• Fru Ve

BF Mars 2017 - syskon

Startar ny tråd för oss som väntar syskon i mars -17. Jag är 32 år och väntar tredje barnet. Våra söner är snart 5 samt 8,5 år. Så detta blir lite av en sladdis om det går vägen. Jag plussade dagen före midsommarafton. BF enligt min app är 3/3 -17.

Fler?

• Svar på tråden BF Mars 2017 - syskon
  • Quirall

Jag är sjukskriven pga av illamåendet, sambon och barnen är hemma på semester, det är hemskt! Kan ju inte göra någonting, bara ligga i soffan/sängen, ibland orkar jag sitta med vid matbordet. Vet inte hur jag skall orka om det inte vänder snart :(

• Fru Ve
    Quirall skrev 2016-08-13 19:23:11 följande:

Jag är sjukskriven pga av illamåendet, sambon och barnen är hemma på semester, det är hemskt! Kan ju inte göra någonting, bara ligga i soffan/sängen, ibland orkar jag sitta med vid matbordet. Vet inte hur jag skall orka om det inte vänder snart :(

Men stackars! Vilken vecka är du i? Brukar ju bli bättre kring v. 12. Mitt illamående och dåliga matlust är bättre.
  • tjocken

Jag är ny här och är gravid i v11 BF 9/3-17 

Jag är 27 år och har en son på 3 år

Jag har börjat må väldigt dåligt över pluffsmagen jag fått "gått upp 4 kg" eftersom jag vet att man inte behöver gå upp något innan v 12 utan allt innan är bara överflödiga kilon, vägde innan graviditeten 64kg, har också slutat snusa i samband med graviditeten så det är väl också en bidragande faktor till kilona 

Men jag undra hur mycket ni gått upp/ner o hur ni känner för det?

• Quirall
    Fru Ve skrev 2016-08-14 15:23:28 följande:
    Men stackars! Vilken vecka är du i? Brukar ju bli bättre kring v. 12. Mitt illamående och dåliga matlust är bättre.
    Går in i v.11 idag (10+0) Så jag hoppas verkligen det vänder snart! Nu har dessutom ryggen gått av eftersom jag nästan bara ligger ner :(
    Men skall ringa bm idag eftersom läkaren jag träffade i v.6 sa att jag skulle ta tox-prover tidigt för att ha som referensvärden men inte hört något mer om det sen. Så skall passa på att prata om illamåendet då, sambon funderar på om jag inte borde bli inlagd för att få dropp eller något, men jag tror inte jag är tillräckligt illa däran för att de skall ta in mig. Jag kissar ju fortfarande men kanske inte så mycket, hur vet man om man är uttorkad?

Angående vikt tror jag inte man skall vara orolig om man gått upp vid det här laget, i nästan alla appar jag har står det att det är normalt att ha gått upp några kilo nu. Jag gick upp ett par kilo först men har nu gått ner dem igen pga illamåendet, magen är däremot extremt stor och svullen!
  • Jennie89
    tjocken skrev 2016-08-14 23:50:09 följande:

Jag har börjat må väldigt dåligt över pluffsmagen jag fått "gått upp 4 kg" eftersom jag vet att man inte behöver gå upp något innan v 12 utan allt innan är bara överflödiga kilon, vägde innan graviditeten 64kg, har också slutat snusa i samband med graviditeten så det är väl också en bidragande faktor till kilona 

Bf 10de här!
    Mina tidigare graviditeter har jag gått upp 20 resp 16 kg. Hoppas på 13 kg denna, har levt på choklad de tidigare och hoppas inte sötsuget tar över min kropp även denna gång haha.
    Jag är med svullen och har inga som helst problem med att äta och har väl gått upp 1,5-2 kg med en startvikt på 62 kg. Jag försöker tänka att så länge jag äter okej och rör på mig (vilket går sådär, foglossningen har anlänt) så får jag gå upp det jag går upp. Önskar jag kunde låta bli att ställa mig på vågen men icke.
    Aug-13 - T Juli-15 - S
  • Acda

Jag har också mått rätt illa och vart sängliggandes. Har ifs inte kräkts nått men mår jätte konstigt hela tiden, jag gör inget annat än och äter för och hålla måendet i schack. Men usch vad min mage protesterar mot mat just nu.. Känner mig sur och har sura uppstötningar titt som tätt. Stor som ett hus är jag också ( gått upp ca 3,5 kg) går in i v 10 på torsdag.

Jag behöver även tipps på hur jag kan få bukt med min hårda mage!! Har alltid haft lite problem med hård mage men blev 7 ggr värre nu.. Blir ju inte bättre när man konstant trycker i sig mat. Försöker och dricka mkt och har även köpt hem lite frukt nu. Men finns det nått mer man kan göra?

• Fru Ve
    tjocken skrev 2016-08-14 23:50:09 följande:

Jag ä i v.12 och har gått upp ett kilo max. Men har haft väldigt dålig aptit och ätit mindre än vanligt nu under början av graviditeten. Har också lite övervikt innan så är glad om jag inte går upp så mycket. Under mina tidigare graviditeter har jag gått upp totalt 12-14 kilo.
  • Fru Ve
    Acda skrev 2016-08-16 18:39:50 följande:

Jag har också mått rätt illa och vart sängliggandes. Har ifs inte kräkts nått men mår jätte konstigt hela tiden, jag gör inget annat än och äter för och hålla måendet i schack. Men usch vad min mage protesterar mot mat just nu.. Känner mig sur och har sura uppstötningar titt som tätt. Stor som ett hus är jag också ( gått upp ca 3,5 kg) går in i v 10 på torsdag.

Jag behöver även tipps på hur jag kan få bukt med min hårda mage!! Har alltid haft lite problem med hård mage men blev 7 ggr värre nu.. Blir ju inte bättre när man konstant trycker i sig mat. Försöker och dricka mkt och har även köpt hem lite frukt nu. Men finns det nått mer man kan göra?

Laktulos kan man ta, finns receptfritt på apoteket. Finns annat också man får ta som gravid mot hård mage. Katrinplommonjuice kanske du kan testa också?
  • Acda
    Fru Ve skrev 2016-08-16 18:47:16 följande:

Laktulos kan man ta, finns receptfritt på apoteket. Finns annat också man får ta som gravid mot hård mage. Katrinplommonjuice kanske du kan testa också?

Åh tack! Det ska jag testa! Prövade juicen med dottern men jag fick verkligen inte i mig det... Blir jag inte bättre snart i magen kanske jag måste chocka den med juicen! Men ska testa laktulos innan.
Svar på tråden BF Mars 2017 - syskon