Är min 3 månaders bebis normalt krävande?
Jag har haft en plättlätt bebis och 3 som din.
Hur jag lagat mat? Med bebis i sjal och ja denne har vrålat men har man fler barn måste ju de få mat så min kompromiss blev att så länge bebis är på mig så är det ok om det skriks 10 min. Jag kan inte göra det bättre just då.
Toa/dusch/blöjbyte på syskon. Lagt ner och varit så snabb jag kunnat. Ja bebis har skrikit.
För mina har det bara funkat att bebis sover vidare i vagn om den stannar precis när de somnat hårt. Inte sen. Den magiska tiden var varit typ 5-10 min efter de somnat. Sen har de vaknat igen. Att de somnat hos mig och gått att lägga ifrån har aldrig hänt. Jag har nästan successivt lära barnen att somna i egen säng. Det har gått mer rutiner och vyssanlull-tassar. Sjal/sele har de kunnat sova hur länge som helst i om man gått ute men samma där, inte stanna, inte gå lungt. Det ska skumpa rejält, iaf enligt mina tjorvisar :)
Med första hade jag panik, förstod inte hur någon förälder någonsin överlevt till bebisens 1-årsdag. Med de övriga 3 så har man konstaterar att ja, det är slitigt som f-n men det går över. Sen blir en bebis som har syskon mindre rastlös, finns mer att se hemma s a s.
Men det var kul att prova en enkel en också. En som kunde vara på golvet flera minuter utan vrål, som t o m somnat på en filt när jag kokade pasta och tittade dit 2 min senare, en som sov på nätterna (ja två uppvak för mat men i övrigt sov utan att vakna var 5e minut), en som inte hade ont i magen och var rastlös i kroppen hela tiden.
Det ironiska är att den lätta bebisen växte upp och blev en liten huligan, han är 8 nu och jag har vaktar, förmanat och uppfostrat den ungen mer än alla de 3 andra tillsammans. Men som bebis var han lätt :)