Inlägg från: Potatismos |Visa alla inlägg
  • Potatismos

Gravid efter 9,5 år

Hejsan alla!

Igår hände något helt ofattbart, jag fick + på mitt/ mina gravtest. Vecka 5+2.

Detta är helt galet, vi har försökt skaffa barn i 9,5 år. Har gått igenom 4 IVF, alla misslyckade. För ett år sedan på onsdag adopterade vi en gosse.

Nu vill jag ju bekräfta detta så mycket de bara går. Vet ni om man kan/får lämna blodprov någonstans?

Ha en fin dag!

• Svar på tråden Gravid efter 9,5 år
  • Potatismos
    MrsP79 skrev 2016-07-04 10:39:09 följande:

Oj, grattis!!! Ett gravtest idag är lika tillförlitligt som ett blodprov. Är det en ivf-graviditet eller inte? Om det är ivf kommer du väl att få göra ett vul i v 7 eller så. Man kan väl få ta blodprov för att kolla hcg-halten, men det brukar bara vara om man misstänker utomkveds eller om man är osäker på om man är gravid eller inte. Ring mvc och fråga! Än en gång, grattis!

Tack! Detta är otroligt nog en "vanlig" graviditet.
    Väntar på samtal från MVC nu kl.11
  • Potatismos
    Moorii skrev 2016-07-04 10:41:02 följande:

Först och främst, grattis! Vilken grej :)

Jag hade testat med clearblue digital, och om det visar positivt så hade jag bokat ett ultraljud på någon privat klinik då du är i vecka 8 för att säkerställa. Annars kan du säkert få göra ett test på vårdcentral om du inte litar på testen, men det är jag övertygad om att du kan göra :)

Tack, ja det är helt galet, efter så många år.
    Jag ska kolla med mvc nu när de ringer, annars bokar jag ultraljud hos någon privat.
  • Potatismos

Tack alla fina. Detta är helt otroligt.

Idag har jag bokat ultraljud på en privat klinik. Så

v 30 hoppas vi kunna se något. Då är jag v 8 +4. Längtar!! ????

Svar på tråden Gravid efter 9,5 år