 3an Då får man plötsligt för sig att det inte var så farligt och vågar sig på't igen... Kan dock säga att det räckte med två dagar med huvudet i toastolen för att minnas preciiis hur det var *pust*

Hur gammal är din dotter? Jag vill minnas att förra gången var det mycket filmtittande och "vi leker affär - mamma är kunden som ligger här på golvet och handlar". Haha. Hoppas du hittar något som funkar för er.
  • Mammaresan

Nu vågar jag gå med här efter att ha fått ett mer tydligt plus under dagen! Känner mig så sjukt lycklig! Skrattande Hjärta

Hur mår ni andra och när blir BF för er? Finns det någon lista? Någon annan som känner stickningar ibland, alltså att det sticker till plötsligt någonstans i livmoderområdet? Än så länge är det tidigt här så jag hoppas hoppas att allt går fortsatt bra. Idag blir det 3+4 och jag testade positivt med testet ovan på BIM - 4 (idag) Om allt går fortsatt bra så är BF den 28 mars här.

www.mammaresan.se - Om mammalivet och vägen till en 3:a
  • FlikkanM
    Mammaresan skrev 2016-07-16 20:23:39 följande:

Nu vågar jag gå med här efter att ha fått ett mer tydligt plus under dagen! Känner mig så sjukt lycklig!  

Hur mår ni andra och när blir BF för er? Finns det någon lista? Någon annan som känner stickningar ibland, alltså att det sticker till plötsligt någonstans i livmoderområdet? Än så länge är det tidigt här så jag hoppas hoppas att allt går fortsatt bra. Idag blir det 3+4 och jag testade positivt med testet ovan på BIM - 4 (idag) Om allt går fortsatt bra så är BF den 28 mars här.

Välkommen :)

Mår illa och huvudvärk så soffan är extra skön ikväll. Trodde jag skulle avslöja mig på gymmet idag genom att behöva spy men icke lyckades dämpa känslan.

Har BF 26/3 så nära dig :)

Stickningar och ligamentsdragningar. Det är nått jag iaf känner igen och kommer ihåg från när jag väntade dottern.
  • corran
    Mammaresan skrev 2016-07-16 20:23:39 följande:

Nu vågar jag gå med här efter att ha fått ett mer tydligt plus under dagen! Känner mig så sjukt lycklig!  

Grattis igen :)

Jag är i v 5+0 idag och mår bra, lite molvärk ibland och lite ömma bröstvårtor. Stick/hugg som du beskriver kan jag känna ibland men inte så det gör jätte ont. Lite obehagligt bara :)

Bf 17 mars
  • Mammaresan
    FlikkanM skrev 2016-07-16 20:44:54 följande:
    Välkommen :)
    Mår illa och huvudvärk så soffan är extra skön ikväll. Trodde jag skulle avslöja mig på gymmet idag genom att behöva spy men icke lyckades dämpa känslan.
    Har BF 26/3 så nära dig :)

Stickningar och ligamentsdragningar. Det är nått jag iaf känner igen och kommer ihåg från när jag väntade dottern.

Tack. Glad Kul att du gymmar! Vad kör du för något och hur ofta? Jag startade ju igång och har tränat på gymmet i ett par veckor (några veckor har det varit oftare än andra) men vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig nu. Vad kör du på gymmet? Kör styrketräning med vikter där, undrar om jag kan fortsätta öka på vikterna men vara lite extra lyhörd liksom.

corran skrev 2016-07-16 20:47:36 följande:
    Grattis igen :)
    Jag är i v 5+0 idag och mår bra, lite molvärk ibland och lite ömma bröstvårtor. Stick/hugg som du beskriver kan jag känna ibland men inte så det gör jätte ont. Lite obehagligt bara :)
    Bf 17 mars

Tack! Solig Skönt att jag inte är ensam om att ha känt stick/hugg. Det är som du beskriver det mest obehagligt och försvinner lika snabbt som det kom. Glad

• idahaggman

Hej! Jag plussade för en vecka sedan det blir fjärde barnet för mig! Har tre pojkar födda 2009 2014 och 2015. Tror jag kommer att ha BF runt 1 mars :)

• Mammaaaidaa

Hej jag plussade idag så det ser ut som att det blir ett till syskon i början av mars om allt går som det ska :)

• FlikkanM
    Mammaresan skrev 2016-07-16 21:43:47 följande:

Tack. Kul att du gymmar! Vad kör du för något och hur ofta? Jag startade ju igång och har tränat på gymmet i ett par veckor (några veckor har det varit oftare än andra) men vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig nu. Vad kör du på gymmet? Kör styrketräning med vikter där, undrar om jag kan fortsätta öka på vikterna men vara lite extra lyhörd liksom.

