• Fru Ve

BF Mars 2017 - syskon

Startar ny tråd för oss som väntar syskon i mars -17. Jag är 32 år och väntar tredje barnet. Våra söner är snart 5 samt 8,5 år. Så detta blir lite av en sladdis om det går vägen. Jag plussade dagen före midsommarafton. BF enligt min app är 3/3 -17.

Fler?

• Svar på tråden BF Mars 2017 - syskon
  • Lilindski

Är gärna med här jag också! Plussade precis, BF borde landa någonstans runt den 14 mars 20117. Jag har sen tidigare en son på ganska så exakt ett år. Kul att följas vid! Glad

• Lilindski
    Lilindski skrev 2016-07-06 14:41:18 följande:

Är gärna med här jag också! Plussade precis, BF borde landa någonstans runt den 14 mars 20117. Jag har sen tidigare en son på ganska så exakt ett år. Kul att följas vid! Glad

2017 skulle det vara, 20117 är jag troligtvis inte kvar på familjeliv längre Skrattande
  • Quirall

Haha grattis och välkommen Lilindski, nä då är nog ingen av oss kvar.
    Grattis alla andra också!

Jag mår också ruggigt illa idag. Klarat mig från att kräkas än men känns inte långt borta.

Var tvungen att berätta för närmsta chefen idag, känns ändå skönt för då vet hon om jag springer ovanligt ofta på toaletten det närmsta och verkar ovanligt trött ;)

Längtar till nästa vecka nu! På tisdag är det inskrivning på mvc och på onsdag träffa läkare från spec.mvc. Hade en komplicerad graviditet förra gången så kommer gå parallellt där, med lite tur kanske de gör ul eller vul då :)

• empa81

Jag hoppar gärna in här jag också. Beräknat bf 7/3. Har en dotter sen innan som blir åtta i höst. Mår som vanligt ????

Mamma till Millie 17/10-2008 emtomi.blogg.se/
  • Fru Ve

Någon annan som fått cravings? Fick ett vansinnigt sug efter saltgurka och feferoni på burk..... var helt enkelt tvungen att åka och köpa Skrattande Har haft cravings tidigare graviditeter också men då var det majskolvar och med andra barnet bearnaisesås.... Det är liksom inte bara ett sug utan jag MÅSTE ha.

• Fru Ve
    Quirall skrev 2016-07-06 16:17:07 följande:

Haha grattis och välkommen Lilindski, nä då är nog ingen av oss kvar.
    Grattis alla andra också!

Jag mår också ruggigt illa idag. Klarat mig från att kräkas än men känns inte långt borta.

Var tvungen att berätta för närmsta chefen idag, känns ändå skönt för då vet hon om jag springer ovanligt ofta på toaletten det närmsta och verkar ovanligt trött ;)

Längtar till nästa vecka nu! På tisdag är det inskrivning på mvc och på onsdag träffa läkare från spec.mvc. Hade en komplicerad graviditet förra gången så kommer gå parallellt där, med lite tur kanske de gör ul eller vul då :)

Skönt att chefen vet. Jag tänkte berätta någon gång efter semestern för min chef om allting är bra fortfarande då. Hon kommer nog att bli lite bekymrad för det är svårt att rekrytera till mitt jobb så det blir knivigt med ersättare för mig.

Jag fick inte inskrivning förrän v.12, 30/8.
  • Quirall

Det är lite det som är bekymret för mig med, närmsta chefen har nämligen sagt upp sig och hon håller på att dona så att jag skall ta över tjänsten, men är för det första inte så sugen på det och för det andra blir det ju väldigt konstigt när jag förhoppningsvis går på föräldraledighet sen, så de måste börja ordna med vikarie redan nu. Så det var skönt att iaf säga det till henne, men är lite extra nervös att det inte skall gå vägen

• jyns00

Jag ska börja nytt jobb efter sommarn och då kommer jag vara i v 13 när jag börjar. Är så nervös för reaktionerna när jag börjar men jag vill verkligen vara gravid nu.

• Amorea

Inga cravings än men däremot har jag upptäckt saker som inte funkar. Persika och nektarin gick inte alls att äta!

Är det någon av er som tränar något? Jag hade precis börjat träna seriöst och skulle gärna vilja fortsätta men känner mig lite feg. Tog en rask promenad idag o kände då ett ordentligt hugg i livmodertrakten. Nu känns allt ok dock.

Ang jobb så har jag sagt till mina närmsta kollegor men tänkte vänta så länge jag kan med att prata med de andra. Ska väl nämna det för chefen när jag är tillbaka från semestern.

Att skaffa barn kommer ju aldrig vid nåt bra tillfälle så det är bara att köra på för er båda, jyns00 och quirall.

• jyns00
    Amorea skrev 2016-07-06 21:54:34 följande:

Inga cravings än men däremot har jag upptäckt saker som inte funkar. Persika och nektarin gick inte alls att äta!

Är det någon av er som tränar något? Jag hade precis börjat träna seriöst och skulle gärna vilja fortsätta men känner mig lite feg. Tog en rask promenad idag o kände då ett ordentligt hugg i livmodertrakten. Nu känns allt ok dock.

Ang jobb så har jag sagt till mina närmsta kollegor men tänkte vänta så länge jag kan med att prata med de andra. Ska väl nämna det för chefen när jag är tillbaka från semestern.

Att skaffa barn kommer ju aldrig vid nåt bra tillfälle så det är bara att köra på för er båda, jyns00 och quirall.

Tack för peppningwn :)

Jag tränar skivstång och löpning, jag är också lite nojig över att träna fel men har läst att det är inga problem med dessa träningsformer. Vad tränar du?
Svar på tråden BF Mars 2017 - syskon