• Ahoo

gravid eller inte?

Jag börjar bli riktigt otålig nu på om jag är gravid eller inte! BIM är beräknad idag och ingen mens. 6 dagar efter ÄL så fick jag ett "stick" i magen som varade typ i 3 sekunder. Dagen efter kom en liten rosa blödning då jag kissade på morgonen. Blödde ytterst lite och sen försvann det efter 2 dagar? Ha gjort 3 gravtest och alla visar negativt.. Även den jag gjorde imorse.

Mina symptom under denna tid:
    ? molande värk i tjejmagen
    ? illamående på morgon ibland
    ? huvudvärk
    ? ofantligt trött
    ? yrsel
    ? brösten känns större & tunga
    ? venerna mer synliga på bröst
    ? fett hår dagen efter dusch
    ? värk i ländryggen
    ? kissar ofta fast inte överdrivet

Och idag så kliar det som på bröstvårtorna?! Och själva vårtorna är mörkare och jag tryckte lite lätt på dom och det kom vit/genomskinlig vätska ?! Vad händer? Och om jag nu är gravid borde det inte ge utslag på ett gravtest? Någon som haft liknande?!

Hoppas och vill självklart att det ska vara ett litet pyre i magen! :)

• Svar på tråden gravid eller inte?
  • Cyanea

Om du hade ägglossning när du trodde och inte får plus på stickan är du mest troligt inte gravid. Symptom är tyvärr inget bra tecken på graviditet då så gott som alla kan bero på annat än graviditet. 

Du kan ju ha ägglossat senare än du trodde. I så fall kan mensen bli sen för att sedan komma några dagar efter beräknat eller så kan man plussa senare än "BIM". Kommer ingen mens i veckan - pröva att testa igen. 

Lycka till! 

• Ahoo
    Cyanea skrev 2016-07-10 15:51:58 följande:

Om du hade ägglossning när du trodde och inte får plus på stickan är du mest troligt inte gravid. Symptom är tyvärr inget bra tecken på graviditet då så gott som alla kan bero på annat än graviditet. 

Du kan ju ha ägglossat senare än du trodde. I så fall kan mensen bli sen för att sedan komma några dagar efter beräknat eller så kan man plussa senare än "BIM". Kommer ingen mens i veckan - pröva att testa igen. 

Lycka till! 

Tack för svar! Ska göra de :)
  • Honeeeybabe

Jag hade precis samma symtom som dig innan jag plussade till och med sticket 6 dagar efter ÄL. Jag trodde inte jag var gravid eftersom alla fyra test jag tog vid BIM och efter visade negativt, två veckor efter BIM testade jag positivt med Clearblue.. Så ge inte upp tills du får ett ärligt svar.
    Lycka till (:

• Ahoo
    Honeeeybabe skrev 2016-07-11 16:59:33 följande:

Jag hade precis samma symtom som dig innan jag plussade till och med sticket 6 dagar efter ÄL. Jag trodde inte jag var gravid eftersom alla fyra test jag tog vid BIM och efter visade negativt, två veckor efter BIM testade jag positivt med Clearblue.. Så ge inte upp tills du får ett ärligt svar.
    Lycka till (:

Åh tack, va glad jag blir att du skriver och haft liknande. :) Det känns som att jag är gravid, så hoppas verkligen. Få vänta några dagar till.

Imorse så både jag så illa att jag kräktes. Och ingen mens i sikte heller. Och nu fick jag lite mer hopp då du skrivit! :)
  • JohannaI

Plussade på bim. Jag var extremt trött, hade molande värk, yrsel och brösten var större. Hoppas du får ett plus :)

• Ahoo
    JohannaI skrev 2016-07-11 20:33:06 följande:

Plussade på bim. Jag var extremt trött, hade molande värk, yrsel och brösten var större. Hoppas du får ett plus :)

Jag hoppas verkligen! :D Ja yrsel ha jag haft mycket också. Och nu har halsbränna tillkommit. Väntar några dagar med att testa och hoppas på plus :)
  • Ahoo

BIM + 14 idag.. Illamående och molande värk fortfarande kvar. Värk i ländryggen om vartannat..

• WeeBee

Nytt test? Är det fortfarande negativt?

Instämmer iof med tidigare talare om att symptomen inte behöver indikera någonting...jag har själv haft alla möjliga symptom alla gånger jag INTE varit gravid...Å sen haft liknande symptom när jag faktiskt varit gravid...skillnaden är att mensen inte kommer å att symptomen ffa illamåendet förvärrats.

Håller dock tummarna för dig!

• Ahoo
    WeeBee skrev 2016-07-25 01:08:41 följande:

Nytt test? Är det fortfarande negativt?

Instämmer iof med tidigare talare om att symptomen inte behöver indikera någonting...jag har själv haft alla möjliga symptom alla gånger jag INTE varit gravid...Å sen haft liknande symptom när jag faktiskt varit gravid...skillnaden är att mensen inte kommer å att symptomen ffa illamåendet förvärrats.

Håller dock tummarna för dig!

Hej!

Ursäkta sent svar!

Är på BIM + 22 nu. Tog ett gravtest för 1.5 vecka sen, negativt. Så lagt det på is att testa och vänta ut istället. Ska ha haft ägglossning nu och testat med stickorna som visat två streck i flera dagar.. Så vi ha kört på. Googlat men får inget riktigt svar om man kan ha ägglossning fast än man inte haft mens denna månad? Vet du?
Svar på tråden gravid eller inte?