Tack! Skönt att jag inte är ensam om att ha känt stick/hugg. Det är som du beskriver det mest obehagligt och försvinner lika snabbt som det kom.

Jag tränar styrketräning ca 4-5 ggr/v och har gjort sedan 2010 kör en eller två muskelgrupper per pass. Jag tränade styrketräning fram till v 38 förra graviditeten och anpassade passen både viktmässigt och intensitet ju längre tiden gick men satte pb då och då och ökade vikterna litegrann i början av graviditeten. Men då hade jag tränat i 2 år tidigare regelbundet innan jag blev gravid så min kropp klarade av det, dvs kroppen var van vid vikterna och tekniken.

Det många säger är att fortsätt med det som du känner går bra, undvik vissa pressövningar ju längre tiden går, och sluta träna renodlade magövningar som påverkar de raka bukmuskulaturen då delningen börjar (ca v 16). Men det känner du när det börjar bli obehagligt. Körde t ex inte latsdrag när bukmusklerna delade sig för jag tyckte det kändes obehagligt.

Har du tränat en del innan så kör på som det känns bra men modifiera passen allt eftersom. Har du nyligen börjat på gymmet så kör som meningen innan men satsa på bra kontakt, kontroll och teknink istället för att jaga vikter.

Egentligen är det inte en tid under graviditeten då man ska jaga vikter eller sätta pb men det beror väl lite på ens bakgrund.

Kan tipsa om sidan mamma.fit där det står mycket matnyttigt. Hur mina pass ser ut rent uppläggningsmässigt pass för pass skulle vara så långt att skriva här haha

Lycka till :)
  • Mammaresan
    FlikkanM skrev 2016-07-17 00:54:27 följande:

Jag tränar styrketräning ca 4-5 ggr/v och har gjort sedan 2010 kör en eller två muskelgrupper per pass. Jag tränade styrketräning fram till v 38 förra graviditeten och anpassade passen både viktmässigt och intensitet ju längre tiden gick men satte pb då och då och ökade vikterna litegrann i början av graviditeten. Men då hade jag tränat i 2 år tidigare regelbundet innan jag blev gravid så min kropp klarade av det, dvs kroppen var van vid vikterna och tekniken.

Det många säger är att fortsätt med det som du känner går bra, undvik vissa pressövningar ju längre tiden går, och sluta träna renodlade magövningar som påverkar de raka bukmuskulaturen då delningen börjar (ca v 16). Men det känner du när det börjar bli obehagligt. Körde t ex inte latsdrag när bukmusklerna delade sig för jag tyckte det kändes obehagligt.

Har du tränat en del innan så kör på som det känns bra men modifiera passen allt eftersom. Har du nyligen börjat på gymmet så kör som meningen innan men satsa på bra kontakt, kontroll och teknink istället för att jaga vikter.

Egentligen är det inte en tid under graviditeten då man ska jaga vikter eller sätta pb men det beror väl lite på ens bakgrund.

Kan tipsa om sidan mamma.fit där det står mycket matnyttigt. Hur mina pass ser ut rent uppläggningsmässigt pass för pass skulle vara så långt att skriva här haha

Lycka till :)

Så roligt att du delar med dig av dina tankar! ^_^ Upplägg lär jag nog köra samma som jag gjort innan då kroppen har börjat vänja sig vid dem teknikerna så jag vet även hur det ska kännas. Jag kör helkroppspass 3 gånger i veckan. :) Men jag lär känna efter i kroppen och så får jag prova mig fram om jag vill öka en vikt, känns det obehagligt är det väl bara att gå tillbaks till vikten innan. Så tänker jag rent logiskt, hoppas även det blir lika lätt som det är att skriva när jag är på gymmet! ;) Men det är roligt att styrketräna så vill gärna fortsätta med det. :) Jag är nog mest fundersam just de första 12 veckorna då kroppen känns mest som vanlig och det säkert är lätt att glömma bort att ta det lite lugnare och vara extra uppmärksam.

Tack för sidtipset! Får ta och kika där! :D
Svar på tråden BF Mars 2017 - syskon