Inlägg från: MamaSniff |Visa alla inlägg
  • MamaSniff

Gravida i Dalarna?

Hejsan! Kul initiativ! Jag är visserligen i slutet av graviditeten, men hoppar in här ändå. Väntar barn nr 2 och är i vecka 33+2.

Grattis till plusset!

• MamaSniff

Ja, hoppas vi blir några fler! Jag bor i Borlänge, var håller du hus?

Hur går det med graviditeten? Här börjar det bli riktigt tungt. 34+0 idag och jag hoppas verkligen att jag inte behöver gå över tiden. Den här värmen är inte snäll åt min kropp...

• MamaSniff

Isadora, vi gjorde IVF-behandling så det blir ju annorlunda då. Eftersom man dessutom tar hormoner så får man gravidsymptom vare sig det tagit sig eller ej. Så den här gången var plusset vår första indikation.

Första graviditeten så tempade jag och såg typiskt tecken på graviditet i temp-kurvan. Tog ett test och det stämde. Hade dock inga andra symptom då, var min mest symptomfri cykel av alla vi försökte. :)

• MamaSniff

Isadora, jag tror inte att det fungerar att tempa med progesteron då hormonet påverkar basaltemperaturen. Vår första graviditet var inte en IVF, utan helt naturlig så att säga. Jag tempade då för att mina cykler alltid varit oregelbundna och det var skönt att veta när ägglossningen hade skett.

Är det något annat du undrar över när det gäller tempning är det bara att säga till. Kan rekommendera sidan (och appen) fertility friend om du inte redan kollat in den.

Svar på tråden Gravida i Dalarna?