Känner du till spelet Pokeman Go
Spelet sprida nu i USA och och de som spelar är så inne i det att de riskerar att bli en trafikfara.
Spelet sprida nu i USA och och de som spelar är så inne i det att de riskerar att bli en trafikfara.
Jag spelar.
Men jag kan inte för mitt liv begripa vad det är för nötter som inte kan behålla sitt sunda förnuft och föra sig med vanlig vett och etikett.
Att traska in i någon främlings trädgård/bostad eller köra och krocka är ju vansinnigt. Att gå ut för ett stup ännu värre.
Antar därför att dessa extremfall beror just på att dessa nötter inte haft nåt förnuft till att börja med. För SÅN extrem påverkan tror jag inte spelet i sig har. Det är inte ens något som man måste göra snabbt eller meddetsamma. Så att folk inte kan behärska sig kan man inte beskylla spelet för.
Har väl varlit svårt att missa. Själv kommer jag i alla fall inte spela och har lite svårt att förstå att folk inte kan inse gränserna för vad som är ok. Har en vän som skrev på Facebook att hon höll på att bli tokig på alla ungar som sprang i deras trädgård för där fanns tydligen pokemon och läste om en kyrka som satt upp skyltar om att respektera kyrkorummet och inte jaga inne i kyrkan. Man kan ju undra vad som gör att folk tappar det sunda förnuftet så totalt.