Inlägg från: Isadora91 |Visa alla inlägg
  • Isadora91

Gravida i Dalarna?

Mammaresan skrev 2016-07-22 23:53:24 följande:

Jag håller till  i Falutrakterna. Flört Jag är förkyld så jag tycker inte det är något vidare med värmen heller just nu, blir alldeles dåsig av att gå ut bara när jag knappt kan andas. När är bebisen beräknad då? Skrattande Värmen kommer lägga sig snart igen, fr.o.m. mitten av augusti brukar det ju bli betydligt kyligare i luften igen så du slipper förhoppningsvis den värsta värmen mot slutet i alla fall!

Här tickar dagarna på, idag är det v. 4+3 (snart efter tolvslaget så 4+4 då). Än så länge tidigt så känner inte så mycket. Glad Hur mådde du i början av graviditeten? Har du haft mycket besvär?

www.mammaresan.se - Om mammalivet och vägen till en 3:a
    Hejsan! Hur ländes det för er dagarna innan BIM? Vilka tecken fick ni då ni upptäckte eller misstänkte att ni var gravida? :) /dalkulla
  • Isadora91
    anonym1981 skrev 2016-08-05 19:35:15 följande:

Hej å ho, här är en från Mora. Gick idag in i vecka 9

Hej! Hur upptäckte du eller vad gjorde att du misstänkte att du var gravid? Jag är nyfiken, har BIM på om tre dagar och vill gärna höra andra som har plussat redan Grattis till v.9!! /Falun
  • Isadora91
    MamaSniff skrev 2016-08-06 23:13:38 följande:

Isadora, vi gjorde IVF-behandling så det blir ju annorlunda då. Eftersom man dessutom tar hormoner så får man gravidsymptom vare sig det tagit sig eller ej. Så den här gången var plusset vår första indikation.

Första graviditeten så tempade jag och såg typiskt tecken på graviditet i temp-kurvan. Tog ett test och det stämde. Hade dock inga andra symptom då, var min mest symptomfri cykel av alla vi försökte. :)

Berätta gärna om tempen! För tar man progesteron har man förhöjd temp då eller kan man tempa iallafall?
  • Isadora91
    MamaSniff skrev 2016-08-07 23:50:04 följande:

Isadora, jag tror inte att det fungerar att tempa med progesteron då hormonet påverkar basaltemperaturen. Vår första graviditet var inte en IVF, utan helt naturlig så att säga. Jag tempade då för att mina cykler alltid varit oregelbundna och det var skönt att veta när ägglossningen hade skett.

Är det något annat du undrar över när det gäller tempning är det bara att säga till. Kan rekommendera sidan (och appen) fertility friend om du inte redan kollat in den.

Skönt att höra, blev så orolig nu när jag åt Lutinus (andra månaden) gör inte IVF men ska äta Lutinus efter ÄL för att få behålla min graviditet. Hur som helst så skjuts mensen upp pga pillren så jag måste va säker på att jag inte är gravid innan jag slutar med pillren och låter mensen komma. Denna gång va jag SÅ varm och svullna bröst (ej ömma) så jag fick lov att ta 4 tester för att va säker haha
    Så de va skönt att höra nån mer som upplever temphöjning av progesteronet :)
    Nästa månad ska jag dock skippa alla piller och kosttillskott.. Träna och äta nyttigt istället så får vi se hur de går :)
    Hur var det för dig?
Svar på tråden Gravida i Dalarna?