Ahoo skrev 2016-08-03 07:40:32 följande:
Tagit 4 test nu under perioden som jag ska ha haft ägglossning. Först va den ljus, senare på dagen mörkare och dagen efter mörkare än innan men inte lika starkt som kontrollstrecket. Och idag är det en streck som knappt syns. Så ha ingen aning om hur jag ska tolka det hela. Alla måste ju ha varit negativa då? Blir knäpp av allt detta.
Åh va bra! :)
Ahoo skrev 2016-08-03 08:52:32 följande:
Skulle ha ägglossning den 30 juli, och de är ju 4 dagar sen. Tog ett ägglossningstest imorse igen. Trodde inte det skulle bli ett streck men jo visst blev det de. Men kan ägglossningstest visa de så långt efter själva ägglossningen? Om den nu va? Nu kanske jag snurrar till allt men.. Vill så gärna tro att de kan vara en graviditet.
Om strecket var lika starkt som kontrollstrecket eller ännu starkare har det visat positivt. Annars är det negativt, även om det är tydlig färg i teststrecket. Sen är ÄL-tester inte 100% säkra, man kan ägglossa trots att de inte visar fullt utslag och de kan visa fullt utslag utan att man ägglossar. Men det är en hint i alla fall :)
ÄL-tester visar ofta dubbla streck resten av cykeln från det att man ägglossat tills man har mens. Det snappar upp flera olika hormoner, det är bland annat därför det kan visa positivt när man är gravid. Därför är det lika bra att sluta testa när man tror att ägglossningen varit, man kommer liksom förmodligen fortsätta få hyfsat starka streck i flera dagar till.
Lycka till :)