• Fru Ve

BF Mars 2017 - syskon

Startar ny tråd för oss som väntar syskon i mars -17. Jag är 32 år och väntar tredje barnet. Våra söner är snart 5 samt 8,5 år. Så detta blir lite av en sladdis om det går vägen. Jag plussade dagen före midsommarafton. BF enligt min app är 3/3 -17.

Fler?

• Svar på tråden BF Mars 2017 - syskon
  • Icis86
    Anonym871 skrev 2016-08-02 10:01:38 följande:

När gör man det är det i vecka 10? Eller 11? Gör det ont !? När får man besked om det skulle vara något?

Hej! KUB gör man mellan v.11-14. Efter det gör man Fostervattenprov..

Det ska inte göra ont, men detta har jag läst mig till. Har inte gjort det själv någongång ????
  • Icis86

Ja här kräks vi på.. hua!

Mina barn frågar varför jag är magsjuk hela tiden för ???? längtar tills vi ska berätta för dem ????

• Smileycat

När och hur berättar man för syskonen...?

Jobbigt, vi kommer förmodligen få frågor snart av folk runtomkring. Vill då inte ljuga.. Men vill ju att barnen ska veta före i så fall..

Jobbigt..

(¯`°?.¸ ღ♥ Älskade barn ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Virvlande
    Smileycat skrev 2016-08-06 04:05:03 följande:

Jobbigt, vi kommer förmodligen få frågor snart av folk runtomkring. Vill då inte ljuga.. Men vill ju att barnen ska veta före i så fall..

Jobbigt..

Jag började så fort jag plussade att förbereda barnen. Förhållandet med killen är ganska nytt och vi bor inte tillsammans..än. Började berätta att vi kommer vilja flytta ihop så småning om och att jag inte vet om det blir här eller i hus. Dom tycker om honom så det såg dom som positivt. Sa också att jag och Mr R är sugen på att skaffa en bebis, det tyckte dom också lät bra. Sen väntade jag till nästa gång jag träffade dom och sa då att jag hade något att berätta. Att det är en bebis i min mage. "VAAAA, ÄR DET SANT!!!!" jublade dom. Kände också att snart börjar andra runt om prata om det. Men har också förklarat att barnet är yttepytte och att man aldrig vet om allt hamnar på rätt plats och om barnet inte blir friskt så slutar det växa. Men om allt blir rätt så kommer det en bebis i mars. Dom köper det helt och berättar själv till andra att om allt går bra så kommer det en bebis sen. =)

Jag förbereder alltid nya händelser här, så dom hinner vänja sig vid tanken. Skulle aldrig från ingenstans kunna bara släppa bomben att "Nu kommer det en bebis".
  • Icis86

Jobbigt..

Vi ska berätta efter att det är bekräftat att lille plutten lever och har det bra i magen. Tänker kanske efter att vi gjort KUB. . De tjatar dagligen om att de vill ha ett syskon till så de kommer bli superglada!
  • vikkey

Plussade med nr 2 för 2-3 veckor sedan, den eventuellt blivande storebrodern är drygt 4 (!) månader. Så kan det gå om inte haspen är på, haha. Beräknad BF kring hans 1-årsdag. Men har haft MA innan storebror kom, så ropar inte hej förrän jag sett ett hjärta ticka. Bokat ett UL privat den 31/8. 

• vikkey
    DevilsDaughter skrev 2016-08-11 11:24:23 följande:

vikkey: Oj!! Grattis! Ovanligt att man kan bli gravid så fort!! Hoppas du får en skonsam graviditet:) 

Tack snälla. Fick tillbaka mensen redan fem veckor efter förlossningen, det här skulle blivit min tredje mens sen lille C kom. Men icket, haha. Hoppas på en bättre graviditet än förra, blev halvtidssjukskriven redan i ca v 22 o resten av grav - för foglossning och nerver i kläm. Enda förhoppningen jag har nu att det inte blir värre, är att jag inte jobbar (har ett rätt krävande jobb) utan är hemma med grabben på dagarna. :)
  • Fru Ve

Jobbigt..

Våra stora barn är snart 9 samt 5 år, jag har inte sagt något ännu till dem. Gick in i v.12 idag. Är på något sätt väldigt nojig denna graviditet och tänker att något kanske går fel. Skulle vara svårt att först tala om för barnen och sedan göra dem besvikna tänker jag. Dessutom skulle åtminstone 5-åringen berätta för ALLA vi träffar att jag är gravid och jag är inte riktigt överens med den tanken än. Kan ha en betydelse att en vän till mig fått massor med missfall varav ett nyligen och det har påverkat mig mycket psykiskt. Vet inte riktigt när barnen ska få veta. Eventuellt väntar vi tills efter rutinultraljudet. Men det är ju rätt länge dit också. Före v.15 tänker jag inte säga något i alla fall.
  • Fru Ve
    Icis86 skrev 2016-08-04 19:22:59 följande:

Ja här kräks vi på.. hua!

Mina barn frågar varför jag är magsjuk hela tiden för ???? längtar tills vi ska berätta för dem ????

Mina barn tycker också att jag är jättekonstig som hela tiden har "problem med magen" och "problem med ryggen" som jag skyller på. 8-åringen frågar vad det är för sjukdom jag egentligen har.....

Jag har inte spytt så mycket, bara enstaka gånger. Har däremot haft usel aptit och knappt kunnat äta vissa dagar. Barnen märker ju det såklart att jag inte äter.
Svar på tråden BF Mars 2017 - syskon